Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 80
  1. #61
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Martijn stelt zich voor

    en een fatsoenlijke laklaag zou daartegen niet helpen?

    goed nieuws op mn werk is een start gemaakt met de laatste geleider, dus als het meezit (en dan reken ik vrij strak) is mn kop binnen niet al teveel tijd af en kan mn blok verder in elkaar/in de auto.

    Zodra die stap gemaakt is kan ik de motortakel EINDELIJK terug naar de rechtmatige eigenaar ( ) en kan ik em aan de praat maken.

    Wel mn voorwielophanging in de tectyl gezet. Dwarsbalk en draagarm is nu net asfalt. Ziet er niet lelijk uit, hoop dat het goed werkt en blijft zitten want het is alleen dat wat eropzit.

    Linker kant komt later wel, eerst rechts weer terug. Zit ook al geil te zoeken naar 944/924S/931 remmerij maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen geld voor momenteel.

    Heb eigenlijk ook te weinig tijd om aan de porsche te werken ben school beetje zat aan het worden...wil sleutelen met dit weer...
    Ben vorig weekend op de nurburgring geweest, maatjes van me reden ook met gas en het beviel me prima, ook hoe schoon de motor blijft dus dat is een hele snelle stap nadat mn auto loopt.
    mowaaaaaaapp...


  2. #62
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Martijn stelt zich voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    goed nieuws op mn werk is een start gemaakt met de laatste geleider, dus als het meezit (en dan reken ik vrij strak) is mn kop binnen niet al teveel tijd af en kan mn blok verder in elkaar/in de auto.
    Excellent! Als je hulp nodig hebt bij het inbouwen hoor ik het wel...

    Ik heb nu trouwens ook een ontstekings- en injectiemap, misschien is dat ook wel handig voor jou, om mee te beginnen. Als je via 924board al niet iets hebt gevonden...

    Wat betreft wikkel om de uitlaat: Het advies bij EPS is: Doe het niet! Als je onderdelen tegen de hitte wil beschermen moet je die onderdelen afschermen, maar laat de uitlaat vrij van tape.


  3. #63
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Martijn stelt zich voor

    ok, uitlaat blijft dus gewoon 'open'..

    geleider is vandaag geperst! ze hadden mn geleider de vorige keer op dezelfde maat als de rest gedraaid en dat was dus te weinig, vandaag met enkele hondersten klemspanning gemonteerd...zit prima.

    Hoop vrijdag de zittingen te kunnen zetten en met een beetje geluk zelfs te snijden.

    Ik ga de inlaatkleppen een dubbele hoek in het sluitvlak geven waardoor de flow sterk verbeterd wordt, wat zal resulteren in een soepelere, sneller pakkende motor.
    Zodra de kop weer thuis is ga ik nog even de gietranden in de inlaatpoorten wegdremelen want daar zitten best vieze in (vlak onder/boven de zittingen).

    Heb laatst in een golf III gti meegereden, vond dat ik best een flinke duw in mn rug kreeg als het gas werd ingetrapt, en die dingen hebben bijna dezelfde kop als een 924 (8v). Die hokken hebben 115pk en wegen 1150kg dus wat dat beteft is de 924 al in het voordeel.
    Nu vraag ik me af of ik het vermogen van zo'n ding gewoon ontwend ben door de panda of dat mijn blok altijd maar met 90 pk kwam aankakken.

    Ik kan haast niet wachten als ik centjes heb ga ik even LC1 bestellen. Zit nog te denken of ik nu al nieuwe schijven monteer of dat ik dat later doe, moet ook nog nieuwe banden dus misschien kan ik dat mooi combineren.

    Over die maps boudewijn, waar zijn die op gebaseerd? ik kan van rich op 924board wel maps krijgen... maar die heeft nog niet dezelfde setup als ik dus ik vraag me af in hoeverre ik het daarmee redt...maps zijn leuk, maar als ik andere basiswaarden gebruik schiet het ook niet op want dan kunnen de waarden in de map heeeeel veel verschillen.

    wel jammer dat de benzine nu zo achterlijk veel kost...straks is ie af en dan kan ik niet rijden omdat die eur98 onbetaalbaar is

    wordt eens tijd dat ik een olieput sla in mn tuin.
    mowaaaaaaapp...


  4. #64
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Martijn stelt zich voor

    Een Golf III 8V? De traagste Golf GTI ever...

    Misschien dat-ie vlotter opspint door een lichter (afgedraaid) vliegwiel?


  5. #65
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Martijn stelt zich voor

    Mooi dat er voortgang is!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    Over die maps boudewijn, waar zijn die op gebaseerd? ik kan van rich op 924board wel maps krijgen... maar die heeft nog niet dezelfde setup als ik dus ik vraag me af in hoeverre ik het daarmee redt...maps zijn leuk, maar als ik andere basiswaarden gebruik schiet het ook niet op want dan kunnen de waarden in de map heeeeel veel verschillen.
    Als ik kijk naar de voorbeelden die bij de Emerald software zijn meegeleverd, dan zijn ze bij mij begonnen met een Zetec blok, wat ik kon zien aan de koude-start tabel. Maar goed, na een sessie op de dyno zijn je maps toch compleet aangepast aan jouw specifieke setup. Het gaat er meer om dat je eerst wat waardes krijgt waarmee je je auto kan starten en naar een dyno kan rijden, en daarna krijg je je eigen unieke mapping.


  6. #66
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Martijn stelt zich voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom80
    Een Golf III 8V? De traagste Golf GTI ever...

    Misschien dat-ie vlotter opspint door een lichter (afgedraaid) vliegwiel?
    blok was origineel. Maakt niet uit dat het slome dngen zijn, vond het snel genoeg en als mijn porsche ook zo presteert ben ik tevreden genoeg...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hammer_rites
    Mooi dat er voortgang is!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    Over die maps boudewijn, waar zijn die op gebaseerd? ik kan van rich op 924board wel maps krijgen... maar die heeft nog niet dezelfde setup als ik dus ik vraag me af in hoeverre ik het daarmee redt...maps zijn leuk, maar als ik andere basiswaarden gebruik schiet het ook niet op want dan kunnen de waarden in de map heeeeel veel verschillen.
    Als ik kijk naar de voorbeelden die bij de Emerald software zijn meegeleverd, dan zijn ze bij mij begonnen met een Zetec blok, wat ik kon zien aan de koude-start tabel. Maar goed, na een sessie op de dyno zijn je maps toch compleet aangepast aan jouw specifieke setup. Het gaat er meer om dat je eerst wat waardes krijgt waarmee je je auto kan starten en naar een dyno kan rijden, en daarna krijg je je eigen unieke mapping.
    ja zo is het, met ms ga ik het ook zo doen...eerst lopend krijgen, en dan grof finetunen
    mowaaaaaaapp...


  7. #67
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Martijn stelt zich voor

    vandaag zijn de zittingen geplaatst, uitlaatzittingen leken behoorlijk diep te liggen, maar na nameten scheelde het maar 5 hondersten... vond het ook niet zo erg, als de kleppen dieper liggen slaan ze minder gauw tegen mn zuigers als de dist. het begeeft (blok is 1mm gevlakt... wil wel even zeker weten of dat nog non-interference is)...

    anyway...kop ligt nu weer even thuis, ga dit weekend even de gietrandjes wegwerken uit de kop zodat de flow wat beter wordt, niets geks, gewoon netjes maken...verder niet kutten.

    volgende week kop weer terug naar mn werk, zittingen netjes snijden dat de klepspeling bij allemaal hetzelfde is (stelschroefjes zijn allemaal dezelfde nu, allemaal maximaal ingedraaid)
    Klepspeling zal dan alleen maar kleiner worden als de zittingen zich wat zetten en dat is dan perfect af te vangen zonder dat ik teveel hoef te kutten met die schroefjes.
    Zodra de zittingen gesneden zijn ga ik de kleppen nog even slijpen (alhoewel, dat doe ik wel eerst, de extra 'flowrand' op de kleppen doe ik daarna pas...).

    En dan is het kopje klaar en kan ie weer op mijn blok. met een beetje geluk dan toch komende week of de week erop het blok erin terughangen

    begint een beetje schot in te komen... kan steeds minder wachten om weer in mn porsche te rijden...hij staat nu volgens mij al zeker meer dan een jaar stil dus dat wordt weer even wennen.
    mowaaaaaaapp...


  8. #68
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Martijn stelt zich voor

    gisteravond de kop martijnstyle geflowed, zitten vieze gietranden vlak onder de zittingen, die zijn nu mooi weg.

    Er is ook een start gemaakt met de eerste zittingen snijden, het is wel een beetje kutten want ik wil de klepstelschroeven allemaal op hun maximale hebben en dan op de goede speling zitten... klepspeling zal nl na de revisie alleen kleiner worden en dat is dan goed af te vangen.

    Heb gisteren even de speling opgemeten, de klepuitsparing (valve relief) in de zuiger in BDP ligt 9,2mm onder het pasvlak. Daarbij komt nog een pakking van 1,7mm dik (1,7 is die van mn blok afkomt en dus al gebruikt is), wat een totaal geeft van 10,9mm vrije ruimte.
    Kleplift is helaas 12,1mm dus het freerunner gedeelte gaat helaas verloren na mijn modificaties.

    Het laatste wat ik wil is een kapotte distributie, want dan gaan er echt dingen hard kapot, bij een 16v met schuine kleppen gaan alleen de kleppen verrot, maar bij ons zal het doorschieten naar de zuigers/drijfstanglagers/nokkenas/nokkenaslagers want het geeft niet echt mee als het loodrecht op elkaar staat.

    De uitlaatklep ligt nog een mm onder het pasvlak dus dat geeft nog wat ruimte, maar de inlaatklep zal waarschijnlijk niet zoveel marge hebben.

    Maargoed, moet dus zorgen dat de distributie het houdt

    Verder worden de inlaatkleppen onder een radius gesneden, ipv 45/30 graden hoeken. Dit komt de flow significant ten goede en met een extra 30 gradenrand op de klep zal de flow vast heel leuk worden.
    Compenseert voor het gare ontwerp van de fabriek.

    Hopen dat ie deze week af is, denk het wel want als je eenmaal een beitel hebt afgesteld voor een kop is het zonde als je het niet in één keer afmaakt. Nieuwe kopbouten zijn ook besteld.

    Met een beetje geluk dus dit weekend het blok in elkaar zetten en dan denk ik de zaterdag daarna het blok erinhangen.

    Ondertussen even snel een LC1 bestellen en wat randapparatuur zoals metertjes, oliesplitter en oliekoeler...
    mowaaaaaaapp...


  9. #69
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Martijn stelt zich voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    Heb gisteren even de speling opgemeten, de klepuitsparing (valve relief) in de zuiger in BDP ligt 9,2mm onder het pasvlak. Daarbij komt nog een pakking van 1,7mm dik (1,7 is die van mn blok afkomt en dus al gebruikt is), wat een totaal geeft van 10,9mm vrije ruimte.
    Kleplift is helaas 12,1mm dus het freerunner gedeelte gaat helaas verloren na mijn modificaties.
    Hoeveel is er nu van het blok geschaafd? 2mm?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    Maargoed, moet dus zorgen dat de distributie het houdt
    Welkom tot de club.


  10. #70
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Martijn stelt zich voor

    misschien ben ik ook een beetje bang voor de distributie omdat ik mn nokkenastandwiel verstelbaar heb gemaakt en het blok er mee op is gehouden na een rotte distributie. Het zal allemaal wel meevallen

    er is 1mm van het blok af, en ik verwacht niet meer dan 0,1-0,2mm van de kop te moeten halen maar alles wat van de kop afgaat draagt niets bij aan de compressie.

    zodra ie fatsoenlijk op benzine loopt ga ik de ontsteking via MS laten lopen en zodra dat functioneert gaat er zsm een gasinstallatie in.
    verwacht wel 120 pk puur op de gok op gas
    mowaaaaaaapp...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •