Pagina 8 van de 8 EersteEerste ... 45678
Resultaten 71 tot 80 van de 80
  1. #71
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Martijn stelt zich voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    er is 1mm van het blok af, en ik verwacht niet meer dan 0,1-0,2mm van de kop te moeten halen maar alles wat van de kop afgaat draagt niets bij aan de compressie.
    Wat zou de compressie dan worden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    zodra ie fatsoenlijk op benzine loopt ga ik de ontsteking via MS laten lopen en zodra dat functioneert gaat er zsm een gasinstallatie in.
    verwacht wel 120 pk puur op de gok op gas
    Ik ben erg benieuwd... Alleen lastig te zeggen wat nou het meeste helpt, de compressie of de t/b's.


  2. #72
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Martijn stelt zich voor

    compressie zou ong. 10:1 moeten zijn nu.
    denk niet dat dit voor vermogen zal zorgen, hooguit voor wat meer koppel en een gunstiger brandstofverbruik, dit zal echter vast wel weer gecompenseerd worden door het belachelijk korte inlaattraject met waarschijnlijk te grote diameter... wel weer leuk voor de hogere toeren

    ik weet in ieder geval wel dat ie met hogere compressie goed moet kunnen ademen...

    Zojuist een LC1 besteld met analoge meter en een sandwichplate voor een oliekoeler met nog wat extra meters (olietemp/amperes).

    voel me weer arm...

    moet eigenlijk nog een fatsoenlijke IAT vinden, maar bij de automaterialenzaak begrijpen ze niet echt wat martijn bedoelt en komen ze met rotzooi aanzetten :|
    mowaaaaaaapp...


  3. #73
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Martijn stelt zich voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    compressie zou ong. 10:1 moeten zijn nu.
    denk niet dat dit voor vermogen zal zorgen, hooguit voor wat meer koppel en een gunstiger brandstofverbruik, dit zal echter vast wel weer gecompenseerd worden door het belachelijk korte inlaattraject met waarschijnlijk te grote diameter... wel weer leuk voor de hogere toeren
    Ik hoop dat je qua vermogen hoger uitkomt dan ik, dat zou misschien betekenen dat bij mij het inlaattraject de grootste restrictie is (wat ik hoop) Of jouw kop flowt nu beter dan een onbewerkte 931 kop. Ach, we zullen zien...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    moet eigenlijk nog een fatsoenlijke IAT vinden, maar bij de automaterialenzaak begrijpen ze niet echt wat martijn bedoelt en komen ze met rotzooi aanzetten :|
    Kan je niet achter een partnummer komen bij een automerk/type waarvan je weet dat die sensor gaat werken met MS? Ik kan straks ook wel even kijken of ik iets van een merk/nummer kan vinden op die van mij.


  4. #74
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Martijn stelt zich voor

    Ik hoop alleen dat je nu geen octaanbooster moet gaan toevoegen om pingelen te voorkomen...


  5. #75
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Martijn stelt zich voor

    Mijn luchttemp.sensor is er eentje van Bosch, nr. 0 280 130 039


  6. #76
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Martijn stelt zich voor

    dank je boudewijn daar heb ik vast wel wat aan.
    Zit beetje te kloten met die sensor, weet nog steeds niet waar en hoe ik hem wil monteren en daarmee ook de grootte van dat ding.

    Op mn werk hebben we wel een mega shitload aan sensors liggen die we gebruiken om cilinderkoppen dicht te stoppen als ze afgeperst worden en daar zit af en toe ook wel wat bruikbaars tussen qua maat...maar die dingen liggen er niet voor niets die zijn kapot.

    Ik denk nog steeds niet dat ik veel vermogen ga krijgen, ik ben blij als ik de 125pk op benzine haal. Een 931 schijnt al een hele verbetering te zijn tov van de NA kop qua flow en dat is vast niet door alleen randjes weg te halen

    ik bedenk me nu dat jouw uitlaat misschien ook wel het probleem zou kunnen zijn...heb daar niet zo heel veel verstand van, maar ademen is bij hoge compressie belangrijk, vooral op de hogere toeren.

    waar zit jouw LC1 boudewijn? ik zit te twijfelen om een tussenstukje te maken tussen de dubbele downpipe (zo heeft BMW het) of de LC1 meer naar achteren te plaatsen zodat ie in de enkele pijp komt...
    mowaaaaaaapp...


  7. #77
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Martijn stelt zich voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    Zit beetje te kloten met die sensor, weet nog steeds niet waar en hoe ik hem wil monteren en daarmee ook de grootte van dat ding.
    Misschien dat je hier ook wat aan hebt:
    http://www.performance-parts.nl/
    Onder het kopje "sensors" staat ook een iat sensor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    ik bedenk me nu dat jouw uitlaat misschien ook wel het probleem zou kunnen zijn...heb daar niet zo heel veel verstand van, maar ademen is bij hoge compressie belangrijk, vooral op de hogere toeren.
    Ik heb 2.25", en met 2 crush bends erin. Die 2 bochten wil ik er sowieso nog wel vervangen door bochten met een doorn gemaakt. Maar ik denk dat 2.5" al teveel van het goede is voor de vermogens die je kan verwachten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn
    waar zit jouw LC1 boudewijn? ik zit te twijfelen om een tussenstukje te maken tussen de dubbele downpipe (zo heeft BMW het) of de LC1 meer naar achteren te plaatsen zodat ie in de enkele pijp komt...
    Ik zal vanavond wat foto's plaatsen.


  8. #78
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Martijn stelt zich voor

    zo ik heb mezelf goed in mn ster zitten naaien... gisteren 25euro meer betaald voor een LC1 uit duitsland met analoge meter..vergeleken bij performance parts


    hmmm beter opletten martijn...


    Die IAT sensor is wel ongeveer wat ik zoek...hij is me wel een beetje te dik, maar wel open air en inclusief connector

    En de prijs is goed te doen...
    mowaaaaaaapp...


  9. #79
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Martijn stelt zich voor

    Ik heb de O2-sensor een stuk achter de collector geplaatst:

    Eigenlijk wilde ik wat verder stroomopwaarts, maar dat was niet praktisch. Op de plek waar-ie nu zit is er genoeg ruimte om hem op de 10 of 11 uur positie te zetten, en kan je er makkelijk bij. Maar ik weet niet meer hoe de standaard uitlaat er op die plek uitziet...

    Ik zou hem in elk geval op een plek zetten waar alle cilinders al bij elkaar zijn gekomen, anders loop je de kans een arm mengsel in een bepaalde cilinder over het hoofd te zien.

    De controller zelf heb ik in het motorcompartiment gezet. Dat leek me makkelijker dan in de cockpit:

    Bekabeling naar binnen gaat via de gaten voor de kachel (maar dat zal voor jou waarschijnlijk geen optie zijn).


  10. #80
    Ingeschreven
    24/03/2008
    Berichten
    74

    Re: Martijn stelt zich voor

    ik moet waarschijnlijk wat gaten gaan vergroten om de zooi er door te krijgen.
    Die controller gaat bij mij ook buiten de cockpit, dat sluit wat makkelijker aan op mn relayboard die eveneens onder de kap komt.

    uitlaat loopt wel ongeveer zoals bij jou, vlakbij de koppeling wordt het 1 buis.

    Nadeel van zover van de kleppen af is dat de reactietijd wat langer is en de hitte te weinig, maar geloof dat een LC1 zelfverhittend is dus dat scheelt weer

    afwachten maar zal vast wel boekje bijzitten als ik het binnenheb
    mowaaaaaaapp...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •