Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22
  1. #11
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: 924 1981 | Motor wilt niet starten na een lange rit

    Opzich vind ik die garagekosten niet zo heel hoog. Ze kopen die pomp natuurlijk gewoon nieuw en gaan niet zitten koopjesjagen zoals wij. Ik zie dat de reguliere toeleverancier hier 213 euro vraagt voor een Bosch. Verder verwachten ze er blijkbaar 2 uur mee bezig te zijn. Dat zou misschien iets sneller kunnen, maar lijkt me niet heel gek.

    Als ik zelf iets laat doen bij de garage dan koop ik altijd zelf de onderdelen en lever die dan bij de garage aan, dat scheelt veel in kosten en vinden ze bij de garage prima.

    Maar zelf sleutelen is natuurlijk het goedkoopste


  2. #12
    Ingeschreven
    03/09/2013
    Berichten
    24

    Re: 924 1981 | Motor wilt niet starten na een lange rit

    Wat jel zegt, zo'n garage moet natuurlijk ook wel overeind blijven en dan moet er winst gemaakt worden. Zowel op onderdelen als op arbeid.


  3. #13
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | Motor wilt niet starten na een lange rit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sigmundfreund Bekijk Berichten
    Wat jel zegt, zo'n garage moet natuurlijk ook wel overeind blijven en dan moet er winst gemaakt worden. Zowel op onderdelen als op arbeid.
    21% gaat al naar nederland Bv
    Ze rijden heen en terug met en auto die toch ook de nodige kosten heeft met een man er in.
    Ik vind het stevig maar niet overtrokken.
    Het kan zeker voor minder maar dan lever je in op kwaliteit en -.
    En een vergelijk kun je alleen maken als je alles in beeld hebt.
    Hoe netjes word de nieuwe bedrading aangelegd op orginele wijze in de draadboom ?...is maar een voorbeeld dat red je niet in 2 uur.
    Tussen de 15 en30% winst op onderdelen is nodig maar dan koop je in voor de zelfde prijs als wij , tja
    En dan een garage uur tarief van 65 ik ken de garage niet maar daar zul je ook wat van mogen verwachten voor dat geld,
    Bij Porsche rekenen ze rustig 80 a 90 euro.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #14
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: 924 1981 | Motor wilt niet starten na een lange rit

    Inderdaad altijd lastig hier een genuanceerd oordeel over te geven. ja, het is veel geld. Maar inderdaad, de garagehouder loopt er ook niet rond om alles voor niets te doen.

    Vooraf afspraken maken over de prijs (dus ook ophalen van de auto), scheelt een hoop valse verwachtingen. En anders, zelf aan de slag inderdaad, met goedkope onderdelen en hulp van het forum hier. Dat is wat het rijden in deze auto's ook (voor mij althans) betaalbaar maakt.
    Project 924....and nice driving


  5. #15
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1981 | Motor wilt niet starten na een lange rit

    Om terug te komen op de hele reden dat de auto bij de garage staat, geeft de garage garantie op het verhelpen van je warme start probleem? Wellicht valt daar iets over af te spreken of een compromis in te sluiten. Ik zie op je 'offerte' namelijk geen onderzoekskosten.


  6. #16
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Motor wilt niet starten na een lange rit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Om terug te komen op de hele reden dat de auto bij de garage staat, geeft de garage garantie op het verhelpen van je warme start probleem? Wellicht valt daar iets over af te spreken of een compromis in te sluiten. Ik zie op je 'offerte' namelijk geen onderzoekskosten.
    Een diagnose stellen is gratis. Ten minste, als je hen op het goede spoor zet (dus door te zeggen dat er bijvoorbeeld iets met de brandstofpomp is).

    Ik kreeg echter vanmiddag een belletje van hen. De brandstofpomp werkt nu opeens weer wel. Het lag aan de bedrading, er zat ergens namelijk een draadbreuk of iets dergelijks, en het contactslot was defect waardoor deze de spanning ontregelde, of zo. Dit hadden ze al gemaakt, zeiden ze. Ze hebben er een compleet nieuw contactslot op gemaakt, ter waarde van 175 euro. Ik was wel een beetje verbaasd dat ze dit zonder mijn toestemming hebben gedaan, maar enfin. Dit inclusief de bedrading en de sleepkosten werd toch een wat maagerder bedrag van 290 euro. Ik heb dus gezegd dat ze de auto konden brengen. Ik heb dit met mijn laatste paar centen kunnen betalen, en hij staat nu weer op de oude, vertrouwde plek.

    Echter zeiden ze wel dat ze de winterbanden niet konden monteren. Ik had laatst op Marktplaats een set originele telefoonvelgen op de kop getikt, en ik heb hier winterbanden bij gekregen. Echter blijken de bouten die nu in de velgen zitten te klein, en als ik de garage mag geloven kosten originele, langere bouten het hemd van mijn lijf. Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen?

    Hopelijk is het probleem nu verholpen, dat de auto niet wilt starten wanneer hij warm is, maar ik ben bang van niet. Ik kan dit ook niet zomaar testen, want ik moet hiervoor echt wel zeker een kilometer of 70 aan één stuk door hebben gereden.


  7. #17
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1981 | Motor wilt niet starten na een lange rit

    Daar zou ik absoluut niet mee akkoord gaan.

    Natuurlijk is de bedoeling van het garagebezoek dat de auto daarna weer werkend is, maar de wijze waarop met bijbehorend prijskaartje in overleg met de eigenaar. Het bedrag voor het contactslot vind ik wel ontzettend aan de forse kant maar dat hangt er vanaf wat ze allemaal vervangen hebben (blijft een porsche). Zoals het nu is gegaan, heb je geen mogelijkheid gehad om af te zien van verdere reparatie (dat is uiteindelijk een keuze die aan jou is). Het is eigenlijk jammer dat je al akkoord bent gegaan want daardoor heb je ingestemd met de handelingswijze van de garage.

    Om een voorbeeld te geven, mijn wagen is in onderhoud bij de loods en alles wat erop of -af gaat, gaat vooraf in overleg. Mochten er in de tussentijd nieuwe dingen worden ontdekt krijg ik een belletje en de gelegenheid om zelf een afweging te maken. Voorkomt nare verrassingen.


  8. #18
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | Motor wilt niet starten na een lange rit

    Een contactslot?.
    12, 50 het bekende witte blokje was zeker voldoende geweest.
    Wat die bouten aan gaat ?? Welke teledials heb je dan ATS ? Of de orginele ?
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #19
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 1981 | Motor wilt niet starten na een lange rit

    Dat bedoel ik nou, ze ruiken dat je er zelf niks van afweet... Ik hoop voor je dat het wel helemaal goed is nu, maar ik zou me genaaid voelen. En dat van die velgen kan kloppen als je nu originele velgen eronder hebt, die hebben korte bouten en die teledials langere toch?
    Laatst gewijzigd door ptol; 17/12/2014 om 21:46.


  10. #20
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    De warme start zal waarschijnlijk te maken hebben met het overdrukventiel op de spinner
    Daar zit een rubbertje van 0.25 cent euro
    Die kan wel eens lekken
    Idd het witte blokje en hij is met 10 minuten vervangen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •