Resultaten 1 tot 10 van de 22

Draadweergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    924 1981 | Motor wilt niet starten na een lange rit

    Beste leden,

    Ik was een paar dagen geleden een stukje gaan rijden naar Gelderland en terug (ik moest een kennis van ons naar huis brengen). En alles was leuk en aardig, ook heb ik zéér genoten van de rit. Op sommige plekken was ik toch stout geweest op de snelweg en heb ik over een paar stukken toch even 145 kilometer per uur gereden. Maar dit terzijde. Toen ik eenmaal daar aankwam en even de auto uitzette om mee naar binnen te gaan voor een koekje en wat fris wilde de auto vervolgens niet meer starten toen ik weer weg wilde rijden! Wanneer ik het contact wilde omdraaien hoorde ik niks, ook de startmotor niet. Ik hoorde alleen maar een redelijk hoorbare tik vanuit de motorkap komen.

    Na wat onderzoek en wat hulp van de kennis heb ik de tik op gehoor kunnen traceren naar een relais onder de motorkap. Na een aantal minuten wachten (een minuut of 10) startte de auto weer en kon ik met een opgelucht hart weer naar huis. Het is misschien noemenswaardig hierbij om te zeggen dat de motor niet al te warm was. Het metertje was maar op 1/4 als het ware. Toen ik terug thuis was en de auto uitzette wilde ik toch even kijken of de auto wel weer normaal aan wilde. Dus na een minuutje wachten draaide ik voor de grap het contact om, en de auto wilde gewoon aan.

    Weet iemand wat het probleem is, en of dit aan het relais ligt of niet? Hierbij een foto van de het beruchte relais:

    WP_20141206_005[1].jpg

    Hopelijk is het niks ergs. Wel moet ik hierbij zeggen dat de auto sinds gisterenavond niet meer wilt starten, waarschijnlijk is dit de brandstofpomp. Want ik hoor deze helemaal niet aangaan als ik het contact omdraai. Ik heb onder de auto gelegen en even de aansluitpunten gecontroleerd en ingespoten met WD-40, maar hij wilt nog steeds niet aangaan. Wellicht dat jullie hier óók een oplossing voor weten? Al met al heel erg bedankt.
    Laatst gewijzigd door Harrison; 08/12/2014 om 21:31.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •