Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1
    Ingeschreven
    30/06/2010
    Berichten
    18

    Voorzorgsmaatregelen asbest?

    Ik heb net mijn remklauwen gereviseerd, toen mijn vader ineens vroeg of er asbest in de remmen zat of niet.
    Hier had ik nog niet over nagedacht. Zijn er bepaalde zaken die ik in het oog moet houden of voorzorgsmaatregelen die ik moet treffen?

    Het is misschien een domme vraag, maar ik weet niet goed of dit belangrijk is of niet.


  2. #2
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Voorzorgsmaatregelen asbest?

    grof gezegd ligt dat aan je leeftijd. Normale infectietijd voor asbestose is ca 25 jaar, dus met 70 jaar maakt het niet veel meer uit ...... :loco:
    Maar als je pa je opmerkzaam maakt neem ik aan dat je (veel) jonger bent. Dan zijn mondkapje van hoge kwaliteit en wegwerpoveral het minste wat je moet doen. Het helpt ook als je het "besmette" deel grondig afspoelt .... :doh:
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  3. #3
    Ingeschreven
    30/06/2010
    Berichten
    18

    Re: Voorzorgsmaatregelen asbest?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    grof gezegd ligt dat aan je leeftijd. Normale infectietijd voor asbestose is ca 25 jaar, dus met 70 jaar maakt het niet veel meer uit ...... :loco:
    Maar als je pa je opmerkzaam maakt neem ik aan dat je (veel) jonger bent. Dan zijn mondkapje van hoge kwaliteit en wegwerpoveral het minste wat je moet doen. Het helpt ook als je het "besmette" deel grondig afspoelt .... :doh:
    Ok, kennelijk is het niet echt iets om mee te lachen. Wegwerpoveralls zijn van die papierachtige overalls neem ik aan. Dus als je werkt aan remmen, best in buitenlucht en remmen nat maken veronderstel ik.


  4. #4
    Ingeschreven
    22/02/2009
    Locatie
    Born, in het hart van het mooie Limburg!!
    Berichten
    3.309

    Re: Voorzorgsmaatregelen asbest?

    gewoon flink met remmenreiniger afspoelen, is het meeste gevaar geweken, die overall hoeft niet echt ..... :p
    924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!


  5. #5
    Ingeschreven
    30/06/2010
    Berichten
    18

    Re: Voorzorgsmaatregelen asbest?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frenske Bekijk Berichten
    gewoon flink met remmenreiniger afspoelen, is het meeste gevaar geweken, die overall hoeft niet echt ..... :p
    Hoe kan ik best achterhalen welke onderdelen van de 924-reeks asbest bevatten? Ik heb nu een 1980 turbo.
    Ik veronderstel dat ik toch maar een maskertje ga aanschaffen. Lijkt me sowieso wel het verstandigste.

    In ieder geval bedankt voor de info!


  6. #6
    Ingeschreven
    06/10/2008
    Berichten
    2.962

    Re: Voorzorgsmaatregelen asbest?

    ik niet dat er asbest in de remblokken zit, maar ik weet niet waneer dat is afgeschaft helaas:Cry:

    wel dat het heel fijn stof is, stof kapje is geen overbodige luxe. niet dat ik het gebruik:whistle:
    '82 Porsche 924 50 Jahre
    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
    '98 Subaru Impreza GT Turbo
    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.


  7. #7
    Ingeschreven
    01/01/2013
    Berichten
    75

    Re: Voorzorgsmaatregelen asbest?

    Oud topic, maar las net dit op 924board

    http://www.924board.org/viewtopic.php?t=42932

    In hitteschild zit kennelijk asbest. Goed om te weten.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •