Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: Een dagje Duitsland

  1. #1
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Een dagje Duitsland

    Vandaag zou dan eindelijk de dag zijn: naar de Nürburgring Nordschleife. Na heel lang gewacht te hebben zou het dan toch een droom zijn die werkelijkheid zou worden, eindelijk in het echt rijden met een Porsche over de Groene Hel. Maar toen kreeg ik om half twee 's ochtends een berichtje van mijn maat waarmee ik naar de Nürburgring zou gaan: het was afgesloten. De hele Strecke van 20 kilometer lang was niet toegankelijk door het slechte winterweer! Wat baalde ik als een stekker!

    Na heel lang overleg hadden we besloten om toch maar naar Duitsland te gaan, en lekker een lang stuk Autobahn te pakken. En dat laten we ons natuurlijk geen twee keer zeggen!

    Na zeker wel anderhalf uur te hebben gereden kwamen we wel een heel opmerkelijk plaatsje tegen:

    altAh1ostEk9hLqoOuMkbskE09udXpnfgenMNXTKIkopfBE[2].jpg

    Wat gingen wij stuk toen we dat zagen. We waren eventjes verward over het feit of we nou in Nederland waren of in Rusland.

    Gelukkig was dit plaatsje helemaal niet ver van Duitsland, en na 10 minuten verder rijden kwamen we uit op een heel mooi stuk asfalt waar we heel snel mochten en natuurlijk ook gingen rijden:

    altAsNFipqmSmp3_sr3JUqhdT4O661BW6zOJ8vzFB15Lr56[1].jpg

    Wat was dat mooi! Met 220 kilometer per uur op de teller razendsnel langs alles heen rijden. En wat kwam die 2.0 liter motor toch tot leven! Wat een heerlijk gegrom wanneer ik het gaspedaal eventjes los liet. Wat was het toch mooi om al de tellertjes tot het uiterste te zien gaan, 220 kilometer per uur op 5750 toeren! En dat legaal!

    Maar na zeker wel 100 kilometer en een half uur verder moest er toch echt getankt worden. En wat was de benzine toch goedkoop! €1,36,- voor een liter Euro 98! Dat haal je echt niet in Nederland! Dus toen hadden we eventjes snel de tank volgetankt en ook een 10 liter jerrycan! In totaal 50 liter, en dat voor maar 75 euro! Ik heb nog nooit zo goedkoop getankt:

    altAk3a5blpJROWF1kZjjYdVsiaxqTIx2P1p5LRdDqHFMtB[1].jpg

    altAs7nYabpUowIa0xsyJEzAHSrpn3h831LBEz3uC1q9WTa[1].jpg

    En toen hadden we toch maar een sluipweggetje genomen, blijkbaar mochten we daar volgens de navigatie 100 kilometer per uur! Persoonlijk vond ik de wegen wat de scherpe bochten hebben en waren deze totaal onverlicht, dus vond ik 80 kilometer per uur wel snel genoeg.

    Na een tijdje gaf de navigatie aan dat je opeens alleen maar 50 kilometer per uur mocht! Ik dacht natuurlijk gewoon uit te rollen, want anders is remmen zo zonde van dat mooie, goedkope, Duitse benzine. Maar toen zag ik opeens een nare, oranje, velle flits! Ik schrok me dood! Blijkbaar werd ik dus geflitst! Op dat moment reed ik nog 69/70 kilometer per uur. Best naar dat ze al zo'n flitspaal neerzetten na ongeveer 100 meter van zo'n snelheidsverandering.

    Al met al was het alsnog wel een leuke dag, en had ik zéér genoten van de Duitse Autobahn! Van mij mogen ze ook wel een Autobahn aanleggen in Nederland. Wat een verschil op de terugweg! 120 kilometer per uur voelt dan opeens als een slakkenvaart aan!
    Laatst gewijzigd door Harrison; 27/12/2014 om 23:18.


  2. #2
    Ingeschreven
    17/12/2013
    Berichten
    75

    Re: Een dagje Duitsland

    Nette snelheid, heb je het toevallig ook nog gemeten met GPS? Best dapper met zo'n oud beestje zo hard gaan

    Leuk verslagje.


  3. #3
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: Een dagje Duitsland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diederik Bekijk Berichten
    Nette snelheid, heb je het toevallig ook nog gemeten met GPS? Best dapper met zo'n oud beestje zo hard gaan

    Leuk verslagje.
    Ja! Op de GPS reed ik op het moment dat ik op de teller 220 kilometer per uur reed 200 kilometer per uur!


  4. #4
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: Een dagje Duitsland

    Leuk dagje!


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Een dagje Duitsland

    Leuk plezier met je 924
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: Een dagje Duitsland

    Mooi verhaal ik ga ook een of twee keer per jaar naar Duitsland de 924 uitlaten
    Max haal ik daar 206 op de teller
    Gelukkig voor jou wet ik uit eigen ervaring dat ze erg mild zijn met geld boetes in Duitsland


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #7
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: Een dagje Duitsland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Mooi verhaal ik ga ook een of twee keer per jaar naar Duitsland de 924 uitlaten
    Max haal ik daar 206 op de teller
    Gelukkig voor jou wet ik uit eigen ervaring dat ze erg mild zijn met geld boetes in Duitsland
    Ja, dat klopt over die boetes. Mijn maat waarmee ik dus naar Duitsland ging had het gelijk opgezocht. Volgens de website van de ANWB kostte het 30 euro. In Nederland betaal je al gauw dik 100 euro, als het niet meer is.


  8. #8
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: Een dagje Duitsland

    En toen toch de boete gekregen, hoor! Mijn gezicht staat er zelfs op.

    IMG_20150121_0002.jpg

    Maar ik ben wel van plan om een bezwaarschrift te schrijven. Er stonden nergens borden langs de weg, en ik moest de snelheden aflezen van mijn navigatiesysteem.


  9. #9
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Een dagje Duitsland

    Bespaar je de moeite, de Duitser zijn pünktlich genoeg. Had je hetzelfde in Nederland gedaan, dan had je het 6-voudige mogen afrekenen.


  10. #10
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531
    Zit er wel een brief bij met de Nederlandse vertaling ?
    Zo niet hoef je hem niet te betalen
    De brief retour sturen met een briefje er bij
    Ik heb bij u niets besteld dus betaal ik ook niet volstaat dan


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •