Pagina 6 van de 10 EersteEerste ... 2345678910 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 99
  1. #51
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: warm start problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerben1986 Bekijk Berichten
    Nu kwam ik van jou ook nog een verhaal over het testen van de speciale warme start klep, die vlak bij de spinnenkop?

    Daar schrijf je het volgende:

    Deze heb ik nog niet getest, ga ik morgen doen.
    Wat bedoel je hier exact met 'het termostaatje'? Is dat dezelfde thermostaat die ik via de thermoswitch, voor de koude start injector, getest heb? Of is dit een andere thermostaat ergens anders?
    dat is hem inderdaad
    Succes
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  2. #52
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: warm start problemen

    Oke, vandaag weer verder getest.
    Dat klepje werkt perfect, je hoort hem klikken.
    Maar:
    - als ik de motor warm probeer te starten en ik heb een lampje op de stekker voor dat klepje (solenoid valve) begint het lampje niet te branden. Dus of de bekabeling is kapot, of het thermostaatje werkt niet goed. De thermostaat voor de koude start injector werkt wel goed, dus welke thermostaat hoort bij deze klep? Heeft iemand daar een PET-tekeningetje of nummer van? Want ik kan het in de PET niet vinden. Een andere plaatsomschrijving is uiteraard ook welkom!

    - als ik de schroef uit de accumulator draai komt er benzine uit, die is dus ook geen 100 punten. Daar ben ik een vervanger voor aan het zoeken.


  3. #53
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: warm start problemen

    In de PET staat op blz.43;
    nummer 56 temperatuur/tijdschakelaar 043906163A (deze zit achter tegen de cilinderkop en is moeilijk te zien (stuurt koudestartinjector aan))
    nummer 53 temperatuurschakelaar 047131851D (deze zit in een koelwaterslang naast de achterkant van de cilinderkop(stuurt de klep onder de spinnekop aan))
    Ik hoop dat je hier iets mee kan , ik ben zelf al drie jaar:shocked: met deze ellende bezig en volgens mij begin ik het te snappen;-).
    succes,
    maup


  4. #54
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: warm start problemen

    He, dat is beter nieuws. Die achter in de cilinderkop heb ik dus goed bevonden, en de beter bereikbare is dus fout. Dan gaan we die binnenkort maar eens vervangen!

    Welke onderdelen heb je zelf allemaal al getest en vervangen? Want ik heb zelf het vermoeden dat mijn accumulator (en terugslagklep) de boosdoeners zijn.


  5. #55
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: warm start problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maup Bekijk Berichten
    In de PET staat op blz.43;
    nummer 56 temperatuur/tijdschakelaar 043906163A (deze zit achter tegen de cilinderkop en is moeilijk te zien (stuurt koudestartinjector aan))
    nummer 53 temperatuurschakelaar 047131851D (deze zit in een koelwaterslang naast de achterkant van de cilinderkop(stuurt de klep onder de spinnekop aan))
    Ik hoop dat je hier iets mee kan , ik ben zelf al drie jaar:shocked: met deze ellende bezig en volgens mij begin ik het te snappen;-).
    succes,
    maup
    100 % :thumb:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #56
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: warm start problemen

    Ik heb de benzinedruk gemeten na uitzetten van de motor,die bleef redelijk goed dus ik ging er van uit dat de terugslagklep en de accumulator goed zijn.
    Een benzinedrukmeter is wel handig om te hebben,zijn niet zo duur,ongeveer 35 euro,alleen aansluiten op je systeem is even lastig.
    Ook zijn mijn injectoren vervangen omdat ze niet meer zo mooi vernevelden en alles in het hoogspanningsgedeelde van mijn ontsteking.
    De temperatuursensors heb ik vervangen door schakelaars,gaat prima en kost niks.(injectoren,bougiekabels,bobine enz.kost al genoeg en heb ook nog nieuwe banden nodig,het moet wel leuk blijven)
    groeten,
    Maup


  7. #57
    Ingeschreven
    27/06/2008
    Berichten
    572

    Re: warm start problemen

    Wat bedoel je met redelijk goed ? :-)
    Dit is een exacte wetenschap. Er zijn precieze specs voor alle grootheden die je kunt meten. Het is binnen of buiten de specs.


  8. #58
    Ingeschreven
    15/11/2009
    Berichten
    249

    Re: warm start problemen

    De druk op mijn systeem was na 20 minuten nog 1,5 bar.(moet 1,6 zijn) dus eigenlijk spectaculair goed voor een auto van 30 jaar oud.Maar omdat de auto bij warme start totaal niet wilde aanslaan was mij duidelijk dat dat niet het probleem was wat na verder zoeken ook bleek.
    Als ik de onderdelen van mijn motorblok zou opmeten zullen vast ook wel bepaalde maten niet meer binnen de toleranties vallen en de 0 tot 100 tijd zal ook niet meer onder de 10 seconden uitkomen maar om nu meteen een nieuw blok te kopen...ik bedoel maar.


  9. #59
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: warm start problemen

    Vandaag heb ik voor het eerst de nieuwe accumulator uitgeprobeerd.
    Helaas... het warme startprobleem bestaat nog steeds.
    Hij is met geen mogelijkheid aan te krijgen als hij een uur heeft stil gestaan.

    Nu wil ik nog de terugslagklep vervangen en hopelijk is dan het probleem opgelost. Begin er wel wat flauw van te worden...
    Of als iemand nog andere tips heeft?


  10. #60
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: warm start problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerben1986 Bekijk Berichten
    Vandaag heb ik voor het eerst de nieuwe accumulator uitgeprobeerd.
    Helaas... het warme startprobleem bestaat nog steeds.
    Hij is met geen mogelijkheid aan te krijgen als hij een uur heeft stil gestaan.

    Nu wil ik nog de terugslagklep vervangen en hopelijk is dan het probleem opgelost. Begin er wel wat flauw van te worden...
    Of als iemand nog andere tips heeft?
    als hij warm is en niet start ,dan bougie eruit draaien
    als die nat is of droog verteld meer over de kant die je op moet
    zoeken voor dit porbleem
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •