Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
  1. #1
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    924 1981 | Lek passagierszijde onder dashboardkastje

    Hallo iedereen,

    Ik kom net terug van de wasstraat en tijdens daar rijden lekte er letterlijk liters water van ergens onder het dashboardkastje. Het tapijt aan de passagierszijde was letterlijk net een zwembad. Gelukkig is het nu helemaal droog. Natuurlijk durf ik niet nog een keer door de wasstraat te rijden. Weet iemand hoe dit kan? Ik las ook iets over een lekke accubak of zo. Klopt dit?

    Alvast bedankt!


  2. #2
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924 1981 | Lek passagierszijde onder dashboardkastje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harrison Bekijk Berichten
    Hallo iedereen,

    Ik kom net terug van de wasstraat en tijdens daar rijden lekte er letterlijk liters water van ergens onder het dashboardkastje. Het tapijt aan de passagierszijde was letterlijk net een zwembad. Gelukkig is het nu helemaal droog. Natuurlijk durf ik niet nog een keer door de wasstraat te rijden. Weet iemand hoe dit kan? Ik las ook iets over een lekke accubak of zo. Klopt dit?

    Alvast bedankt!
    Accubak is de grootste verdachte ja. Je hebt wel pech met dat ding steeds zeg


  3. #3
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1981 | Lek passagierszijde onder dashboardkastje

    Zou inderdaad eens in die hoek zoeken naar scheuren e.d. Check meteen of de afwateringspijpjes niet verstopt zitten!


  4. #4
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Lek passagierszijde onder dashboardkastje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldbm Bekijk Berichten
    Zou inderdaad eens in die hoek zoeken naar scheuren e.d. Check meteen of de afwateringspijpjes niet verstopt zitten!
    Waar zitten deze afwateringspijpen?


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1981 | Lek passagierszijde onder dashboardkastje

    Tegen het schutbord met een rubber flapje als ze goed zijn er zijn er 3
    1 in de zijkant bij de accu
    1 bij de bobine en 1 links naast de hoofdremcilinder
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1981 | Lek passagierszijde onder dashboardkastje

    Als je al door de bladeren moet graven naar de pijpjes, weet je al genoeg...
    Project 924....and nice driving


  7. #7
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: 924 1981 | Lek passagierszijde onder dashboardkastje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldbm Bekijk Berichten
    Als je al door de bladeren moet graven naar de pijpjes, weet je al genoeg...
    Er zitten helemaal geen bladeren bij mij (deze waren er ook niet tijdens het wassen). Ik kan alleen één waterafvoer vinden, die bij de remcilinder. Voor de rest zie ik er geen, hierbij nog de foto van onder de motorkap:

    http://imgur.com/HZF2pZK

    Het is wel een groot probleem, want nu regent het keihard hier in Amstelveen, en toen ik net weer had gekeken zag ik en voelde ik wel dat het érg vochtig werd op het tapijt onder het dashboardkastje.

    Wat ik net ook ontdekte was dat er een veer is afgebroken van het motorblok. Deze zat normaliter bij de vuldop van de olie, maar de bout is afgebroken. Ik zie deze veer nergens terug op foto's van andere motorblokken. Waar dient deze voor, of is deze praktisch nutteloos? Hierbij nog een foto van de veer:

    http://m.imgur.com/bMJ5awZ

    Sorry van al de linkjes soms, want dan zit ik op mijn mobiele telefoon. Misschien is een mobiele website iets? (Als deze er nog niet is)


  8. #8
    Ingeschreven
    01/12/2013
    Locatie
    Pulle-Zandhoven
    Berichten
    50

    Re: 924 1981 | Lek passagierszijde onder dashboardkastje

    Als je de accu er uit haalt vind je waarschijnlijk de oorzaak van het binnenkomende water.


    Willy


  9. #9
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1981 | Lek passagierszijde onder dashboardkastje

    Een lekkende accu is een gedegen recept voor een gat in je accubak. Even laten lassen (mooiste is een nieuw stukje erin), zinkspray, naden goed dicht en spuiten. Kan 'ie er weer jaren tegen.


  10. #10
    Ingeschreven
    01/12/2013
    Locatie
    Pulle-Zandhoven
    Berichten
    50

    Re: 924 1981 | Lek passagierszijde onder dashboardkastje

    Ik heb bij de onze de roest verwijderd en dicht gespoten met TEC7. Perfect waterdicht nu.

    Willy


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •