Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25
  1. #1

    Distributieriem geknapt :(

    :cry: :cry: Was toch niet zo slim om nog eventjes een blokje om te gaan met de 924S :cry:
    De S staat inmiddels al meer dan twee weken stil, ik dacht dat het dus wel verstandig was om nog eens een stukje te rijden zodat hij weer eens gelopen had.
    Nu had ik net zo'n 10 km gereden en was op de terugweg, en toen gebeurde het :cry: :cry: :cry:
    Tijdens het decelereren hoorde ik een vaag geluid en in eens,.........vast :shock:
    Nu vrees ik het ergste, distributieriem kapot :cry:
    Ik kan het bijna niet geloven, we kunnen dat prachtblok nu wel wegflikkeren!
    M'n vader weet het nog niet, ik ben benieuwd wat hij er van vind.
    ''Niet meer mee rijden totdat hij een grote beurt heeft gehad'', zei hij nog tegen mij :cry:
    Maargoed, het is niet anders
    Wat valt er nog te redden aan het blok?
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  2. #2
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Distributieriem geknapt :(

    Eerst maar eens checken, dan beslissen...


  3. #3
    Ingeschreven
    29/07/2007
    Berichten
    999

    Re: Distributieriem geknapt :(

    Dat is balen.

    Zoals Tom zegt, eerst maar onderzoeken wat er precies mis is. En gelukkig zijn 944 onderdelen goed te krijgen.

    Hopelijk valt het mee!


  4. #4
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Distributieriem geknapt :(

    Komt veel voor bij 924S/944. Vooral bij het starten knappen ze vaak. Een aantal kleppen zijn dan meteen krom, zuigers lopen meestal geen/ nauwelijks schade op. maar ik kan me voorstellen dat als hij tijdens het rijden knapt de schade groter is.

    Zelfs zonder zuigerschade is het een dure reparatie, als je het laat doen ben je zo 1000 a 1500 euro kwijt. Doe je het zelf dan kan je het beperken tot 500 a 750 euro.
    Een compleet blok koop je ook tussen de 500 a 750euro. het is alleen de vraag hoe goed is het blok. Bovendien moet er dan ook weer een distributieset op.
    937 racer


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Distributieriem geknapt :(

    dit is balen zeg ik had je gister nog gewaarschuwd :shock:
    nu zit je met de gebakken peren :cry:

    Als het op een redelijk toerental is gebeurt hebben je drijfstangen ook een tik gehad.
    Dat kun je aan de zuiger beschadeging wel aflezen of dat zo is hoe groter de schade.
    Des te groter de kans dat je drijfstangen ook niet echt 100 % meer zijn.

    Hellas geen pos. geluiden van deze kant M. ( sterkte dat kun je wel gebruiken ) :!:
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Distributieriem geknapt :(

    Kut, man das balen, mijn broer heeft dat ook gehad met zijn ex-944, toen waren het gelukkig alleen de kleppen die krom waren, als je zelf een beetje handig bent is het redelijk goed te doen (je vader kan het zowiezo denk ik) Als je pech hebt is er helaas meer stuk, dus ik zou eerst een diagnose stellen voordat je het blok weggooit.

    Sterkte ermee,

    Jammer ik had hem wel willen zien op de meeting
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  7. #7

    Re: Distributieriem geknapt :(

    dit is super balen

    het is ook hetgeen wat ik vrees (en 1 vd redenen wrom mijn 924 dus zo min mogelijk rijdt ops

    ik kan je niets anders als sterkte wensen!
    mocht het blok echt heeel erg stuk zijn.. ik heb hier een 2.5 onderblok met drijfstangen/zuigers alleen die kop is ook rot..
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  8. #8
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Distributieriem geknapt :(

    da's SHIT

    hoop dat de schade meevalt,sterkte :!:


  9. #9

    Re: Distributieriem geknapt :(

    Het is inmiddels 12 uur geweest, dus nu kan ik het wel onthullen
    Er zullen zeker weten mensen zijn die het flauw vinden, maar...
    Welke dag was het gister?
    Inderdaad 1 APRIL!!!!!!!!!!! :lol:
    Oftewel, het distributieriem gebeuren was één grote grap, flauw he

    :lol: 1 april kikker in je BIL :lol:

    M.B.H, dat van gister was eigenlijk ook al met dit in m'n achterhoofd :mrgreen:

    Toch grappig dat deze grap wel is gelukt, ik heb vanalles geprobeerd vandaag maar niemand trapte ergens in, en jullie allemaal wel :mrgreen:

    Maargoed, er is dus NIKS kapot, ik ben nog steeds zo verstandig om er NIET mee te rijden totdat de distributieriem en alles vervangen is :wink:
    De ellende is dat m'n vader bijna geen tijd heeft, alleen in m'n ééntje begin ik er liever niet aan.
    We hebben inmiddels wel de 944 Haynes besteld, maar die hebben we na een week nog steeds niet binnen oll:
    Gelukkig is er dus niks kapot, ik kom wel met de 83er 924 naar de meeting, ik heb geen zin in dit verhaal op een andere dag dan 1 april :shock:
    Porsche 924, 1983 Ik help je er weer bovenop , kosten wat kost!
    Porsche 924S, 1989.


  10. #10
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Distributieriem geknapt :(

    Goeie grap! (Maar geen zaak om geintjes over te maken, het zal je maar gebeuren...)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •