Pagina 5 van de 11 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 105
  1. #41
    Ingeschreven
    13/10/2014
    Berichten
    58

    Re: mijn '79er regularity "project"

    Probleem is dat ik geen ontsteking heb bij warme motor dus gaspedaal volledig ingedrukt helpt hier dan niet ...
    Zou de bobine niet te warm kunnen krijgen dat hij dan geen stroom meer geeft ?


  2. #42
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: mijn '79er regularity "project"

    Kan idd zijn dat het isokatiemateriaal in de bobine versleten is. Heb hier een voorbeeld gelezen waar de bobine met warme motor stopte met vonken. Meten is weten!


  3. #43
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: mijn '79er regularity "project"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sox_Wolfie Bekijk Berichten
    Probleem is dat ik geen ontsteking heb bij warme motor dus gaspedaal volledig ingedrukt helpt hier dan niet ...
    Zou de bobine niet te warm kunnen krijgen dat hij dan geen stroom meer geeft ?
    De bobine kun je doormeten, ergens op het forum staat er een handleiding voor, en anders staat die ook in de Haynes (alhoewel ik me meen te herinneren dat de Ohm-waardes daar niet helemaal klopten).
    En in jouw geval is het dus ook interessant om te kijken of er een verschil tussen koud en warm is.


  4. #44
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: mijn '79er regularity "project"

    In mijn topic staat nog een link naar p924-944 site met hoe je kunt meten, of download de workshopmanual vol 1. Op de forum, achterin de pdf staan alle waarden.


  5. #45
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: mijn '79er regularity "project"

    Het kan idd goed de bobine zijn
    Als je doormeten lastig vind kan je hem ook als de motor warm is even snel vervangen voor een koude
    Anders moet je eens denken aan een draadbreuk ik heb dat gehad bij mijn Jaguar daar werden de draden soepel als hij opwarmde en was er geen contact meer zogou ze afgekoeld waren was er weer contact


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #46
    Ingeschreven
    13/10/2014
    Berichten
    58

    Re: mijn '79er regularity "project"

    Ik heb nu totaal geen ontsteking meer...
    Ik starte hem als hij koud had en liet hem even draaien en ik geef even goed gas en hij viel uit, geen ontsteking en sindsdien doet hij niets meer

    Ik heb de bobijn al vervangen door een andere
    De ontstekingsmodule is ook al vervangen door een ander maar niets

    Alles is al eens uitgemeten geweest en alles was goed...


  7. #47
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: mijn '79er regularity "project"

    Gewoon nogmaals alles meten! Witte blokje?


  8. #48
    Ingeschreven
    13/10/2014
    Berichten
    58

    Re: mijn '79er regularity "project"

    hmm het witte blokje
    zou dit ook kunnen veroorzaken dat ik geen stroom krijg op mijn benzinepomp wanneer ik de sleutel in contact steek en 1 x draai (wanneer de motor wel nog liep)

    Want als de motor wel liep hoorde ik mijn benzinepomp pas zoemen wanneer ik eens gestart heb


  9. #49
    Ingeschreven
    13/10/2014
    Berichten
    58

    Re: mijn '79er regularity "project"

    hmm het witte blokje
    zou dit ook kunnen veroorzaken dat ik geen stroom krijg op mijn benzinepomp wanneer ik de sleutel in contact steek en 1 x draai (wanneer de motor wel nog liep)

    Want als de motor wel liep hoorde ik mijn benzinepomp pas zoemen wanneer ik eens gestart heb
    En zou dit hetzelfde witte blokje zijn als in een VW Golf 1 uit 1983 ?


  10. #50
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: mijn '79er regularity "project"

    Benzinepomp krijgt voorloop signaal via relais (4sec). Maar als de motor loopt via de bobine. Witte blokje signaal loopt van contact naar onstekingsmodule en is dus zo te testen. Zie ook download hier op forum, workshop manual vol 1, achterin. Of deze gelijk is aan een golf , gern idee. Wel een kever variant gevonden. Staat hier genoeg over op het forum incl bestelnr. Kost de wereld niet. Maar.... Meten is weten, dus mijn advies: download die manual en volg op je gemak alle stappen!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •