Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
  1. #11
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1980 | autoradio aansluiten

    Je hebt toch wel een zekering aangebracht tussen de accu-draad en je radio hoop ik?
    Project 924....and nice driving


  2. #12
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 924 1980 | autoradio aansluiten

    En hem in een mantel door je carrosserie getrokken ?


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  3. #13
    Ingeschreven
    27/02/2015
    Berichten
    71

    Re: 924 1980 | autoradio aansluiten

    de radio zelf is gezekerd en ja ik heb het draadje met isolatie tape door een rubber tule door de carrosserie gestoken, daarna nog een beetje kit zodat alles op zijn plek blijft. en ook het laatste kiertje dicht is.

    en maak je niet druk, ik heb niet in een oldtimer lopen boren, het gaatje zat er al.


  4. #14
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1980 | autoradio aansluiten

    Even dit topic gebruiken:

    1)
    In mijn '84 is de aansluiting voor de radio niet helemaal duidelijk (gekocht met losgerukte kabels...)

    Ik heb ter vergelijking:
    Bij de centerconsole zit een zwarte huls met 2 kabels naar het asbak-lampje +
    '80: 1 extra kabel aanwezig: rood -> rood werd gebruikt als constante voeding voor de radio
    '83: 3 extra kabels aanwezig: dik bruin, rood/wit, rood/blauw -> rood/wit en bruin werden gebruikt voor de radio
    '84: 3 extra kabels aanwezig: dik bruin, rood/wit, rood/blauw -> hierop stond én de radio, én deze werden doorgelegd naar de elektr. antenne

    allemaal logisch dus

    MAAR:
    de '84 heeft wel wat opties: airco, elektr kofferslot, elektr ramen, speaker balance/fader schakelaar aanwezig...

    En ik heb een extra zwarte huls met 6 kabels zitten ter hoogte van de radio (alle tellers enzo zijn aangesloten), dus deze kabels heb ik over:
    zie foto, lijkt me helemaal origineel, zou dit de constante en geschakelde voeding, aarding, power antenne, verlichting, ... voor de radio zijn?
    (kroonsteentje is tijdelijk voor een duidelijke foto)
    Tegen mijn ventilatiebox zit een extra relais, ik moet nog uitzoeken als deze voor de radio of elektr. ramen is.

    P1030954-800.jpg


    2)

    Er zit zo'n fader-wieltje in voor de balans, mijn kabels voor de boxen lijken tamelijk volgens dit schema (944) geschakeld (en lijkt volledig origineel), maar mijn toekomstige radio heeft 4 uitgangen, met ingebouwde balans, kan ik dan deze losse schakelaar eruit laten, en gewoon mijn 4 speakers elk afzonderlijk op de radio aansluiten in plaats huidige ingewikkelde manier?

    P1030953-800.jpg

    benieuwd als iemand hier meer over weet, dit zelf heeft zitten, of als de radio bij iedereen aangesloten is op de kabels uit de huls van het lampje van de asbak.


  5. #15
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1980 | autoradio aansluiten

    Ik heb de radio zelf aangesloten. Met de spanningszoeker de voeding etc opgezocht. De kabels zaten bij mij wel per klusten in een wikkel, dus voeding+massa bij elkaar, boxen per set voor/achter. Die bruine kabels zien er wel bekend uit.

    Zou eigenlijk niet weten waarom je de fader er nog tussen wil zetten als je een moderne radio hebt met 4 uitgangen en dito boxen. Radio's beschikken standaard al over balans opties, dus lekker achterwege laten zou ik zeggen.

    Verder was er volgens mij in de originel radio ook een verlichtingsoptie, die je op de fader kon zetten van je dashboardverlichting.
    Project 924....and nice driving


  6. #16
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: 924 1980 | autoradio aansluiten

    Ik had afgelopen weekend de Blaupunkt radio/cassette s naar voren gehaald en zag dat deze helemaal niet was aangesloten Er zaten eigenlijk 2 snoeren waarvan 1 een complete wirwar.... Moet die witte losgehaald worden en in de radio geplugt worden? Maar waar is dan die andere witte voor waar deze nu in zit? Iemand enig idee?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  7. #17
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 924 1980 | autoradio aansluiten

    KAn het slecht zien op de tweede foto. ALs het een platte brede stekker is >> die gaat naar de fader!
    Project 924....and nice driving


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •