Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 46
  1. #1
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Bekende 924-problemen

    Nog een idee, vooral zinvol voor nieuwe 924-eigenaars: een lijst van bekende 924-kwalen en wat er aan te doen is.

    Een aftrapje, graag aanvullen met eigen ervaringen...

    Bekleding scheurt
    Stoelbekleding, vooral kunstleer met stof, scheurt op de scheiding tussen de twee materialen. Niet veel aan te doen, behalve opnieuw bekleden of een goede gebruikte stoel kopen.

    Dashboard scheurt
    Door de zon verhardt de kunststof toplaag, door vocht werkt de hardboard basis. Niet veel aan te doen, beschermen tegen de zon met bijvoorbeeld een alufolie zonnescherm helpt wel.

    Elektrische problemen
    Een groot deel van de elektrische problemen bij een 924 doen zich voor bij het vroege model met het ouderwetse zekeringkastje (met porseleinen zekeringen). Veel van deze problemen zijn het gevolg van een te grote weerstand door geoxideerde contacten waar de zekering tussen klemt. Schoonmaken met een gummetje en/of contactspray helpt.
    Een andere bron van elektrische problemen is oxidatie op massapunten. Ook deze zijn op te lossen door goed schoonmaken.

    Lekkage in de kofferbak
    Deze lekkage kan meerdere oorzaken hebben, bekende problemen zijn lekkage tussen glas en klepframe (afkitten helpt), een versleten rubber (vervangen), kit achter de achterlichten (opnieuw kitten, geen siliconenkit gebruiken!), verstopte afvoerslangetjes van de klepsloten (doorprikken of met een compressor doorblazen). Een slecht sluitende klep kan ook een oorzaak zijn, vaak het gevolg van versleten slotpinnen (vrij goedkoop bij de dealer) of een roestig en vastzittend slotmechanisme.

    Slechte warme start
    Een bekend 924-probleem. Deels het gevolg van een vrij krappe motorruimte, deels het gevolg van een vrij ouderwets injectiesysteem. Enige verbetering is te bereiken door nadruppelende injectors te reinigen in een ultrasoonbad of waar nodig te vervangen.

    Weinig licht uit de koplampen
    Een probleem wat wordt gedeeld met alle VWs en Audi's uit de tijd. Oorzaken zijn slechte massaverbindingen (schoonmaken) en dunne bedrading met veel weerstand. Zet een multimeter op de connector bij de koplamp en er komt duidelijk minder dan 12V aan bij de lamp. Niet oplossen door aftermarket xenon te monteren, dat verblindt voornamelijk tegenliggers in de ouderwetse lampunits met verstrooiïngslens. De beste oplossing is een nieuwe bedradingsboom te maken waardoor de stroom regelrecht van de dynamo komt. Gebruik goede dikke draad en relais om de lampen aan te sturen, vergeet niet om er een zekering tussen te zetten. Een setje goede H4-lampen helpt ook flink.

    Accu laadt niet of nauwelijks bij
    De drie meters in het dashboard zijn niet altijd nauwkeurig, dus ga in eerste instantie alleen af op een multimeter over de accupolen. Blijkt er inderdaad weinig bijgeladen te worden dan is dit waarschijnlijk het gevolg van een slippende v-snaar, versleten koolborstels van de dynamo of een overleden spanningsstabilisator op de dynamo.

    Wordt vervolgd...


  2. #2
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.349
    hmmm.... Ik kan eigenlijk verder geen toevoegingen zo snel bedenken, is aardig compleet zo..
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  3. #3
    Ingeschreven
    13/06/2007
    Berichten
    162
    Hier nog wat voorkomende problemen:

    Radiateur-fan draait niet
    Regelmatig voorkomend probleem. Dit is vaak op te lossen door de thermo-switch op de radiateur te vervangen.

    Dagteller werkt niet
    Een oorzaak hiervan kan zijn een gescheurd/gebroken kunststof tandwieltje in de teller. Het tandwieltje is in sommige gevallen te repareren met secondelijm.
    924, 1984


  4. #4
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.349
    We zijn er nog een vergeten!!

    Gescheurde stoelzittingen

    Bij zowel de 924 als de 944 willen na een lang leven de stoelen gescheurd zijn, niet veel aan te doen helaas...
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  5. #5
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361
    Kijk eens helemaal bovenaan...


  6. #6
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.349
    oeps.................. ops:
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  7. #7
    Ingeschreven
    03/12/2007
    Berichten
    29
    2 more: Broken exhaust manifold ( 3 in 20 years)
    Defekt rear wheel bearing, every 4 years.
    Nobbi
    Never touch a running system.....


  8. #8
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    202

    Re: Bekende 924-problemen

    Lucht van uitlaatgasen in de auto als een van de zijruiten open is

    Oplossing: vervangen raam rubber van de glazen kofferbakdeksel. Door de aerodynamische eigenschappen van de 924 & 944 onstaat er een vacuum waardoor de lucht naar binnen wordt gezogen indien een van de ramen open is.

    Water op de grond aan passagierszijde van de auto

    Dit water komt onder de motorkap vandaan door het "klimaat" systeem van de 924 & 944 oplossing is in de meeste gevallen het weghalen van de bladeren en andere troep vlak voor de voorruit. Een andere mogelijkheid is dat het via de antenne naar binnen kwam maar dat weet ik niet helemaal meer zeker

    Lekkage kofferbak

    Kan ook afkomstig zijn dat de afvoer slangetjes verstopt zitten onder de "pinnen" ff de bekleding van de kofferbak losmaken en de slangetjes ff doorspuiten


    Ps. Goede post zullen veel mensen die net een 924 hebben wat aan hebben


  9. #9
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Bekende 924-problemen

    Zelfs met een gloednieuw rubber om de achterruit heb ik nog steeds last van uitlaatgassen in het interieur als ik een raam openzet. Oplossing: aanjager aanhouden.


  10. #10
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    202

    Re: Bekende 924-problemen

    Dat is interessant om te horen heb je al een geprobeerd die twee pinnen iets "strakker" te zetten?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  
Stuttgartparts
-->