Pagina 2 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 46
  1. #11
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Bekende 924-problemen

    Ja, geen effect. Ik heb al één pin vervangen, als het weer wat beter weer is komen de andere pin en de bevestigingsplaten van de pinnen ook aan de beurt. De klep rammelt of kraakt op het moment niet, hij lijkt goed te sluiten.

    Maar dat binnenzuigen van uitlaatgassen kun je al vinden in de tests van de 924 uit 1976-'77...


  2. #12
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    204

    Re: Bekende 924-problemen

    Klopt toen hadden ze er al een probleem mee en het zou me ook weinig verbazen als zelfs de 968 hetzelfde probleem zou hebben. Ik heb geluk gehad dat toen ik m'n raamrubber vervangen had en de pinnen bijgesteld waren het opgelost was. Daarvoor rammelde mijn achterklep inderdaad ook


  3. #13
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Bekende 924-problemen

    scheurvorming t.p.v. plaatwerk onder de ruitenwissermotor.

    Kan voor komen indien er lang met een te zware koppeling is gereden.Koppelingspedaalsteun zit onder tegen het plaatwerk aangelast.

    posite scheurvorming.

    [attachment=0:1updkrk8]30 106klein.jpg[/attachment:1updkrk8]
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  4. #14
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Bekende 924-problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Surf406386
    Lucht van uitlaatgasen in de auto als een van de zijruiten open is

    Oplossing: vervangen raam rubber van de glazen kofferbakdeksel. Door de aerodynamische eigenschappen van de 924 & 944 onstaat er een vacuum waardoor de lucht naar binnen wordt gezogen indien een van de ramen open is.

    Water op de grond aan passagierszijde van de auto

    Dit water komt onder de motorkap vandaan door het "klimaat" systeem van de 924 & 944 oplossing is in de meeste gevallen het weghalen van de bladeren en andere troep vlak voor de voorruit. Een andere mogelijkheid is dat het via de antenne naar binnen kwam maar dat weet ik niet helemaal meer zeker
    Wat je ook kunt doen, en dat was bij mij de oplossing, de achterlichten opnieuw kitten. Hierlangs kunnen de uitlaatgassen ook naar binnenkomen.

    En heeft iemand ook een foto van de scheur m.b.t. het koppelingspedaal? Dan zall ik daar ook even naar kijken.


  5. #15
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Bekende 924-problemen

    Achterlichten zijn bij mij perfect afgekit, nieuw achterkleprubber en nieuwe slotpinnen die akelig strak staan maar (vanmorgen getest) er komt nog steeds uitlaatgas binnen met het raam op een kier.


  6. #16
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    3.388

    Re: Bekende 924-problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerben1986
    En heeft iemand ook een foto van de scheur m.b.t. het koppelingspedaal? Dan zall ik daar ook even naar kijken.
    Helaas geen foto van gemaakt,is alweer netjes gelast,gekit en gespoten.

    Zit er een scheur bij de pijl dan valt het echt wel op.


  7. #17
    Ingeschreven
    04/06/2008
    Berichten
    1

    Re: Bekende 924-problemen

    Zijn er verder nog motorische kwaaltjes?


  8. #18

    Re: Bekende 924-problemen

    Nog een kwaaltje:
    Scheuren van het schutbord, nabij de linkermotorsteun (bestuurderskant dus). Is bij mij gelast en afgekit!


  9. #19

    Re: Bekende 924-problemen

    Ik heb even van al jullie tips en punten een pdf'je gemaakt, zodat je het makkelijk kan meenemen, downloaden, op je pda/iphone zetten of printen. Ik heb het passend op 1 A4tje gemaakt zodat je niet met een waslijst bij de auto staat. Wellicht makkelijk voor iedereen.

    Aankoop 924 + Checklist
    http://www.dude-management.com/porsche/Aankoop_924.pdf
    Midlifecrisis? Hoezo?


  10. #20
    Ingeschreven
    08/05/2008
    Berichten
    1.232

    Re: Bekende 924-problemen

    Hé, da's best handig! Goed werk! :grin:


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •