Pagina 4 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 46
  1. #31
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Bekende 924-problemen

    Lekker bezig zie ik
    De slangetjes zijn idd erg dun
    Je ziet ze lopen in de bak achter je achterwiel
    Ook nog iets: van de hendels waar je ze mee dicht zet kunnen de plaatjes waar hij op gescharnierd zitten gescheurt zijn
    Hij trekt dan niet meer goed dicht
    Water achter de bestuurders stoel kan ook van achter komen
    Slecht gekitte achterlichten of lek achterraam


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  2. #32
    Ingeschreven
    13/11/2012
    Locatie
    omgeving groningen
    Berichten
    75

    Re: Bekende 924-problemen

    een achterlicht was goed geschikt als vissenkom, dus die zal ik opnieuw erin kitten. hoe komt dat water dan naar voren toe?


  3. #33
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: Bekende 924-problemen

    Kan er mij iemand zeggen waar ik de nieuwe pinnen voor de achterklep en sloten voor de achterklep kan bestellen? Liefst via internet ben namelijk van belgie.


  4. #34
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Bekende 924-problemen

    Het water komt door een draagbalk naar beneden en dan via je handrem kabel achter je stoel


    Pennen kan je bij Alpo in haarlem bestellen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #35
    Ingeschreven
    11/06/2009
    Berichten
    717

    Re: Bekende 924-problemen

    Om even terug te komen op de uitlaatgassen die binnen sluipen.
    De uitlaatgassen sluipen niet altijd binnen langs de koffer ruimte namelijk....
    Onder je schakelpook zit een soort mousse, de uitlaatgassen of geur van de warme uitlaat buiten zou moeten houden.
    Want als je lange rit rijdt, zal je voelen dat je pookhous lekker warm is

    Oplossingen:

    - Mousse vervangen
    - verbindingsstuk waar de ring zit even nakijken op lekkages en wat zeer goed helpt is even demonteren van het koppelstuk.
    Vervolgens de ring mooi propermaken en terugmonteren met montage pasta voor uitlaten, dan is deze koppeling mooi dicht

    - - - Updated - - -

    Erica als je de lichten er terug inkit, gebruik dan kit die niet volledig hard wordt.
    Anders moest je ooit om een of andere reden je lichten terug hoeven demonteren kan je je lichten beschadigen....


  6. #36
    Ingeschreven
    13/11/2012
    Locatie
    omgeving groningen
    Berichten
    75

    Re: Bekende 924-problemen

    ik wilde butylene X gebruiken, dicht af blijft flexibel (word ook gebruikt bij afdichten van ruiten in rubbers) heb deze ook vaak gebruikt bij 300ZX achterlichten en werkt perfect (ook weer het evt demonteren).


  7. #37
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: Bekende 924-problemen

    Bij de koppelingscilinder scheurt de body vaak bij een 924 turbo, dit zie je pas als je de rubbermat weghaalt. Enige opossing is alles netjes lassen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    937 racer


  8. #38
    Ingeschreven
    04/04/2013
    Locatie
    Leieland
    Berichten
    85

    Re: Bekende 924-problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erica Bekijk Berichten
    ik wilde butylene X gebruiken, dicht af blijft flexibel (word ook gebruikt bij afdichten van ruiten in rubbers) heb deze ook vaak gebruikt bij 300ZX achterlichten en werkt perfect (ook weer het evt demonteren).
    Zal wel de juiste zijn, kan je kopen in elke autobenodighedenwinkel. De PET schrijft 9 mm voor geloof ik, maar als je 8 mm vindt is het even goed. Het is een soort opgerolde worst tussen een bandje (kunststof)vetpapier. Nadat je de lichtenblok zuiver maakt duw je de worst rondom in het daarvoor voorzien gootje. Als je bij demontage onthoudt waar de oorspronkelijke butyl dikst is, kan je ervoor zorgen dat je daar het worstje wat opstuikt en dikker maakt. Elders waar de spleet lichtblok/koetswerk dun is, moet je dan weer opletten dat die viezigheid niet eruit vloeit, daarom zeker niet dikker dan 9 mm nemen. Wat je vooral niet moet doen is het vetpapier meteen erafhalen. Ik had ook een visbokaal in de mistlamp links achter en bovenaan in het lichtenblok was er daar wel degelijk vuil op de butyl en die kleefde daar dus niet aan het koetswerk. Dus plastiek vel of vetpapiertje eraan laten tot de seconde voordat je monteert.

    Overigens durf ik al eens iets kopen bij de officiële P-garage ook, ze zoeken het voor me op en waren nooit meer dan 5-10% duurder, een keertje centjes goedkoper. Voor veiligheidsonderdelen, zoals wielbouten die je per definitie één keer om de 25 jaar koopt, is het zelfs ten allen prijze OPC. IK ga het niet uittesten. Maar wie weinig zakgeld heeft of er plezier aan beleeft 4 websteks te vergelijken, moet dat natuurlijk vooral doen, zou ik ook doen.
    Laatst gewijzigd door hendrik914; 25/06/2014 om 16:43.


  9. #39
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Bekende 924-problemen

    Tijdens een heerlijke zonnige rit vanmiddag schoot mijn temperatuursmeter opeens richting 3e streepje. Bij t langzaam rijden langs de boulevard op t strand schoot ie zelfs nog meer naar t rode toe. Gelukkig kon ik daarna weer 'normaal' rijden en schoot de naald weer terug naar t midden. Nog steeds aardig ver aangezien de meter bij mij vaak maar tot t eerste streepje gaat.... Bij het parkeren in de stalling schoot ie zelfs in t rood en motor sloeg ook even af. Opnieuw starten en auto kunnen parkeren. Motorkap opengedaan met draaiende motor en bleek dat fan niet aansloeg....

    Nu op t zoeken op t forum kwam ik op dit topic dit tegen;
    Radiateur-fan draait niet
    Regelmatig voorkomend probleem. Dit is vaak op te lossen door de thermo-switch op de radiateur te vervangen.

    De thermo-switch? waar zit ie? Ik had al eerder t idee dat de fan t niet altijd deed, maar bij controleren deed ie t vaak wel. Misschien is t een ander probleem? Iemand enig idee?


  10. #40
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.680

    Re: Bekende 924-problemen

    Die xit op je radiateur, bestuurderszijde bovenin. Je kunt m ook ff kortsluiten (contacten verbinden) om te kijken of de fan zelf wel werkt!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •