Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 34

Onderwerp: kloink??!!

  1. #11

    Re: kloink??!!

    droplinks willen door een flinke tik wel plots breken hoor.. niet dat het hoort natuurlijk oll:
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  2. #12
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: kloink??!!

    het gaat om de verbindingsstangen ook wel reactiestangen genoemd... de stabilisatorstang zelf zou niet zo best zijn inderdaad...


  3. #13
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: kloink??!!

    LV is gemaakt... RV is nog heel maar wordt volgende week toch maar vervangen... ben ik weer klaar voor even...


  4. #14

    Re: kloink??!!

    is dat zoveel werk dan om dat netjes te doen? of had je gewoon geen zin
    heb je er foto's van gemaakt?
    Geen 924 op dit moment... maar wel lekker sleutelen aan die van Michel!


  5. #15
    Ingeschreven
    05/01/2008
    Berichten
    441

    Re: kloink??!!

    RV is kwijt geraakt bij PON... maar weer gevonden dus zodra die bij de garage hier is dan kan de P terug om dat ook nog even te maken


  6. #16

    Re: kloink??!!

    Beste 924 kenners,
    Tom zegt dat het toplager makkelijk te vervangen is. Moet dan de veerpoot geheel verwijderd worden of kan dat ook zonder de veerpoot te verwijderen?
    Is het zowiezo makkelijk te doen om de schokbrekers te vervangen? Bij mij hoor ik een heel klapperend geluid als ik op hogere snelheden het gas los laat.
    Ook merk ik dat bij zijdelings heen en weer bewegen van de schokbreker hij bovenin behoorlijk heen en weer gaat, aan 1 kant hoor ik ook een heel licht tikkend geluid uit de buurt van het toplager komen.
    Bij het remmen beginnen de wielen ook licht te trillen, ik weet niet of dat ook een indicatie van versleten schokbrekers is of van versleten toplagers maar misschien kan 1 van jullie mij daarover meer vertellen.
    Is bij een van jullie de maat bekend van het toplager?
    Die kan ik n.l. nergens terug vinden.


  7. #17
    Ingeschreven
    17/09/2007
    Berichten
    1.129

    Re: kloink??!!

    Op dat lager komen zeer geringe krachten op. Bij mijn kraakte ze als een gek door troep en grij..Na een wasbeurtje met remmenreiniger/wd40 + nieuw kogellager vet waren ze weer als nieuw.

    Lagers zijn niet moeilijk te vervangen maar ze zitten geperst in die bus. Probeer eerst eens schoon te maken.


  8. #18
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: kloink??!!

    IK heb die maat al eens een keer doorgegeven aan iemand HA HA
    als die het nog weet ( meneer Aard ) dan hoef ik niet weer te meten
    staat dus ook ergens op dit forum. M.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #19
    Ingeschreven
    23/12/2008
    Berichten
    20

    Re: kloink??!!

    Ik heb sinds kort ook een raar geluid uit mijn rechter voorkant.

    Telkens als ik bv. een rond punt neem en dus linksop draai en genoeg druk op het rechter voorwiel plaats..

    rechtdoor of in putten is het geluid nog niet voorgekomen.. bij het traag rijden en gewoon sturen komt het ook niet. Enkel als ik voldoende gewicht rechts vanvoor plaats..

    ik heb deze morgen de wiellagers vervangen (incl schaal) en het probleem is niet verdwenen.. remblokken zijn goed, plaat achter remschijf raakt niet en de rest ziet er ook goed uit..

    Dan dus toch de toplager?

    Hoe krijg je de veerpoot eruit? als ik de auto omhoog kriek dan is de veer nog niet helemaal ontspannen..

    tips?


  10. #20
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: kloink??!!

    Je hebt een setje veerspanners nodig. Er zijn beunhazen die het met spanbanden doen, maar dan maak ik dat ik uit de buurt kom... heb ik eens mis zien gaan.

    Ik zou ook gokken op het toplager, inderdaad.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •