Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 34

Onderwerp: kloink??!!

  1. #21
    Ingeschreven
    23/12/2008
    Berichten
    20

    Re: kloink??!!

    ok das lastig.. zo'n veerspanner heb ik dus al niet..andere mogelijkheden?
    zonder het risico van een los vliegende veer te hebben?


  2. #22
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: kloink??!!

    Gewoon veerspanners kopen, voor een paar tientjes ben je klaar. Dergelijke klussen moet je met goed gereedschap doen of uitbesteden.

    Die losschietende veer schoot rakelings langs mijn hoofd en tikte net mijn slaap aan. Twee centimeter verder en ik was dood geweest (en da's niet overdreven). Ik heb er nog twee weken stevige koppijn van gehad.


  3. #23
    Ingeschreven
    05/02/2008
    Berichten
    617

    Re: kloink??!!

    Ik ga de operatie binnenkort zelf ook ff uitvoeren. Misschien maar ff een foto - howto - reportage maken dan? Ik ga in ieder geval de poot helemaal uitelkaar halen en de veer, demper en toplager overzetten op een andere poot. Gelijk toplager even opnieuw smeren natuurlijk, zoals bij meneer Aard.

    Een kennis van me heeft echt een heel mooie veerspanner. Dat ding heeft boven en onder als het ware een hoefijzer zitten die je tussen de veerringen schuift en vervolgens is het een kwestie van met een sleutel de hoefijzers naar elkaar toe draaien. Dit gaat nog makkelijker dan als je 3 van die losse klemmen gebruikt die kunnen glijden enzo.
    S power!


  4. #24
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: kloink??!!

    Zo'n ding heb ik de vorige keer ook geleend toen ik de schokbrekers van mijn Audi 80 verving. Werkte inderdaad perfect.


  5. #25
    Ingeschreven
    23/12/2008
    Berichten
    20

    Re: kloink??!!

    Ik heb er de toplager vantussen gekregen..

    heb de bevestiging van de torsiebar losgemaakt zodat de driehoek nog dieper kon zakken.. bijgevolg kwam de veer net zonder spanning en kon ik die naast de lager plaatsten en de lagerhouder uitvijzen..

    de balletjes in de lager zelf zien er allen goed uit, ik heb deze volledige gereinigd en ok, de lager draaid niet helemaal zonder mini hapering maar toch zeker vlot genoeg om zo geen geluid te maken denkik..

    alles terug gezet en .. het geluid is er nog steeds

    kan het wiel de kast raken? dan moet ik toch zeker een kapotte veer of demper gemerkt hebben? ofniet?


  6. #26
    Ingeschreven
    02/01/2009
    Berichten
    1.852

    Re: kloink??!!

    als je wiel de kast raakt
    moet je dat aan de band kunnen zien
    think PORSCHitive


  7. #27
    Ingeschreven
    23/12/2008
    Berichten
    20

    Re: kloink??!!

    kan het ook de homokineet zijn?
    nogtans klinkt het wel duidelijk van vooraan de auto..nogal een metaal klank precies..


  8. #28
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: kloink??!!

    Een 924 heeft voor geen homokineten en die maken meer een taktaktak-geluid dan klonk.


  9. #29
    Ingeschreven
    23/12/2008
    Berichten
    20

    Re: kloink??!!

    of het nu kloink is dat ben ik ook niet helemaal zeker:p

    ik weet wel dat de homokineten achteraan zitten maar ik blijf het geluid toch maar zoeken.. vooraan lijkt alles echt in orde te zijn..


  10. #30
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: kloink??!!

    Spoorstangkogels en ophangrubbers van de stabistang ook gecheckt?


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •