Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 28
  1. #11
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Hendriks

    Hier nog wat foto's van een swiss die ik eerder heb gevonden
    image.jpgimage.jpgimage.jpg


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  2. #12
    Ingeschreven
    18/03/2015
    Berichten
    28

    Re: Hendriks

    Gister wilde ie niet starten. Anwb laten komen en die heeft alles gecontroleerd (super handig). Bleek dat de plunje bij de luchtinlaat stroef ging door veel vuil (olie achtig). Handmatig omhoog geduwd en hij deed het weer. Vandaag wilde we weer starten, na normaal proberen plunje weer omhoog, pruttelt wat waarna we het nogmaals proberen. Toen opeens een snel draaiende startmotor, dus contact eraf, maar de startmotor bleef draaien!
    Gereedschap gehaald en snel de accu losgekoppeld. Anwb weer gebeld, maar die konden niet veel doen. Het contact is stuk, daardoor blijft de startmotor draaien en veroorzaakt het geluid. Binnenkort naar de garage vrees ik...


  3. #13
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Hendriks

    Kan goed zijn dat je draaiboom die onder je blok door gaat naar je dynamo en startmotor door gerot is en hij nu kortsluiting maakt
    Voor de plunjer zou ik eens een flesje injector reiniger in een halve tank benzine gooien daar knapt hij wel van op


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #14
    Ingeschreven
    18/03/2015
    Berichten
    28

    Re: Hendriks 924 swiss special

    Bij het kopen, dus nog met deze tank, zat er injectorreiniger bij. Heeft nog een flesje zin denk je?
    Her duct tape gehalte is vrij groot in de bekabeling, zou dus inderdaad best wel kunnen. Bedankt voor de suggestie


  5. #15
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Hendriks 924 swiss special

    Ik zou zoizo eens verse benzine tanken
    En daar idd een flesje bij doen je weet echt nooit hoe oud die benzine is die er in zit zou wel eens 5 jaar kunnen zijn
    De plunjer kan nouwlijks zwaar gaan door vet en olie op het mechanische gedeelte
    Als hij zwaar gaat zit dat waarschijnlijk binnen in


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #16
    Ingeschreven
    18/03/2015
    Berichten
    28

    Re: Hendriks 924 swiss special

    Oh sorry ik was niet duidelijk. De benzine die erin zat was weinig, heb meteen 55 liter getankt met de injectorreiniger. Zal bij de volgende (halve) tankbeurt nog een flesje erin doen!


  7. #17
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Hendriks 924 swiss special

    Kan ,
    Maar ik zou de spinnekop maar eens goed bekijken en de plunjer handmatig schoonmaken.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #18
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Hendriks 924 swiss special

    En kortsluiting in je startmotor dynamo bekabeling kijk er mee uit .
    Vervangen zou ik zeggen.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #19
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Hendriks 924 swiss special

    Startmotorbekabeling inderdaad, kijk ook in die gele huls. Zelfs daarin gaat de bekabeling rotten door de hitte vd uitlaat. Als de kabels in orde zijn en hij doet nog steeds gekke dingen, doet mij denken aan witte blokje.

    Beetje vettig/olie in de inlaat is niet ongewoon, zit ook een darmpje voor de carterontluchting dacht ik.


  10. #20
    Ingeschreven
    18/03/2015
    Berichten
    28

    Re: Hendriks 924 swiss special

    Top! Heel erg bedankt voor de suggesties! ik ga er maandag weer naar kijken, kabels nalopen zodat ik kan kijken waar de kabelbreuk zit. Op een Engels forum gevonden dat het ook wel eens in de bovenste kabel kan zitten, daar kan ik dus zonder brug bij. Ondertussen ook even vrienden geworden met de garage bij mijn ouders dus daar mag ik de brug gebruiken
    Daarna komt de plunjer aan de beurt!

    Over de Swiss Special: vandaag heb ik een rondje porsche dealers gemaakt en naar meer info gevraagd, en kan nu via via in contact komen met de directeur van de AMAG, als het goed is weet hij er alles van zodat ik hem goed kan gaan renoveren/herstellen. Ben er nu super blij mee en heb weer zin om er mee bezig te zijn


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •