Resultaten 1 tot 5 van de 5
  1. #1
    Ingeschreven
    30/08/2009
    Berichten
    311

    924 1982 | Een paar vragen voor het aansluiten van mijn vernieuwde motor-kabelboom

    Hallo allemaal,

    ik ben nu al een hele tijd bezig met het vernieuwen van bijna de gehele kabelboom van mijn 924 uit 1982.

    De vorige eigenaar had misterieuze nieuwe verbindingen gemaakt in de kabelboom en de aansluitingen en kabels zelf waren veelal ook versleten.

    Toen ik afgelopen zomer weer problemen kreeg met mn elektra heb ik besloten om alles wat niet meer goed was te vernieuwen.

    enthousiast als ik was had ik binnen een korte tijd heel veel onderdelen gedemonteerd. Alleen nu weet ik niet meer goed hoe ik alles weer aan moet sluiten... Ik dacht toen ik het er allemaal demonteerde van "dat zal straks allemaal wel weer goedkomen, zo moeilijk kan het toch niet zijn, dat opnieuw aansluiten"

    Ik ben een heel eind gekomen maar ik kom er bij sommige dingen gewoon niet uit. Ik heb zelf al in min werkplaatsboek gezocht en op het internet maar zonder succes.

    Ik hoop dat jullie mij willen helpen met mijn vragen zodat ik eindelijk weer is een ritje kan gaan maken. (na 9 maanden gemis )

    mijn (voorlopige) vragen:

    1. vanaf mn startmotor loopt er een kabel van ong 2mm dik (rood met zwart meen ik) nu nog naar de plus van de bonine. Is dat de bedoeling?

    2. De kabelboom van de motor zelf heb ik vernieuwt, alleen weet ik niet meer welke draad(en) naar welke sensor ed moet vanaf het stekkerblok (zie afbeelding)

    3. ik heb van Accuspark een contactpuntloze onsteking gemonteerd. Nu komt er van de rotor alleen nog maar een rode (+ bobine) en een zwarte (- bobine). Is dat voldoende? eerst zat er namelijk nog een soort zwarte module met 3 uitgangen van Bosch op.

    4. Op de WUR zitten naast de brandstof uitgangen en stekker uitgang, ook nog 2 vloeistof?lucht? uitgangen van metaal. Moeten die ook aangesloten worden?

    5. In het grote rubber dat vastgeklemt zit op de aanzuigmond van het inlaatspruitstuk zit er nog een vrij dunne rubberen slang geplugt. Ik weet ook niet waar die heen zou moeten gaan. (zie foto)plug.jpg



    Alvast heel er bedankt. Als ik dit weet kan ik weer eventjes vooruit
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door wieberd; 28/04/2015 om 20:49.


  2. #2
    Ingeschreven
    10/08/2014
    Locatie
    berkel en rodenrijs
    Berichten
    162

    Re: 924 1982 | Een paar vragen voor het aansluiten van mijn vernieuwde motor-kabelboo

    kan ik je misschien hier mee helpen?
    Porsche_924_Workshopmanual_VOL-4-Body, Electrics.pdf de electra begint bij pagina 97-57


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Waarom heb je de ontsteking verandert ?


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #4
    Ingeschreven
    30/08/2009
    Berichten
    311

    Re: 924 1982 | Een paar vragen voor het aansluiten van mijn vernieuwde motor-kabelboo

    sow die manaul ziet er veelbelovend en duidelijk uit. Heel erg bedankt Joran

    De onsteking kit die erop zit is nu contactpuntloos en werkt nu met een magnetisch blokje en ring.
    Ik heb hem ingebouwd volgens onderstaand filmpje en heb nu alleen nog 2 draden voor naar de bobine



  5. #5
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    De ontsteking van een 82 er is ook contactpunt loos
    Bij een vroege 924 kan ik me het nog voorstellen
    Van die ontsteking weet ik niets daar zou je een aansluit schema van de fabriek voor dat spul voor moeten lezen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •