Pagina 3 van de 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 59
  1. #21
    Ingeschreven
    13/09/2014
    Berichten
    47

    Re: 924 Turbo 1979 van Raymon

    Update 31 juli 2015

    de motor is bijna af! Nog de ontsteking afstellen, vloeistoffen vullen en dan kan het contact om. Ben heel benieuwd.
    Uiteraard nog wel een lichte 'tegenslag' : de schakelstang (de 2e stang die meedraait maar wel vast zit) (dogleg 5-bak) zit los, het kniegewricht is van het kopje geschoten en het kunststof binnenwerk is niet meer (uitgedroogd/vergaan). Lastige is dat deze bovenop de as zit, achteraan vlak bij de bak. Om hierbij te kunnen komen zal de bak geheel verwijderd moeten worden... ZUCHT.....dus eerst maar weer de uitlaat eraf, aandrijfassen wegnemen etc..


  2. #22
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: 924 Turbo 1979 van Raymon

    He Raymon, dat is vervelend.
    Als je d schakelstangen los hebt, zou je dan eens willen kijken hoe het zit met die veer onder de pook?
    Ik worstel daar ook beetje mee... Wil niet hetzelfde als jou meemaken.
    Succes


  3. #23
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 Turbo 1979 van Raymon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raymon Bekijk Berichten
    Update 31 juli 2015
    Goed bezig, wel bijzoner dat je al een update voor over meer dan een week kan geven


  4. #24
    Ingeschreven
    13/09/2014
    Berichten
    47

    Re: 924 Turbo 1979 van Raymon

    in het vooruit werken heet dat toch ;-)


  5. #25
    Ingeschreven
    13/09/2014
    Berichten
    47

    Re: 924 Turbo 1979 van Raymon

    ja die veer, daar heb ik ook even moeite mee gehad. Deze blijkt gewoon om dezelfde as te zitten als waar deze omheen zit. Hierdoor blijft de pook iets naar rechts op spanning staan.


  6. #26
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: 924 Turbo 1979 van Raymon

    Zou hij niet met een pootje achter dat lage moeten en met het andere pootje onderlangst dat vlakke stukje van de stang?


  7. #27
    Ingeschreven
    13/09/2014
    Berichten
    47

    Re: 924 Turbo 1979 van Raymon

    Update over mijn 924 turbo vorderingen :

    De schakelstang zit weer (na het opnieuw te hebben moeten doen.....hij vloog er weer af : afstelling komt toch wel erg nauwkeurig).

    Afgelopen week (medio augustus 2015) was het zover : alles gemonteerd en voor een eerste keer na lange tijd kon de sleutel om! Ontsteking stond welliswaar nog niet helemaal afgesteld, maar we konden eens kijken wat ie zou gaan doen. De deceptie was dan ook groot toen de wagen niet lekker aan de praat te krijgen was. Veel te hoge waardes in de uitlaatgassen en stationair bijna niet aan te houden en de stationair stelschroef viel er bijna uit! Toch maar even een proefritje…. Totaal geen turbodruk. Alsof we deze vergeten waren te monteren.
    Dus….van voor af aan alles nalopen en nazien. Uitlaat er weer helemaal af om te zien of de turbo wel vrij draait. De pop-off valve nagekeken of deze misschien verkeerd om zit? Benzinepompen en leidingen goed aangesloten, + en – correct? Alle slangen nagegaan of deze correct zijn aangesloten. Etc etc. Met een luchtdrukmeter de wastegate getest. Deze ging mooi open bij ca 0,8 bar.
    Voor de zekerheid een nieuwe rubber O-ring bij de turbo inlaat (zat al een nieuwe in….kwam uit de pakking set van Reintz….nu bij Porsche een nieuwe gekocht voor de zekerheid. Ook de rubberen ‘mof’ die de turbo inlaatbuis aan de gasklephuis verbind vervangen voor een andere (hier zou ik overigens graag een beter exemplaar voor hebben…..wie heeft er 1?)

    Vandaag weer eens een poging gewaagd en …..heeee dat loopt al een stuk beter. Schudt en schokt niet meer stationair en klimt mooi in de toeren. Nog snel even een proefritje om de turbordruk te testen. Ook dat ging goed…..een keer of twee… Hierna helaas niet meer.
    Nu wordt er bij ca 2500rpm afgeblazen, of zo lijkt het, want de wastegate gaat pas bij 0,8 bar en die heb je absoluut niet bij 2500rpm. Misschien een lek ergens? Scheur in diafragma van wastegate? Ergens een slang lek of koppeling die bij een bepaalde druk gaat doorlaten? Zoiets zal het zijn. Nu weten we tenminste waar we dit moeten gaan zoeken. We zijn er dus nog niet, maar we komen in de buurt! ;-)

    O en nu denk ik ook wel te weten waarom de koppakking ertussenuit is geblazen…. Tijdens mijn allereerste proefrit bulderde de auto vanaf 3000rpm als een dolle de toeren in. Ik vond dat overigens wel erg leuk….totdat de koppakking er na 45 minuten uit lag. Maar na de ervaring met de turbo van vandaag (en het ritje dat ik laatst samen met Martin in zijn turbo2 heb gemaakt) denk ik dat er toch iets mis was met de wastegate of andere vorm van drukregeling.

    Wordt vervolgd….


  8. #28
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: 924 Turbo 1979 van Raymon

    Beste Raymon...

    Ik denk dat je in de juiste richting denkt.
    Ik heb vroeger ook eens de wastegate verkeerd in elkaar gezet.
    Motor kwam dan wel als in idioot op druk en bij 3000 toeren greep de drukswitch in en sloot de brandstof naar de motor.
    Ik zou het ook in je wastegate zoeken...


  9. #29
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: 924 Turbo 1979 van Raymon

    En....is de auto al aan de praat?
    Wat was er nog mis?
    Zie dat je je wielen verkoop?
    Wat komt er dan onder?


  10. #30
    Ingeschreven
    13/09/2014
    Berichten
    47

    Re: 924 Turbo 1979 van Raymon

    nee ik ben nog niet verder gegaan met de auto. Zal nog een paar weken duren eer ik er weer aan ga werken.
    Plannning is om de wastegate er toch weer onderuit te halen en deze opnieuw monteren en testen. Verder diverse slangen (vacuum) preventief vervangen. De Turbo aanzuigbuis wordt ook voorzien van een nieuw tapeind om de aansluiting naar de wastegate goed dicht te krijgen.
    Verder alles goed nalopen en zorgen dat er nergens lucht (op druk) kan ontsnappen.
    Dan moet het uiteindelijk wel goedkomen. De motor loopt verder al heel mooi rond dus het is veelbelovend.

    De wielen staan te koop idd. Ik heb er nu dezelfde onder, maar dan reeds gepoedercoat en voorzien van nieuwe banden. Ik heb twee sets... De 'oude' mogen weg


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •