Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24

Onderwerp: Goosse

  1. #1
    Ingeschreven
    11/09/2014
    Locatie
    Geel, BE
    Berichten
    52

    Goosse

    Stel je voor
    Even voorstellen. Mijn naam is Hans. Sinds oktober vorig jaar ben ik in het bezit van een Porsche 924S.

    Mijn autogeschiedenis is vooral Japans. Mijn eerste wagen was een Honda Civic. Met deze wagen ben ik ook trackdays beginnen doen. Momenteel ben ik toe aan mijn 3de Civic (bwj '97 met 210pk, gebouwd voor track, in mijn bezit sinds 2008). Daarnaast heb ik voor mijn dagelijkse transport vooral Saab gereden (9.3 en 9.5). Een 2006 9.5 brengt mij nu elke dag naar het werk. De vrouw heeft dan weer een voorliefde voor de VAG groep (Polo - Golf V - Audi A4).

    Na altijd voorwielaangedreven auto's gereden te hebben, wou ik een RWD rijden. Mijn voorkeur ging uit naar een Japans voertuig, en dan nog liefst eentje dat ik als oldtimer kon inschrijven in BE. Helaas is het rijtje Japanse auto's dat aan die voorwaarden voldoet heel klein. Ofwel zijn de auto's te duur, ofwel te rot. En zo ben ik dus uitgekomen bij een Porsche 924S van '88.

    De Porsche had bij aankoop +/-360000km en zag er vrij ruw uit. De km-stand schrikte mij in het begin af, maar de wagen is van '88 tot nu volledig gedocumenteerd (met alle facturen) en dit had bij mij toch voorkeur op de advertenties met 67000km zonder geschiedenis. Motor was al gedeeltelijk gereviseerd, keerringen vervangen, alle ophangingsrubbers vervangen... kortom, technisch heel goed onderhouden (wat ook uit de facturen bleek). De auto had de laatste 10 jaar in Amsterdam doorgebracht, wat spijtig genoeg wel zichtbaar was aan de vele blutsjes en parkeerdeukjes. Zelf ben ik redelijk handig in carrosserie, en de auto staat nu klaar om volledig deukvrij in nieuwe lak gezet te worden (gebeurd één van de weken).


  2. #2
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822
    Welkom op ons gezellige forum!


  3. #3
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: Goosse

    Welkom hier en veel plezier met je 924 toegewenst.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #4
    Ingeschreven
    11/09/2014
    Locatie
    Geel, BE
    Berichten
    52

    Re: Goosse

    bedankt. Eens kijken of ik hier een foto van de 924S op krijg

    DSC_1550.jpg


  5. #5
    Ingeschreven
    11/09/2014
    Locatie
    Geel, BE
    Berichten
    52

    Re: Goosse

    en hoe die er nu bij staat

    4.jpg


  6. #6
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.682

    Re: Goosse

    Mooi hans! Welkom hier😄


  7. #7
    Ingeschreven
    07/01/2014
    Berichten
    136

    Re: Goosse

    Welkom!
    Een S... Cool!


  8. #8
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Goosse

    Welkom Hans

    Hoe is de status van de distributie
    Deze is bij een 924s erg belangrijk
    zeker niet langer dan 3 tot 4 jaar mee rijden
    Vaak is het ook verstandig de waterpomp mee te vervangen
    Omdat deze door de vernieuwde iets hogere spanning vaan de nieuwe snaar stuk gaat


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #9
    Ingeschreven
    07/01/2014
    Berichten
    136

    Re: Goosse

    En vergeet dan de spanrol ook niet


  10. #10
    Ingeschreven
    11/09/2014
    Locatie
    Geel, BE
    Berichten
    52

    Re: Goosse

    bedankt alvast voor de goede raad. De distributieriem is +/-15000 km vervangen. Ik had idd al gelezen dat deze bij de S best om de 30000km vervangen wordt. Ik was zowiezo al wel van plan om de auto bij een garage binnen te steken voor een groot nazicht voor ik ermee begon te rijden.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •