Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34
  1. #1
    Ingeschreven
    11/09/2014
    Locatie
    Geel, BE
    Berichten
    52

    Hans Goosse '88 924S

    een 8 maand geleden heb ik mijn eerste Porsche gekocht in Amsterdam, een '88 924S. Eerst op de planning staat een aanpak van het exterieur en een nieuwe laklaag. Foto's zeggen meer dan woorden, dus

    DSC_1550.jpg

    DSC_1629.jpg

    2.jpg

    5.jpg

    3.jpg

    momenteel staat er op de planning nog 1 laagje grondverf, en dan kan de lak erop. aangezien ik altijd maar een 4 a 5 uur per week kan werken, is de evolutie traag, maar zo komen we er ook wel.

    Na de nieuwe laklaag wordt de motor volledig nagezien (iemand een goed adres hiervoor regio Belgische Kempen?), en zou ik de wagen graag verlagen. Qua velgen heb ik 2 16x8 teledails bijgekocht van een 944 turbo. De originele achterste 15x7 verhuizen dan naar de vooras, en de 16x8 komen achterop.


  2. #2
    Ingeschreven
    31/05/2015
    Berichten
    29

    Re: Hans Goosse '88 924S

    Super nice, Ben heel benieuwd naar het eindproduct! Welke kleur word het?


  3. #3
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Hans Goosse '88 924S

    Leuk om een topic van je werken aan de 924S te kunnen volgen! Ben je beroepsmatig bezig met het strak maken van auto's of is dit een prettig gevalletje van een uit de hand gelopen hobby?

    Misschien is dit een goed adres voor je: http://roca-ocs.be/index.html

    Heb je velgen van een late turbo gekocht met ET 52,3? Dan gaat het misschien net passen in de smalle koets van je 924.
    Vroege turbo's (van voor 89 volgens de PET lijsten) hadden een lage ET waarde. Dat gaat volgens mij niet passen, die komen te ver naar buiten.
    924S '87


  4. #4
    Ingeschreven
    11/09/2014
    Locatie
    Geel, BE
    Berichten
    52

    Re: Hans Goosse '88 924S

    bedankt voor de reacties al. Beroepsmatig ben ik een industrieel ontwerper, dus het hele carrossier gedoe is een beetje een uit de hand gelopen hobby die een dikke 10tal jaar geleden begonnen is. Bij mijn eerste wagen heb ik enkele werken laten uitvoeren door erkende carrossiers, en eigenlijk was ik nooit 100% tevreden met het geleverde werk en dan maar gedacht, wat ik zelf doe, doe ik beter. Ik heb toen een 4tal jaar avondschool carrossier gevolgd, en zo is het wat begonnen. Ik werk wel enkel voor mijzelf, omdat ik wel weet wanneer ik start, maar nooit wanneer het klaar is. De werken aan de porsche had ik gepland om eind mei klaar te zijn... Niet dus...

    Dus 944 turbo velgen zijn in de maten 8x16 et 52. Ik hoop dat ik ze passend krijg met de juiste bandenkeuze en misschien wat te spelen met camber. Vandaag trouwens de laatste grondlaag gezet. Dan dit weekend beginnen slissen met de P600, dan hopelijk volgend weekend de binnenkant ik de lak, en alles naslissen met de P800.

    De keuze van de kleur ben ik nog niet uit. Dit zijn mijn keuzes momenteel:
    medium silver metallic van Toyota voor de meer klassieke tijdloze look
    of
    sakhir orange van BMW, iets opvallender, maar ik vrees dat ik dit snel beu ga worden...

    Waarschijnlijk valt de keuze pas bij de aankoop van de lak.


  5. #5
    Ingeschreven
    25/10/2012
    Locatie
    Wolfsburg (Duitsland)
    Berichten
    181

    Re: Hans Goosse '88 924S

    Ik vond de kleur die je al had wel leuk, maar ik ben dan ook bevooroordeeld.
    Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.


  6. #6
    Ingeschreven
    11/09/2014
    Locatie
    Geel, BE
    Berichten
    52

    Re: Hans Goosse '88 924S

    lol, ja, het goud is niet slecht, maar ik vind het iets te jaren '80. Ik wil de auto net iets hedendaagser hebben.


  7. #7
    Ingeschreven
    30/08/2013
    Locatie
    Itegem, Belg
    Berichten
    275

    Re: Hans Goosse '88 924S

    Niet slecht, goe bezig.
    Ik zal de mijne ook brengen


  8. #8
    Ingeschreven
    11/09/2014
    Locatie
    Geel, BE
    Berichten
    52

    Re: Hans Goosse '88 924S

    volgende week wordt de auto naar de carrossier gebracht, die de laklaag erop gaat zetten. De kleur is Topaz bruin metallic geworden van Porsche



  9. #9
    Ingeschreven
    27/10/2014
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    169

    Re: Hans Goosse '88 924S

    Ik ben benieuwd, dat gaat er denk ik wel heel mooi uitzien!


  10. #10
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Hans Goosse '88 924S

    Fraaie kleur Hans. Zit best wel in de buurt van het origineel.
    Ben benieuwd naar het resultaat.
    924S '87


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •