hallo,

ik heb nogal wat schakel problemen met mijn 924, deze auto heb ik gekocht van een garage eigenaar die hem wou ombouwen tot rallyauto en heeft er een gereviseerd blok in geplaatst, hierna had deze meneer er geen tijd meer voor en aan mij verkocht.

het probleem;
het op/terug schakelen gaat zwaar, en vaak heeft hij er helemaal geen zin in en zegt hij kies maar een andere versnelling.
achteruit kan alleen nog met het contact uit, anders hoor ik alleen maar het geluid van schurende tandwielen.
het is inmiddels vrij duidelijk dat hij niet goed ontkoppeld, dit werd overigens ook bevestigd door de garage waar ik gister even heen was.
zij zeggen dat ik een nieuwe koppeling nodig heb, hierna heb ik even contact opgenomen met de vorige eigenaar (de garage eigenaar) om te vragen of hij de koppeling misschien vervangen heeft. hierop werd geantwoord dit niet is gebeurd omdat deze nog in prima staat was, hierna is er ongeveer 2000 km mee gereden en lijkt het me vrij onwaarschijnlijk dat hij nu helemaal op is. verder is het hydrologische gedeelte niet lek want het remvloeistof reservoir staat nog op max. dus zou het kunnen zijn dat de koppelingscilinder niet genoeg druk levert of misschien het druklager?

ik weet het niet meer, daarom hoop ik dat jullie me hierbij kunnen helpen.

gr.