Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Subaru boxer in 924

  1. #1
    Ingeschreven
    21/03/2011
    Berichten
    81

    Subaru boxer in 924

    Hi,

    Al een tijdje niks meer aan mijn 924 gedaan. Toen ik m wegzette waren er problemen met het blok (olielekkage en nokkenas versleet erg snel). Nu zit ik de laatste tijd weer wat rond te kijken om er weer wat aan te gaan doen. Daarbij viel mijn oog op een subaru boxer 2.0 turbo blok. De motor levert 170 pk en is goed 2e hands te kopen. Daarnaast heeft die 4 cilinder boxer een heerlijke roffel en is de techniek toch wat moderner en betrouwbaarder.

    Vraag blijft nu alleen zou het passen? Daarnaast: wat te doen met de transmissie. Op internet gaan verhalen dat het blok 30 inch breed is. Ergens anders hadden ze het weer over 84 cm. Qua transmissie zou je misschien met spacers kunnen gaan werken etc maar het is wellicht ook mogelijk om de koppeling + huis van een subaru te gebruiken en de transaxle daarvoor aan te passen.

    Ben benieuwd hoe jullie tegen een dergelijk project aankijken en ofdat iemand er wellicht ervaring mee heeft.

    Gr

    Robin
    Porsche 924 1985


  2. #2
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: Subaru boxer in 924

    Beste Robin.

    Toevallig hebben wij thuis naast de 924 ook een Subaru Forrester met een 2 liter turbo blok.
    Rijdt heerlijk, meer dan genoeg vermogen en heel erg betrouwbaar.

    Gezien het feit dat het awd is. (all wheel drive) is het misschien cool om te proberen om de hele aandrijflijn meet te nemen en de hele 924 awd te maken.

    Geen enkel idee of het mogelijk is, Maar ik ga het in ieder geval op de voet volgen


  3. #3
    Ingeschreven
    21/03/2011
    Berichten
    81

    Re: Subaru boxer in 924

    944 85+ dimensions.jpg

    Hi,

    Op deze afbeeldingen zijn de maten te zien van de 944/924. Ik ben bang dat de motorruimte toch wat smal is voor de brede boxer. 924 awd zou natuurlijk mooi zijn. Echter, door het inkorten van de aandrijfassen en aanpassen van de wielophanging gaat het denk ik wel een erg kostbaar project worden dan. Ik ben ook bang dat de hoogte van de combinatie blok+bak dan een probleem zou kunnen vormen. Als het eventueel mogelijk is ga ik het zeker proberen maar het meest eenvoudige is de transaxle geschikt maken voor aansluiting op de Subaru bell house. Blijft natuurlijk wel de vraag of de standaard bak en transaxle geschikt zijn voor het hogere vermogen. Dat probleem heb je weer niet met de subaru aandrijflijn...
    Porsche 924 1985


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •