Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 32
  1. #11
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: porsche 924 van porschesam

    De groene heeft heel wat liefde en aandacht nodig maar kan dan wel heel mooi worden. Zeldzaam zo'n vroege en dan in zo'n mooie kleur uit die tijd, geweldig!
    Naast het bijzondere achterraam wat ik helemaal niet kende zie ik een olie temp. meter in de middenconsole. Wist niet dat het bestond. In de PET lijst wordt het als optie M414 genoemd. Heb je die lijst al? Zie http://www.porsche.com/germany/acces...artscatalogue/
    Veel succes met het restaureren en hou ons op de hoogte!
    924S '87


  2. #12
    Ingeschreven
    08/07/2015
    Berichten
    20

    Re: porsche 924 van porschesam

    Hallo fcma,


    Bedankt......Ja klopt, hij heeft inderdaad heel wat nodig, ben daarom ook blij dat we hier met z'n allen op het forum kunnen zitten, het is ontzettend leerzaam om te kijken hoe andere clubleden problemen oplossen samen met een aantal veteranen zal ik maar zeggen...
    Ik heb de lijst nog niet, maar ga dit binnenkort wel doen voor beide auto's, heb ook gehoord dat dit niet beslist bij de Porsche dealer hoeft te gebeuren, maar ben daar nog niet van op de hoogte.....


  3. #13
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: porsche 924 van porschesam

    De hele vroege 924 had in plaats van de klok een olietemperatuur meter tof dat hij er nog in zit
    Zelf denk ik dat hij oorspronkelijk een bruin interieur gehad heeft dit omdat het deel van de klokken nog bruin is en daar de orginele klokken in zitten en lastig te wisselen en omdat iemand is vergeten De zonne kleppen te wisselen
    De rest van het zwarte interieur is uit een veel latere 924
    Cassettebandje hoorde er ook niet in asbak wel
    Er is als een soort aftermarket dealer paket wel eens houten inlay voor de klokken en een houten stuur geleverd het kan zijn dat dit zon stuur is
    Kan helaas niet zowel mijn folder vinden waar hij instaat

    Je zou ook eens met Gijs moeten praten hij restaureerd ook een hele vroege 924
    Wat is je carresorie nummer ?
    Laatst gewijzigd door jimfrey944; 09/08/2015 om 17:28.


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #14
    Ingeschreven
    08/07/2015
    Berichten
    20

    Re: porsche 924 van porschesam

    Oke, dus dat kan nog wel even een zoektocht worden voor het interieur, lijkt mij verstandig dat ik de gegevens bij de Porsche dealer opvraag en aan de hand daarvan het interieur kan zoeken.
    Ben benieuwd wat het gaat worden
    Het serienummer is: 9246103264, dus niet een super vroege maar wel 1976. op kenteken 30-6-1976.....
    Zal Gijs ook even een berichtje sturen.....
    Bedankt Jimfrey.


  5. #15
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    30-6 is een datum die het rdw gebruikt als de auto geïmporteerd is en ze de maand niet weten
    In Duitsland staat dat namelijk niet op het kenteken als hij dan hier komt gebruiken ze die datum
    Hij kan dus net zo goed uit december 1976 zijn


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  6. #16
    Ingeschreven
    08/07/2015
    Berichten
    20

    Re: porsche 924 van porschesam

    aha, weer wat geleerd, maar klopt de verhouding dan wel met het achterraam en dergelijke als het serienummer zo hoog is?


  7. #17
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: porsche 924 van porschesam

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door porschesam Bekijk Berichten
    Hallo fcma,


    Bedankt......Ja klopt, hij heeft inderdaad heel wat nodig, ben daarom ook blij dat we hier met z'n allen op het forum kunnen zitten, het is ontzettend leerzaam om te kijken hoe andere clubleden problemen oplossen samen met een aantal veteranen zal ik maar zeggen...
    Ik heb de lijst nog niet, maar ga dit binnenkort wel doen voor beide auto's, heb ook gehoord dat dit niet beslist bij de Porsche dealer hoeft te gebeuren, maar ben daar nog niet van op de hoogte.....
    Met het chassisnummer van je auto kun je bij een Porschedealer een zogenaamd geboortecertificaat kopen. Je zou ook kunnen informeren bij Pon, daar hebben ze mij ooit eens aan hetzelfde geholpen maar dan minder chique en duur.
    Met de link die ik eerder postte kun je een onderdelen overzicht in tekening en tabel downloaden. Handig bij het uitzoeken hoe alles zit en met een certificaat kun je de eventuele opties terugvinden en zodoende bekijken wat je nog origineel hebt. De tips van o.a. Jimfrey zijn natuurlijk goud waard, hij heeft het allemaal in zijn hoofd of in folders e.d. staan
    924S '87


  8. #18
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Ja het meeste in mijn hoofd
    Er ingekomen door veel te lezen leren en vragen
    Dingen zoals dat achterraam metertje enzz
    Kom je niet achter via je geboorte certificaat
    Dat moet je weten of toevallig tegenkomen
    Ook leuk is dat op de achterkant alleen 924 staat dat is ook specifiek 76
    Ik heb ook wel eens gehoord dat de eerste 924 zwarte deurhendels had ipv chroom
    Maar dat weet ik niet zeker
    Heb daar nog nooit bewijs van gezien
    Foto uit een folder 76

    Er zijn 5149 Porsche 924 s gemaakt in modeljaar 76 daar zit je dus mooi van in het midden
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door jimfrey944; 09/08/2015 om 21:52.


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #19
    Ingeschreven
    08/07/2015
    Berichten
    20

    Re: porsche 924 van porschesam

    Hallo fcam en Jimfrey,
    Bedankt wederom voor de nuttige informatie, maar nog een vraagje, kan ik uit het geboorte certificaat ook herleiden of het interieur zwart of bruin is geweest?
    Op de achterklep staat idd 924 maar hoort dit zwart te zijn of zilverkleurig.......
    Heb trouwens ook een boek van Peter Morgen over de 924,944,968.
    Zijn er nog meer boeken van de 924 welke nog iets meer zeggen over de '76 er
    Had al naar Porsche Groningen gebeld daar vragen ze ook om versnellingsbaknummer, maar waar staat deze...
    Alweer meer als één vraag


  10. #20
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: porsche 924 van porschesam

    Daar zal idd daar wel opstaan
    De text hoord zilver te zijn
    Ik heb zelf nog een paar Engels talige boeken
    Zelfs Peter morgan heeft niet alles bij het rechte eind of compleet
    Het nummer van de bak staat ergens onder op de bak op een velsnaat /koelrib
    Al tenminste de 4 bak er nog onder zit


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •