Pagina 1 van de 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32
  1. #1
    Ingeschreven
    08/07/2015
    Berichten
    20

    porsche 924 van porschesam

    Hallo Porsche vrienden,

    Zoals beloofd hier dan een paar foto’s van de porsche 924 welke ik 1.5 maand geleden gekocht heb.
    De 924 zag er best wel redelijk uit, hier en daar een paar kleine deukjes maar verder wel gaaf, motor liep netjes.
    Het dashboard had de bekende scheurtjes en de bestuurdersstoel zaten scheurtjes in. Verder ontbraken een paar kleine dingen zoals raamslinger rechts,targa dak hoes, rubberstoot stripjes tussen knipperlicht en lamp.
    Maar gelukkig had Martin wel wat liggen, alleen nog geen targa dakhoes.
    Verder ben ik dik tevreden over de auto, binnenkort alle vloeistoffen vervangen etc…..

    Vind dit forum super om te lezen, wat mij dan weer aansteekt om er nog één bij te kopen, en dan wel één van 1976.
    Bloed kruipt waar het niet gaan kan zeggen ze wel eens.
    Maar daar zullen ongetwijfeld wel meer forumleden last van hebben.

    Het is een groene metallic 924 geworden, wel met de nodige gebreken maar redelijk compleet. Plaatwerk is bij de dorpels niet geweldig eveneens in de hoeken van de bodemplaat waar gaten in zitten, maar nog wel goed te restaureren.
    Net zoals het uigescheurde scharnier aan de linkerkant. Er is veel werk aan maar beslist de moeite waard.

    Interieur is ook niet het beste, stoelen zijn elektrisch te verstellen en dan krijtstreep.
    Maar ik zit me nu af te vragen of er van een nieuwere 924, bijv.eentje van 1979, of die dezelfde stoelen heeft als die van een 76’ ,uiteraard dan met andere stof.
    Dan zou ik deze kunnen vervangen en de originele stof met skai er op kunnen zetten, misschien dat iemand dit op het forum weet…..

    Het stuur is er een van hout, maar gelukkig had Martin nog een ander stuur liggen welke wel origineel was.
    Deurpanelen zijn van een nieuwere met verstelbare spiegels, misschien dat ik deze nog een keer tegen kom, net zoals de raamslingers wie weet.
    De motor heeft een gestreepte nokkenas welke nog vervangen moet worden, maar er zullen ongetwijfeld nog wel meer dingen tevoorschijn komen. Maar daar hou ik jullie wel van op de hoogte….
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  2. #2
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: porsche 924 van porschesam

    Mooi! Zowel de late als de vroege. Volgens mij heb je precies dezelfde kleur als ik! Van welk jaar is 'ie?

    Succes met de werkzaamheden... de 76er heeft een ook prachtig kleurtje! Past goed bij de vroege types. Heb je een idee wat 'ie gelopen heeft? Stof valt nog te bestellen in Duitsland bij 924werk.

    Ziet er zo op het oog origineel uit.


  3. #3
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: porsche 924 van porschesam

    Die groene heb ik wel vaker gezien hier!


  4. #4
    Ingeschreven
    08/07/2015
    Berichten
    20

    Re: porsche 924 van porschesam

    Hallo Thijs,
    Ja klopt het is volgens mij idd dezelfde kleur. Hij is van november 1984. en kleur nr: LM8U, sticker zat nog in de kofferbak.
    Wat de groene betreft weet ik niet wat hij gelopen heeft, jammer genoeg geen geschiedenis bij....
    Stof had ik ook gezien, maar vraag mij af of de stoelframe van een latere 924 hetzelfde zijn, anders kan ik zoiets proberen te krijgen en dan opnieuw laten bekleden


  5. #5
    Ingeschreven
    08/07/2015
    Berichten
    20

    Re: porsche 924 van porschesam

    Hallo Ptol,

    is wel mooi dat hij nog gezien is op het forum, misschien kan ik er op zo'n manier achter komen wat de geschiedenis van de auto is, Heeft u ook enig idee wie deze heeft gehad.
    Elke tip is welkom


  6. #6
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Ziet er mooi uit
    De niet elektrische stoelen zijn niet verandert in de loop van de 924 dus stoelen uit een later type
    Zullen prima passen in de oude 924
    Vaak zit er in de oudere 924 een ruit stof
    Wat ik Zelf erg mooi vind
    Wees ook enorm zuinig op je achterruit
    Deze heeft Porsche staan onder in het raam dat is erg zeldzaam en alleen geleverd in de aller eerst 924s
    Alleen de lijst hordt nog wel zwart te zijn en niet zilver

    Spiegels zijn erg zeldzaam daarvan je nog wel even naar opzoek zijn


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Ik heb veel onderdelen liggen van oude 924s
    Raam slingertjes zeker


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #8
    Ingeschreven
    08/07/2015
    Berichten
    20

    Re: porsche 924 van porschesam

    Hallo Jimfrey,
    Bedankt voor de informatie, hier kan ik zeker wat mee. Ik kan nu kijken op marktplaats of dergelijke of er iets op staat. Het is wel mijn bedoeling om de auto zo origineel mogelijk weer te maken, dus het ruitenstof zal er dan zeker weer inkomen Dan gaan de chromen strippen er weer af, horen daar mat zwarte op te zitten? Linker buitenspiegel was er gelukkig nog bij
    Ik zal morgen nog wat meer foto's maken van de binnenkant, misschien zie daar ook wel het één en ander wat er niet in hoort.
    Ik zal voor de raamslingers jou even een pb sturen...


  9. #9
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Op de zij ruiten en deur hendels hoort wel chroom te zitten de achterruit is zwart
    Heb je ook foto's van binnen


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  10. #10
    Ingeschreven
    08/07/2015
    Berichten
    20

    Re: porsche 924 van porschesam

    Hallo Jimfrey,

    Wederom bedankt voor de informatie, Heb hier de foto’s…….
    Stuur, console, versnellingspook heb ik er weer bij.
    De achterbank sluit niet aan op de vergrendeling van de carroserie, is een heel ander systeem.
    En bovenop de opbergvakken in de koffer ligt een stuk meubelplaat, dit lijkt mij ook niet te kloppen, waarschijnlijk dat jij het wel weet!!!
    De zonnekleppen zijn bruin, was me nog niet eerder opgevallen, maar zag het gisteren pas.
    Waarschijnlijk zie jij nog wel meer wat niet klopt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •