Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: SvB

  1. #1
    Ingeschreven
    09/08/2015
    Berichten
    2

    SvB

    Stel je voor
    Hallo,

    ik ben SvB, en heb nog geen Porsche... Maar het jeukt af en toe wel, en nu de 924's in prijs aan het stijgen zijn wordt het misschien toch eens tijd :-). Afgelopen weekend maar weer eens op de marktplaatsen gekeken, en het aanbod is karig?

    Mijn professionele achtergrond is elektronica en industrieel ontwerpen, maar als je me vraagt welke moderne auto nou begerenswaardig is moet ik je het antwoord schuldig blijven. Heb zelf diverse CNC machines gebouwd voor de hobby, diverse pogingen gedaan zelf onderhoud te doen aan m'n auto (maar heb een goeie garage), of aan hobbyprojecten zoals een verroeste rover cabrio (was wel een wagen met karakter, alleen die lekkende dak geur :-)).

    Kortom, beetje verliefd op details zoals het taps toelopende venster van de snelheidsmeter, en de ontwerpfilosofie, maar beetje aan het twijfelen bij het zien van het aanbod...

    Dus bij deze een standaard vraag...

    Is er voor rond de 2500 nog mogelijk een goeie 924 te krijgen (hoeft er niet strak uit te zien, maar technische wel ok)?Zag Pr-lb-58 voorbijkomen, bleek hier ook op het forum te staan? Of doorsparen, of zelf gaan sleutelen?

    Mvrgr, SvB


  2. #2
    Ingeschreven
    06/01/2011
    Berichten
    1.822
    Welkom op het forum SvB.


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: SvB

    Welkom in het 924 walhalla
    Voor dat bedrag is er echt wel een nete 924 tekoop
    Er staan een paar overdreven hoog geprijsde 924 s op Mp van wat handelaars en opertunisten
    Maar voor 2500 euro zijn er echt wel nette auto's tekoop


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #4
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: SvB

    Welkom Hier op dit gezellige leerzame Forum en uiteraard succes met het zoeken naar een leuke 924.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  5. #5
    Ingeschreven
    10/12/2014
    Berichten
    92

    Re: SvB

    Welkom hier!

    Lees de aankooptips even goed door, dan weet je waar je op moet letten.
    Verdiep je ook in de motorruimte.
    Er zijn genoeg exemplaren waar extra bedrading loopt en dan weet je dat je op je hoede moet zijn.

    Voor de overige lezers.
    Valt het jullie ook op dat het steeds dezelfde 924's zijn die te koop staan?
    Het verloop is niet zo groot. Ze worden wel gesloopt bij de vleet.


  6. #6
    Ingeschreven
    10/12/2014
    Berichten
    92

    Re: SvB

    Welkom hier!

    Lees de aankooptips even goed door, dan weet je waar je op moet letten.
    Verdiep je ook in de motorruimte.
    Er zijn genoeg exemplaren waar extra bedrading loopt en dan weet je dat je op je hoede moet zijn.

    Voor de overige lezers.
    Valt het jullie ook op dat het steeds dezelfde 924's zijn die te koop staan?
    Het verloop is niet zo groot. Ze worden wel gesloopt bij de vleet.


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Ik volg de verkoop van 924 s op de voet
    En idd er staan een hoop 924s lang tekoop
    Vaak zijn deze hoog geprijsd of te hoog voor de staat waar in ze zijn auto's van opertunisten
    Verder worden auto's tot 2000 vaak binnen 1 of twee jaar weer verkocht de zogenaamde hoeren
    Er blijkt veel of duur onderhoud aan te komen
    Of het projekt strand op geen tijd
    Nederlanders zijn schraal wat betreft auto's kopen ze gaan bijna altijd voor de goedkopere auto's waar dan altijd een hoop mis mee is de redelijke auto's 2 tot 3 duizend blijven lang staan
    Maar is wel een betere optie de beste 924s gaan bijna altijd naar Duitsland terug daar is meer markt voor de oldtimers en daar zijn ze meer waard


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  8. #8
    Ingeschreven
    24/03/2010
    Berichten
    405

    Re: SvB

    Welkom op dit forum!


  9. #9
    Ingeschreven
    09/08/2015
    Berichten
    2

    Re: SvB

    Iedereen bedankt voor alle reacties!
    Ik had eigenlijk niet verwacht rond de 2-3k een auto te kunnen kopen die op z'n minst niet een vergelijkbaar bedrag aan bijv. motorrevisie o.i.d nodig heeft, (m'n moeder had enige tijd geleden hetzelfde bedrag uitgegeven voor een grote beurt aan een primera uit 2006... schokdempers enzo, geen grote zaken. Was wel de laatste bij de dealer :-) ), maar met dit soort berichten durf ik het wel aan om af en toe eens een ritje te maken om er een te bekijken. Blijkbaar zijn ze dus echt gewoon goed ontworpen en gebouwd! Idealiter gaat ie op de brug bij m'n garage in den helder (geha), maar als er een in bijv. Limburg staat wordt dat wat moeilijk :-).

    Elektra zou niet echt een probleem moeten zijn, ben inmiddels al wat schema's wezen bekijken, maar om bijv. motorlagers te vervangen wordt een ander verhaal. Ga het in de gaten houden en hoop binnenkort de foto's te tonen! Trouwens ook op Duitse sites wezen kijken, zijn idd. een stuk duurder

    Grtz, SvB


  10. #10
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: SvB

    Welkom SvB. Ik denk dat er twee dingen belangrijk zijn als je een 924 of andere klassieker wilt kopen en een beperkt budget hebt. Neem de tijd en hou je eigen oordeel over een auto zakelijk en rationeel. Niet verliefd worden dus ;-) Er zijn er genoeg en als je geduld hebt komt die leuke 924 vanzelf voorbij.
    Goedkoop is vaak duurkoop of je moet zelf handig zijn. Als je voor elk dingetje naar de garage moet gaat het hard, zeker als er een Porsche embleem op zit.
    Succes en plezier met de zoektocht!
    924S '87


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •