Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22

Onderwerp: Dominic

  1. #11
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: Dominic

    DSC_0432.jpg
    Dit is hem dan. De 924. Ik ben er ongelofelijk blij mee, al zijn er wel wat probleempjes geconstateerd op de terugreis. Zo looptie waarschijnlijk erg rijk (de straat ruikt lekker naar de benzine), stationair een beetje zenuwachtig en begint de auto een beetje te trillen bij snelheden boven de 110. De eerste twee problemen liggen vast aan het goed afstellen van de motor, maar qua trillingen heb ik geen idee. Ik ga even over het forum toeren of er soortgelijke problemen zijn bij andere 924's, anders zou het misschien zo simpel kunnen zijn als een niet goed gebalanceerd achterwiel.


  2. #12
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: Dominic

    Ik schrok gewoon toen ik de foto zag, deze auto had ik in 2011 gekocht en 10 minuten later woest weer ingeleverd bij de eigenaar omdat hij zo gaar als wat bleek te zijn. Die kerel schrok zo van me dat ik zonder moeite mijn 1500 euro terugkreeg Daarna is hij nog enkele malen van eigenaar gewisseld, dus ik hoop dat hij nu wel beter is dan toen. Interieur is in elk geval wel vervangen zie ik.

    Ik wens je er veel plezierige kilometers mee!


  3. #13
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Dominic

    Ziet er puik uit!
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  4. #14
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: Dominic

    Mooi wagentje
    Ik ga hem zien denk ik over twee weken
    Kijk er naar uit


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #15
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: Dominic

    hey ptol, wat was er precies gaar aan als ik vragen mag? Ik heb volgens mij redelijk goed gekeken en kon niets vinden wat er echt mis mee was buiten de dingetjes die ik gemeld heb. Ik had ook een vriend mee die voor z'n werk motoren inkoopt bij particulieren dus die heeft meer technische kennis dan ik, waar ik wel blij mee was. De vorige eigenaar zei dat hij hem weer had gekocht van een "liefhebber" die hem goed had bijgehouden, al zie je wel dat veel panelen niet origineel zijn, bijvoorbeeld dat er een ander kenteken in de achterruit staat gegraveerd. Verder heb ik nu 4 sleutels om alles open te maken hahah, dat kan alleen betekenen dat de panelen vervangen zijn voor betere.


  6. #16
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: Dominic

    Ach, wat ik al zei, is inmiddels 5 jaar geleden en ik weet dat hij daarna in ieder geval minstens 2x van eigenaar is gewisseld. Ik heb hem toen in de avond gekocht en kon maar een korte proefrit maken. Toen ik 1 kilometer onderweg was merkte ik het volgende:

    - De gordel was heel erg gerafeld en kort
    - De uitlaat brak af in een bocht
    - Kreeg hem met geen mogelijkheid boven de 130 op de snelweg
    - Enorm trillen en zoeken boven de 100
    - Odometer werkte niet

    Ik denk dat de remmen toen bleven hangen, Die kon dus nooit door de apk gekomen zijn, later ontdekte ik dat die man zelf apk meester was.

    Verder zat er schade aan het voorste zijscherm passagierskant, was de lak dof, interieur was toen erg uitgeleefd, spiegel met afgebladderde lak en ik zal vast nog meer vergeten zijn. Oh ja, dat met die sleutels was toen ook al.
    Laatst gewijzigd door ptol; 06/03/2016 om 07:55.


  7. #17
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Dominic

    Kijk, zo komt er geschiedenis op tafel! Hopelijk is er idd veel opgelost in tussentijd.


  8. #18
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: Dominic

    Ze hebben waarschijnlijk het volledige interieur vervangen, inclusief gordels (behalve dat ik geen gordels bij die minuscule achterstoeltjes heb). Het leek mij er wel op dat het inderdaad een niet originele uitlaat was, dus die is inmiddels ook vervangen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet boven de 130 gereden, dus daar kan ik nog even naar kijken maar het trillen is dus gebleven helaas. Verder is het nog steeds niet echt een beauty queen maar daar hoop ik verandering in te gaan brengen!


  9. #19
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: Dominic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Bekijk Berichten
    Ze hebben waarschijnlijk het volledige interieur vervangen, inclusief gordels (behalve dat ik geen gordels bij die minuscule achterstoeltjes heb). Het leek mij er wel op dat het inderdaad een niet originele uitlaat was, dus die is inmiddels ook vervangen. Ik heb eerlijk gezegd nog niet boven de 130 gereden, dus daar kan ik nog even naar kijken maar het trillen is dus gebleven helaas. Verder is het nog steeds niet echt een beauty queen maar daar hoop ik verandering in te gaan brengen!
    Gewoon lekker mee aan de slag gaan en er weer een mooi ding van maken. Dat is ook het leuke van de hobby. En alles is te repareren moet je maar denken. Zou er wel even de snelweg mee opgaan dan om te kijken of hij nu wel doortrekt boven de 130. Succes ermee!


  10. #20
    Ingeschreven
    27/10/2008
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.367

    Re: Dominic

    Heel even hierop inhaken, als die man zelf apk keurmeester is zegt opzich niet heel veel.
    tuurlijk hij kan die auto zelf afmelden maar dan kan hij nog steeds een steekproef krijgen.
    Daarnaast als hij hem niet had terug willen nemen had je via de RDW een herkeuring aan kunnen vragen.
    Dan had hij zeker een probleem gehad als die auto niet goed was.

    Ter info ik ben zelf ook APK keurmeester maar meld geen auto`s af die niet goed zijn dit kan gewoon je keuringsbevoegdheid kosten namelijk


    @TS ziet er strak uit zo de auto, en wat voor motor heb je er naast?
    geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •