Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44
  1. #1
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    924 1978 | Motor draait als een tractor

    Hallo iedereen,
    Ik ben nieuw op het forum en heb een probleem met mijn 924.
    De vorige eigenaar heeft de contactpunten vervangen maar niet afgesteld, de delco heeft hij niet verzet
    en desondanks draait de motor als die van een tractor.
    De ontstekingsvolgorde klopt, maar de motor klinkt als of het het ontstekingstijdstip mijlen verkeerd ligt.
    Dit kan toch niet zijn van enkel de contactpunten te vervangen?

    grts,

    Michael


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.683

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Alle cylinders doen dus wel mee? Neem aan dat je ook het oliepijl hebt gecheckt?

    Over de ontsteking afstellen is hier genoeg geschreven, loont altijd dat te checken. Kijk ook even de klepspeling na, klepperende kleppen zijn ook vervelend voor de soundtrack. Verder is bij koud het blok nooit echt vriendelijk...


  3. #3
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Oké, zal ik zeker doen.

    Alvast bedankt voor je reactie Ronald.
    Ik hou jullie op de hoogte.

    Grts
    Michael


  4. #4
    Ingeschreven
    18/05/2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    1.287

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Hoe zit de benzine er al in?

    Mvg, Harry 924 1983


    You know the Germans always make good stuff
    7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !


  5. #5
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harry Bekijk Berichten
    Hoe zit de benzine er al in?
    Hey sorry voor het hele late antwoord, ik heb de laatste tijd veel andere karweitjes moeten doen thuis, zodoende....
    Hij staat nu al een 7 maanden stil, ik veronderstel dat de benzine nog redelijk fris is?
    Ik heb wel gemerkt dat de contactpunten slecht 0,25mm speling hebben, lijkt me weinig.
    Of vergis ik mij?

    Groetjes,
    Michael


  6. #6
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Hallo iedereen, eindelijk kerstvakantie en zodoende eens tijd om aan de 924 te werken.
    De motor draait dus nog altijd niet, ik krijg hooguit enkele plofgeluiden uit 1 of 2 cilinders.
    Er zit een nieuwe delco, contactpunten, bougies+kabels en een bobine op.
    wat heb ik gisteren en vandaag zoal gedaan:
    -De 4 bougies met kabels er aan op het kleppendeksel gelegd en even gestart, alle vier vonken zoals het hoort.
    -Vliegwiel op -o markering gezet, de nokkenas pully stond ook op zijn merkteken, rotor gelijk met het merkteken op de delco gezet.
    -De contactpunten op 0.9mm speling gezet.
    -De oude benzine afgetapt en nieuwe opgedaan, olie peil stond te hoog van de benzine die er bij zat, deze wat afgetapt.
    -De benzine druk heb ik niet gemeten maar ik veronderstel dat deze voldoende is aangezien ik de toevoer leiding achter het filter heb proberen toestoppen met een lange schroevendraaier in de leiding en een spanring er om heen maar de benzine sijpelde er moeiteloos door. Ook heb ik gemerkt dat de brandstofpomp niet afslaat als je het contact aan zet. Ook zonder benzine toevoer en met een met benzine doorweekte doek voor het gasklep huis krijg ik enkel plofgeluiden te horen.
    -De cilinders krijgen wel degelijk benzine want na elke startpoging mag ik de natte bougies er weer uitdraaien en reinigen, het zijn zeker de verkeerde bougies niet aangezien de auto 7 maanden geleden nog gedraaid heeft met deze er in.
    -Het kleppendeksel heb ik afgenomen om te zien of er geen kleppen open blijven staan en tevens klepspeling te regelen en wat blijkt.... deze heeft hydraulische klepstoters! OP een '78er??? Hadden de jongere 2.0 motoren dit misschien? Ik veronderstel dat er een recentere motor in zit, is dit goed of slecht?
    Morgen de injectors maar eens demonteren en testen.
    Heeft er iemand nog een idee wat het probleem kan zijn? alle suggesties zijn welkom.

    Groetjes,

    Michael


  7. #7
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Foutje, ik vind hier net een tekening op het forum van de cilinder kop en blijkt wat een hydraulische klepstoter leek te zijn is gewoon een regelbare.
    Dit systeem van regelbare klepstoters heb ik nog niet gezien, alweer iets bijgeleerd!


  8. #8
    Ingeschreven
    30/08/2013
    Locatie
    Itegem, Belg
    Berichten
    275

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    ik denk dat de contactpunten op 0,45 mm opening moeten hebben.


  9. #9
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Vandaag de injectoren er uitgehaald en in een potje gehangen, dank zij de reeds permanent overbrugde brandstof relais was het een vlugge test.
    Alle 4 injectoren verstuiven netjes en hebben de zelfde hoeveelheid opbrengst aan het einde van de test. De hoeveelheid leek me wel veel, want na elke korte startpoging heb ik natte bougies.
    De koud-start bougie doet helemaal niets, er komt zelfs geen spanning op de connector maar ik denk dat dit eerder ligt aan de koelwater temp. sensor welke tegen het schutbord op een van de waterslangen gemonteerd zit en niet aangesloten is en ik vind geen losse kabel in de buurt idem dito voor de connector op de luchtweger. De ventilator is ook overbrugd en draait permanent. En de wagen heeft op deze manier effectief gereden (volgens de laatste eigenaar).
    Wat een puinhoop.....


  10. #10
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    De injectoren mogen pas inspuiten als de luchtweger manueel opgetild (of motorisch omhoog gezogen) wordt. Natte bougies klinkt dan als een te rijke afstelling.
    Heb je de spinnekop al 'basis' ingesteld?:
    - 1 injectorleiding losmaken op de spinnekop
    - pomp overbruggen en laten draaien (zonder dat de motor meedoet)
    - CO schroef dichtdraaien tot er net geen brandstof meer uitkomt.

    Bij mijn huidig project kon ik deze schroef niet dicht genoeg draaien (links=dicht, rechts=open, dus omgekeerd ) om de toevoer te snoeren, dus waren de dichtingen binnenin stuk. Ook natte bougies, en stilvallen na 2 pufjes.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •