Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 30
  1. #11
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Blauwe 84'er van Daan

    Richtingaanwijzers zijn goed te vinden, zowel op MP als op ebay in allerlei kleuren.

    Kijk even je lichtschakelaar na, willen nog wel eens versmelten weet ik uit ervaring. Doet het normale licht het wel?

    Al met al niet de moeilijkste werkzaamheden maar wel dingen waar je veel plezier van hebt als het allemaal gewoon werkt. Dan is de 924 zelfs voor een 30+ jaar oude auto prima uitgerust.


  2. #12
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: Blauwe 84'er van Daan

    De lichtschakelaar kan ik nog eens uitwisselen, goeie tip. In eerste stand gaat enkel de de tellerverlichting aan, geen bumperlichten en geen achterlichten, in tweede stand gaan enkel de koplampen normaal branden.

    Gezien de bekabeling totnogtoe ok is, zijn dit inderdaad leuke werkjes, schakelaars, zekeringen, lampjes, ... uitwisselen en testen, en meteen resultaat.


  3. #13
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: Blauwe 84'er van Daan

    ACHTERLICHTEN

    Gezien de achterlichten niet werkten, heb ik voor de zekerheid de lampjes gechecked, de linkerkant zag er goed uit. De module met de lampjes langs de rechterkant kreeg ik er niet uit omdat de stekker bleef haperen... De kabel zat ongelukkig geklemd tussen de carrosserie en de behuizing van de achterlichten, achter één van de 6 boutjes van het achterlicht... zelfs mét moeite zou ik hem waarschijnlijk niet op deze manier gemonteerd krijgen
    P1040205-800.jpg

    Zo zien de kabeltjes eruit, nergens koperdraad te zien, maar wel zodanig samengedrukt dat bij het testen op 12V geen enkel lampje brandt via de originele stekker. Gezien de schade tussen stekker-lampjes zit, en niet tussen kabelboom-stekker, simpelweg de hele blok vervangen door een goede van mijn vorige 924.
    P1040211-800.jpg

    De accu heb ik deze keer niet in de wagen gezet, dus testen zal voor volgende keer zijn, maar het ziet er veelbelovend uit.
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 22/12/2015 om 14:54.


  4. #14
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: Blauwe 84'er van Daan

    NUMMERPLAATVERLICHTING

    Ook deze werkte niet, blijkt dat de lampjes overschilderd werden, mee met de rest van de auto. Tevens waren de kabelschoentjes eraf geroest hoewel in de buurt nochtans nergens sporen van vocht of roest te vinden zijn...
    Beide lichtjes vervangen door roestvrije van mijn vorige auto: quick fix!

    P1040212-800.jpg


  5. #15
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: Blauwe 84'er van Daan

    Na de test is gebleken:
    de vervangen nummerplaatverlichting werkt prima (dus bekabeling was goed)
    richtingsaanwijzers achteraan + achteruitrijverlichting werken prima.
    Achterlicht links werkt niet, niet na schoonmaken van alle contactjes, los op 12V werkt deze wel, dus ik verdenk de multipin-stekker.

    De lichten in de voorbumper zijn een ander verhaal. Ik had de beste set die ik liggen had gemonteerd (en uiteraard vooraf op 12V getest).
    Dit waren er met een kunststof behuizing, kon geen kwaad dacht ik. Echter deden ze het niet in de auto.
    Nu heb ik deze, en de originele naast elkaar getest, en blijkt dat de aansluiting (hoewel beide dezelfde 3 pins) anders is, uiteindelijk weer de minder heldere, maar originele teruggeplaatst. Geen idee als dit er misschien van een 944 geweest zijn?

    lights bumper-800.jpg
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 30/12/2015 om 14:07.


  6. #16
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Blauwe 84'er van Daan

    De plastic behuizing is inderdaad van een 944 afkomstig.
    Je kunt ze één op één verwisselen dacht ik, aangezien ik verschillende 924's met de plastic variant voorbij het zien komen.


  7. #17
    Ingeschreven
    18/05/2007
    Locatie
    Naarden
    Berichten
    3.514

    Re: Blauwe 84'er van Daan

    Moet gewoon werken hoor, ik heb ook de plastic variant erop zitten..
    Porsche isn't just a car, but a way of life!
    1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
    Lees hier de regels van 924forum.nl



  8. #18
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: Blauwe 84'er van Daan

    Bedankt voor de info. De verwarring zal ontstaan zijn omdat ik blijkbaar één set had met enkel werkende stand?verlichting (de kleinste lampjes), en 1 set met enkel werkende 'flasher' (de H3 lampjes) voor signaal te kunnen geven als de klaplampen naar beneden zijn.

    Blijkt ook dat die H3 lampjes continuïteit meten als je ze met de multimeter meet, waardoor 2 van de 3 aansluitingen van de hele lampenblok dus verbinding geven, klinkt nogal onlogisch.


    Maargoed, heb nu alles gechecked en samengevoegd, en 3 aansluitingen zijn nu werkend getest op 12V: MIN, standlicht PLUS, en grootlicht PLUS.
    De lichten zitten in de auto, dus volgende keer dat de accu in de wagen zit volgt de uiteindelijke test.


  9. #19
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: Blauwe 84'er van Daan

    En dan volgt de test; zoals je kunt zien heb ik ze bijna allemaal op een rijtje, enkel het linker standlicht werkt niet (rechtstreeks 12V op de lampenblok werkt wel), dus ik zal nog even de stekker en bekabeling moeten nalopen.
    (let niet op de kleuren plaatwerk, voorlopig/momenteel zijn bumper en vleugels overgezet van mijn vorige wagen, gezien voor mij deuk-en roestloos voorrang hebben kleur, da's een zorg voor later)

    lichtstanden-800.jpg

    0: schakelaar stand 0
    1: schakelaar stand 1
    2: schakelaar stand 1 + signaal groot licht
    3: schakelaar stand 2
    4: schakelaar stand 2 + signaal groot licht
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 10/01/2016 om 15:49.


  10. #20
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Blauwe 84'er van Daan

    Ziet er goed uit!
    Wat je tijdens de test ook nog zou kunnen testen is het parkeerlicht.
    Dus contact uit met de richtingaanwijzer naar links of rechts wijzend. Dan zou er ook een klein lampje moeten branden.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •