Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Oldtimerverzekering

  1. #1
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Oldtimerverzekering

    Na een korte zoektocht op dit forum kwam ik bij de verzekeraars Afic en TVM verzekeringen uit voor het verzekeren van mijn toekomstige 924. Nu valt TVM al meteen af, omdat ik geen auto maar een motor heb voor dagelijks gebruik. Van Afic verwacht ik nog een mailtje maar zo als het er nu uit ziet moet daar een taxatierapport van de auto bij ingeleverd worden, wat ik een beetje een onnodige kostenpost vind op een auto als een 924, die toch al niet veel waard zijn. Het verschil tussen deze verzekeraars en de "grote" is echter fenomenaal. TVM kost 52 per jaar met WA, en Afic kost 44 per jaar. Tegenover meer dan 1000 per jaar van bijvoorbeeld klaverblad. Weten jullie nog een andere verzekeraar waarbij geen andere auto verplicht is?


  2. #2
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Oldtimerverzekering

    Je zou het eens bij de KNAC kunnen proberen, daar heb ik mijn 924 en 911 verzekerd.
    En wil je hem als oldtimer (met max. 5000 of 7500 km/jaar) of als gewone auto verzekeren? Dat kan ook veel schelen lijkt me!


  3. #3
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: Oldtimerverzekering

    KNAC wil volgens mij ook een geldige taxatie. Vind ik op zich niet zo heel erg maar het is toch 100 euro die ik misschien wel aan de auto had kunnen besteden. En ja het wordt zeker een oldtimer verzekering. Ik ga de 924 maar hobbymatig gebruiken omdat ik de motor toch wat praktischer vind voor mijn dagelijkse ritten.


  4. #4
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Oldtimerverzekering

    Taxatie rapport is twee jaar geldig dus zo groot is die investering niet. En ook al gaat het dan niet om een groot bedrag, bij een schade is dat de basis en niet de dagwaarde. Vind ik altijd een prettig idee.
    Ben sinds 2 jaar verzekerd via Afic. Bevalt goed ook al leer je een verzekeraar, in dit geval Turien, pas kennen bij een schademelding.
    924S '87


  5. #5
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: Oldtimerverzekering

    Betekend dat dat je elke 2 jaar een nieuwe taxatie moet laten doen? Ik ben van plan een rijdend opknappertje te kopen, wat gebeurt er met de premie als ik hem na een tijdje laat hertaxeren naar een (hopelijk) hogere kwaliteit?


  6. #6
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: Oldtimerverzekering

    KNAC wil alleen een taxatie bij All-risk, niet bij WA.
    Dus mijn 911 is getaxeerd, de 924 niet.


  7. #7
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Oldtimerverzekering

    Mijn 924S is WA casco verzekerd. Dan heb je een taxatie nodig, bij alleen WA niet inderdaad. Ik neem aan dat je bij het opknappen en dus waarde vermeerdering van je auto een nieuwe taxatie nodig hebt als basis voor je verzekering. Dan wordt het wel een dure grap. Maar bij Afic weten ze dat wel.
    924S '87


  8. #8
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: Oldtimerverzekering

    Net een mailtje terug van Afic, die willen inderdaad alleen taxatie bij beperkt of volledig casco, maar zeggen daarbij dat het bij WA wel handig is voor het geval dat iemand mij aanrijdt. Ook vinden zij een motorfiets voor dagelijks gebruik goed, wat zeker gunstig is want ze zijn een van de weinigen daarmee.


  9. #9
    Ingeschreven
    19/06/2015
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    102

    Re: Oldtimerverzekering

    Ik heb die van mij verzekerd bij unive voor 5 euro per maand onder de noemer "oldtimer verzekering" WA.
    Misschien de moeite waard om eens te kijken


  10. #10
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Oldtimerverzekering

    Kijk ook eens hier:
    http://www.snelder-duiven.nl/

    Weet niet of je een taxatierapport hebt, maar anders gewoon even informeren naar WA op basis van type.

    Mag als enige auto en ook voor woon-werkverkeer. Bij veel klassiekerpolissen wordt dit niet gedekt en telt de dekking enkel bij 'hobbymatig gebruik'. Ook bij TVM, zelfs incidenteel gebruik voor woon-werk zijn ze geen voorstander van.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •