Pagina 2 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 44
  1. #11
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Hey Daan,
    Ook een West-Vlaming, wat een toeval ik ben van Torhout
    Als ik de luchtweger niet bedien sproeien de injectoren ook niet, En de benzine toevoer kan ik doseren door de luchtweger meer en minder te bedienen.
    Wat dat betreft lijkt alles oké.
    Heb vandaag de aanzuig buis tussen gasklephuis en filterhuis verwijderd zodat de motor zeker geen benzine kan krijgen, dan een met benzine doorweekte doek voor het gasklep huis en starten maar helaas weer identiek hetzelfde effect als met de benzine toevoer aangesloten, motor ploft een beetje op 1 cilinder.
    Ontsteking staat nochtans als basis goed, kleptiming ook. Als ik het kleppendeksel afhaal zie je dat er geen enkele klep blijft hangen.


  2. #12
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Eerst en vooral VROLIJK KERSTMIS IEDEREEN!

    Daan ik heb je systeem gisteren toegepast. De co schroef volledig naar links dicht gedraaid, als ik dan de luchtweger bedien kwam er nog wat benzine uit de spinnekop, dan stapsgewijs telkens de co schroef per 90° naar rechts gedraaid tot ik ben moeten stoppen want de motor sloeg niet aan maar opeens waren de bougies weer nat. Ben dan omgekeerd te werk gegaan, per 90° naar links beginnen draaien en regelmatig de bougies controleren. Tot ik uiteindelijk met behulp van rem reiniger de motor gestart kreeg, de motor knetterde enorm en plofte in de uitlaat. Ik heb dan de benzine toevoer blijven verminderen tot de bougies niet meer zwart zagen van de roet, de delco een beetje in beide richtingen verdraaid maar helaas, het blijft bij knetteren en ploffen en als ik het gas loslaat valt hij meteen stil.


  3. #13
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    2e en 3e cil bogie doppen niet net verkeerd om ?
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  4. #14
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.683

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Hmmm, raadsel. Bezine, vonk en timing zou de truc moeten doen, inderdaad ff de ontstekingsvolgorde checken! Heb je wellicht de mogelijkheid de benzinedruk te meten of de compressie op de cylinders?


  5. #15
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Bedankt voor jullie reacties
    De ontstekingsvolgorde staat zoals opgegeven op het kleppendeksel, de rotor draait met de klok mee 1342.
    Heb nu wel gemerkt dat er enkel bouten afgebroken zijn aan de uitlaatcollector, dit maakt natuurlijk dat de herrie van de motor moeilijk te onderscheiden is van een verkeerde timing.
    Heb ook gezien dat de sinnekop niet meer aan elkaar hangt met de originele boutjes, dus er is ooit aan gesleuteld geweest.
    Als je de 4 benzine leidingen van de sinnekop afdraait zie je in elk gat een dun pvc buisje zitten, ik veronderstel dat ze dit gedaan hebben om de benzine toevoer beter te kunnen snoeren.
    Qua afstelling kan ik nu de motor starten zonder gas te geven, hij pruttelt dan enkele seconden dan slaat dan weer af.
    Als ik probeer om gas te geven om hem aan de praat te houden, slaat hij meteen af.
    Lijkt me een te arm mengsel, zijn deze motoren zo gevoelig voor verkeerde meng verhouding?
    Benzine en compressie kan ik niet meten.


  6. #16
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.683

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Dat er aan de spinnekop gesleuteld is, is niet goed.... Hoor hier vaak over dat deze na openen niet meer goed werkt...


  7. #17
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Die buisjes zijn filtertjes die horen daar.
    En draai dop cil 2 een 3 toch maar eens om.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  8. #18
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Hallo Ronaldbm & M.B.H, bedankt voor de snelle reactie.
    De dop van cilinder 2 en 3 heb ik even verwisseld maar zonder enig resultaat.
    De druk van de benzine pomp heb ik min of meer kunnen opmeten met een oude benzinedruk meter die eigenlijk bedoeld is voor carburator motoren en zodoende lagere druk waarden opmeet.
    De druk tussen de spinnekop en benzine filter kwam uit op ongeveer 11psi.
    De motor krijg ik niet afgeregeld. Met de co schroef helemaal naar links kan ik starten en met een beetje geluk kan ik hem met het gaspedaal 5sec. aan de praat houden, zonder gas te geven blijft hij maximum 3sec. draaien. De co schroef geleidelijk aan per 90° naar rechts draaien maakt niet veel verschil, alleen dat op een gegeven moment de motor verzuipt.


  9. #19
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Dat 3 sec lopen doet hij denk ik op de branstof die hij krijgt van de koudstart injektor
    Kijk maar of die even brandstof spuit tijdens starten , zo ja dan weet je waar op hij even loopt.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  10. #20
    Ingeschreven
    20/11/2015
    Berichten
    24

    Re: 924 1978 | Motor draait als een tractor

    Met afgekoppelde koudstart injector start hij inderdaad niet, maar de 4 injectoren heb ik er al uit gehad en elk in een potje gehangen.
    Alle 4 verstuiven zoals het hoort met een gelijke opbrengst alleen was de hoeveelheid wel véél, ik had de co schroef toen nog niet gesmoord.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •