Pagina 1 van de 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 56
  1. #1
    Ingeschreven
    26/02/2015
    Berichten
    71

    tijd voor wat aandacht

    zo, nu de winterstop is begonnen, kan ik eindelijk mijn 924 de aandacht geven die hij na 35 jaar wel heeft verdiend.
    Er moet een hoop aan gebeuren, laten we beginnen met het interieur; de kachel, motortje maakt een herrie, shuifje voor raam of voeten heeft ook geen effect en hij blijft op warm staan, verder werkt mijn klokje niet meer (krijgt geen stroom) en de sigaret aansteker ook niet (krijgt ook geen stroom). me achterruitverwarming doet het ook niet, de lampjes in de kofferbak en in het dashboardkastje werken ook niet.

    Nadat ik vlak na de aanschaf een nieuwe radio en speakers had ingebouwd (werkte ook niet) kwam ik er met het wegwerken van de bedrading achter dat er overal doorgeknipte draden waren zowel onder het dashboard als onder het tapijt en er veel draden met kroonsteentjes waren doorverbonden met andere. dit leek mij niet zoals het origineel uit de fabriek komt dus heb ik besloten samen met het feit dat er 1 centimeter water in de auto staat, om het interieur er maar uit te halen en eens te kijken wat ik van deze rotzooi kan maken.

    Verder heb ik voor het exterieur een mooie 944 bodykit liggen, ik vind het wat bredere postuur van de 944 toch een stuk aantrekkelijker.

    Ook heb ik nog mooie 40 mm mikuni carburateurs liggen die ik er op wil zetten, dit wil ik omdat erg gecharmeerd ben van auto's met carburateurs en omdat ik mezelf loop op te vreten als ik weer eens last heb van de warme start. het spruitstuk is nog niet klaar dus hier kom ik later nog wel op terug.

    nou zo zijn er nog wel wat dingetjes en zal er nog wel het 1 en ander komen.

    maar voor nu hou ik het even hier bij.

    nog even een samenvatting

    dingen die MOETEN gebeuren;
    - kachelhuis repareren
    - enorme waterlekkage oplossen
    - ruitensproeier pompje werkt niet meer
    verder nog;
    - 944 bodykit monteren
    - carburateurs monteren
    - verlagen, voor gaat wel lukken maar de torsiestaaf achter zou ik graag samen met iemand met ervaring doen.
    dingen die ik graag nog zou willen, maar niet heb. (iemand te koop??)
    - (origineel) porsche 3 puntsstuur monteren (heb nu een aftermarket Sjonnie stuurtje)
    - andere velgen iets groter/moderner.
    - verlagingsveren voor



    nog even wat foto's
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  2. #2
    Ingeschreven
    26/02/2015
    Berichten
    71

    Re: tijd voor wat aandacht

    dit weekend meteen bezig geweest met het kachelhuis er uit te halen en meteen de rest van het interieur ook maar weg gehaald om de kabelboom weer even wat netter te maken. meteen diverse kabels weggehaald die los onder het tapijt lagen en ook nog 1 die vanaf het dashboard eindigde bij het reservewiel deze was nog eens verlengt met kroonsteentjes en andere kleuren kabel dus het ruimde al lekker op onder het tappijt.

    verder nog een foto van het tappijt dat helemaal zeiknat en vies is, ga ik ook maar eens wassen nu ik het er toch uit heb.

    Ook nog even de bekleding van de deuren afgehaald en de vermoedelijke boosdoener van waterlekkage gevonden. het folie dat los zit, was aan de bestuurderskant ook los, te zien is ook dat de deurpanelen aan de binnenkant helemaal nat is en slap.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  3. #3
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: tijd voor wat aandacht

    Goed bezig! Er meteen vol ingedoken zo te zien. Ik ga het volgen


  4. #4
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: tijd voor wat aandacht

    Best een lijstje! Je weet dat de winterstop maar 3 maanden is ....


  5. #5
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: tijd voor wat aandacht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lolkoek Bekijk Berichten
    ... verder werkt mijn klokje niet meer (krijgt geen stroom) en de sigaret aansteker ook niet (krijgt ook geen stroom). de lampjes in de kofferbak en in het dashboardkastje werken ook niet.
    Staan deze niet allen op dezelfde zekering (nr 7)? Misschien snel opgelost dus.

    Succes met het afwerken van de lijst.
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 07/12/2015 om 07:52.


  6. #6
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: tijd voor wat aandacht

    Je bent er op tijd bij, al dat vocht is niet bevorderlijk voor de carrosserie en elektra!

    Wat ga je gebruiken als tochtfolie? Ik heb zelf dik plastic zeil van de gamma ertussen zitten (wat je gebruikt om meubels onder te zetten tijdens het schilderen).


  7. #7
    Ingeschreven
    06/06/2015
    Berichten
    49

    Re: tijd voor wat aandacht

    leuk! flinke bos losse draden!

    gaan we volgen!


  8. #8
    Ingeschreven
    15/12/2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    430

    Re: tijd voor wat aandacht

    Blauwe vuilniszak werkt perfect


  9. #9
    Ingeschreven
    26/02/2015
    Berichten
    71

    Re: tijd voor wat aandacht

    Een stevige plastic zak of inderdaad een vuilniszak moet werken. Heb vast wel wat liggen.


  10. #10
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Als jullie bedoelen de folie in de deuren dan kan je beter geen vuilnis zak gebruiken plastic is er in veel uitvoeringen en vuilnis zakken zijn er op gemaakt om snel te vergaan
    Beste is een folie met een dikte van 0,15, 0,2 dat is zo dik als een puinzak der laten geen damp door
    Dunnere folies wel zou je niet zeggen maar het is waar let wel de flappen die aan de binnenkant zitten horen er echt aan en zijn nodig om het water in de deur te houden

    Sent from my iPhone using Forum Runner


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •