Pagina 2 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 47

Onderwerp: Activiteit op forum

  1. #11
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: Activiteit op forum

    Ik ben er ook nog, en voor de 924 geldt hetzelfde.
    Maar wegens enorm tijdgebrek en de oerdegelijke betrouwbaarheid van m'n 740 komt de 924 aandacht tekort.
    Gelukkig staat hij droog en roestvrij in zijn eigen garage. Nu met complete EFI set in een doos in de achterbak, maar hij start en loopt inmiddels prima op de originele K-jet. Komend voorjaar weer een nieuwe APK halen.. en dan terug de garage in
    Laatst gewijzigd door powerflux; 03/01/2016 om 11:56.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  2. #12
    Ingeschreven
    14/06/2013
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    21

    Re: Activiteit op forum

    Dit is em!
    http://link.marktplaats.nl/m989075405
    Oke dat kan, die benzine pomp ook niet heel erg naar mijn idee. Die rubbers zien er inderdaad echt helemaal niet uit.
    Lijkt wel helemaal hard van de onderkant.
    Is natuurlijk ook gegalvaniseerd maar duid niet direct op slechte herstel werkzaamheden.

    Powerflux? Suggereer je dat de 924 niet betrouwbaar is, dat was mijn volgende vraag over hoeveel mensen de auto als daily driver gebruiken?
    Groetjess


  3. #13
    Ingeschreven
    24/04/2011
    Locatie
    West-Vlaanderen, België
    Berichten
    394

    Re: Activiteit op forum

    Je weet dat een 924 teller slechts 5 digits heeft, en 40d dus evengoed 140d of 240d kan zijn?

    Een 924 als dailydriver, zoals elke andere auto van 25-30j oud, het kan volgens mij wel, alleen is het maar de vraag hoever je hier zelf mee wilt gaan. Een ritje maken bij mooi weer is volgens mij nog wat anders dan zowel 's winters als 's zomer op je auto te moeten rekenen. Aantal jaarlijkse kilometers, verbruik, comfort van een moderne auto... als je het echt wilt, en je hebt er de kennis en budget voor over, waarom niet.
    Laatst gewijzigd door Daan_924; 03/01/2016 om 13:16.


  4. #14
    Ingeschreven
    22/08/2010
    Berichten
    515

    Re: Activiteit op forum

    @EA425 betrouwbaarheid zal afhangen van het exemplaar dat je koopt. In mijn geval heb ik van veel dingen last zoals roest, ruitenwisserpompjes die niet werken, stoelen die scheuren, achterklep die niet goed sluit en zo een lange lijst met dingen. Maar de motor die start altijd, de versnellingsbak ook nog nooit problemen mee gehad. Dat is wat betrouwbaarheid voor mij betekend starten en gaan. De rest is bijzaak


  5. #15
    Ingeschreven
    14/06/2013
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    21

    Re: Activiteit op forum

    Kringblievie ja daar ben ik het helemaal met je eens voor mij is dat ook een zeer belangrijk punt dat de auto gewoon start, de rest interesseert me minder al zou het tof zijn als dat weer helemaal mooi is! Naja het vocht probleem wel.
    Ik weet dat het zo een soort teller is, echter weet je dat met een geïmporteerde sowieso moeilijker is, tis zo jammer dat in het verleden deze auto's niet zo goed behandeld werden… Maar goed ik hoop er wat liefde aan te geven!
    Qua comfort is het voor mij niet een probleem vind ze eigenlijk wel comfy, ik had in mijn vorige auto ook geen airco, stuurbekrachtiging vond ik een fijne bijkomstigheid bij deze Porsche.

    Om even terug te komen op het stukje van misschien dat iemand deze kent, dus mijn vraag ook kent iemand deze auto?
    Groetjes.


  6. #16
    Ingeschreven
    26/03/2011
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    651

    Re: Activiteit op forum

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EA425 Bekijk Berichten
    Dit is em!
    Powerflux? Suggereer je dat de 924 niet betrouwbaar is, dat was mijn volgende vraag over hoeveel mensen de auto als daily driver gebruiken?
    Groetjess
    onbetrouwbaar niet, maar ik rij 1000/week in een 26 jaar oude Volvo - voorzien van bijna elk gemak en een fijne LH2.4 EFI als motormanagement. Mijn 924 is de 36 ruim gepasseerd. Ik denk dat je er opzich prima in zou kunnen daily'en, maar de K-jet is een vrij gevoelig systeem waar foutzoeken veel tijd en geld kan kosten. De Volvo is simpeler (ondanks de grotere hoeveelheid elektronica) en robuuster.

    Wat mij betreft is de allerbelangrijkste reden om een 924 wel, danwel niet te kopen roest of vochtproblemen. Laswerk goed uitvoeren zodat het niet over 2 of 3 jaar opnieuw moet blijkt voor veel lassers erg moeilijk. Een versnellingsbak of koppeling vervangen doe je daarentegen in een halve dag! Voor iemand die wat minder kilometers maakt zou de 924 een prima optie kunnen zijn. De 924 maakt elke bocht en snelwegoprit leuker. Zo moeiteloos als 'ie in de toeren klimt is echt kicken.

    Het is een auto waar je met plezier aan sleutelt en vervolgens van elke kilometer geniet. Er is een reden dat ik hem nog steeds heb he? Hij past alleen niet bij mijn woon-werkverkeer.
    Laatst gewijzigd door powerflux; 03/01/2016 om 18:35.
    Porsche 924 2.0i 1979 [ITB&EFI]
    Volvo 340 DL 14.4E 86/340 GL LPG 84/360 GL LPG 86/360 GLT 2.0i 87 [verkocht]
    Volvo 740 GL 2.3i 1989 Estate [verkocht]
    Volvo V90 3.0i 1997 Estate [585.585]


  7. #17
    Ingeschreven
    14/06/2013
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    21

    Re: Activiteit op forum

    Powerflux, super tof dit te lezen. Ja in 10 weken rij jij wat ik rij haha. Dus voor mij goed te doen. Ja tis wel een punt dat ik ook heel moeilijk vind omdat ik dat systeem ook al een beetje ken en ze zijn idd snel op hun gevoelige snaren getrapt.
    Bij een auto van deze leeftijd is het sws een grote gok om te kopen.
    Al snap ik niet wat je met deze zin bedoeld: "wat mij betreft is de allerbelangrijkste reden om een 924 wel, danwel niet te kopen roest of vochtproblemen." nadere uitleg?


  8. #18
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Activiteit op forum

    Ziet er goed uit! Ken de auto of aanbieder niet, maar wie weet iemand?

    Vocht kan een aanhoudend probleem zijn en levert soms wat zoekwerk op. Maar m.i. Niet onoverkomelijk. Eenmaal roest is wat minder, blijft vaak terugkomen.

    Voor een daily driver, vaak is alle massa en contactpunten goed roestvrij krijgen een aandachtspunt (dansende voltmeters...) en inderdaad de goede afstelling icm het brandstof systeem. Maar.... Het is tenslotte een auto op leeftijd. En ja, mijn daily is ook een 18 jaar oude volvo, degelijk en betrouwbaar. De P voor mooi weer, heeft mij (nog) niet laten staan by the way!


  9. #19
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Activiteit op forum

    @Powerflux, als je ooit besluit om die EFI kit weg te doen stuur vooral een bericht!!

    De 924 als daily driver zou ik afraden. Het is een hele tijd (en ondertussen weer) mijn enige auto geweest, en dat bevalt op zich prima. Ik heb ' m dan ook niet nodig voor woon/werk verkeer, maar gebruik ' m wel voor familiebezoek, weekendjes weg en vakantie. Afgelopen zomer in 2 weken +/- 3000KM gereden nagenoeg zonder mankementen. O.a. in de bergen en fraaie bochtige kustweggetjes. Het kan dus prima, als je een goede basis hebt.

    Aan de andere kant ben ik wel een aantal keer stil komen te staan, en kunnen er soms hardnekkige problemen zijn die veel tijd/geld kosten om op te lossen. Het blijft een 30+ jaar oude auto en zelfs als je denkt dat je er helemaal bent, komt er uiteindelijk weer iets nieuws boven. Om een paar voorbeelden te noemen, na het vervangen van de startmotor en het nazien van de bekabeling bleken er toch nog 2 kabels ergens sluiting te maken. Een oliedrukmeter die er mee ophoudt, temperatuurmeter die begint te dansen, een (vervangen!) motorsteun die nogmaals aan z'n eind is. Werken met goede gebruikte onderdelen kan in de regel prima, maar ook die zijn 30 jaar oud. Maw, zorg ervoor dat je voldoende budget en energie hebt om aan de auto te (laten) werken, buiten het reguliere onderhoud om.

    Voor mij is het rijden in de 924 ontspanning, en dat doe ik niet onderweg naar mijn werk. Ik gebruik ' m niet om van A naar B te komen, maar om de reis van en naar leuk te maken. Ik heb ' m een tijdje voor woon/werk gebruikt en dat rijdt anders dan rijden voor je plezier. Al met al, laat je niet ontmoedigen door dit verhaal. Als je het na bovenstaande nog steeds ziet zitten zou ik het vooral doen en je zult ongetwijfeld meer plezier hebben dan 90% van de andere automobilisten.

    album_pic.php.jpg
    Foto uit Frankrijk, Lorient


  10. #20
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.681

    Re: Activiteit op forum



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •