Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19
  1. #11
    Ingeschreven
    23/02/2015
    Locatie
    saint Denis de Pile France
    Berichten
    352

    Re: 924 1983 | Insulating injector socket

    Ze zijn eruit, met een fijne soldeerbout 4 gleuven in de isolatiebus gesmolten en daarna de 4 brokstukken eruit gepeuterd.
    Dank voor de suggestions....

    Pierro
    Mercedes W124 1989 / Porsche 924 1983 restored / MG-Midget 1973 restored / Rover 1275 Mini 1992 restored
    Citroen 2CV6 1986 restored / Renault N72 restored/ Mazda MX-5 1.8 for the fun / Toyota Landcruiser Prado daily driver


  2. #12
    Ingeschreven
    13/12/2015
    Locatie
    Oost Nederland
    Berichten
    86

    Re: 924 1983 | Insulating injector socket

    Dag heren, als er een heel klein plastic stukje naar binnen valt dat kan toch geen kwaad? Heb er 3 zo uit kunnen krijgen en U raadt het al cyl.2 zat muur en muurvast. Met meerdere schroevedraaiers van klein tot groot stukjes eraf gebroken met een stofzuigerslang in de buurt zodat afgebroken stukjes gelijk weg werden gezogen... Painstaking process..uiteindelijk het kreng eruit maar de schroefdraad beschadigd. Het gaat hier om M24 x 1 schroefdraad speciaal voor plugs. Is iets fijner dan de standaard M24 x 2 of 3. eBay link draadtap: http://www.ebay.com/itm/1pcs-24mm-x-...IAAOSwbYZXeptL

    Volgens mij moet ik deze tap hebben om de beschadigde draad te herstellen, ook de andere 3 cylinders hebben vervuilde draad ik durf daar niet zomaar de nieuwe cups in te zetten, heb het al geprobeert maar lopen genadeloos vast halverwege als ik teveel kracht zet met imbus 12 dan kan ik de nieuwe cups ook zo weer naar de mallemoeren draaien dus bezint eer ge begint. greetz Driven.
    Porsche 924 Turbo, "Mal sehen was er aushält".


  3. #13
    Ingeschreven
    30/08/2013
    Locatie
    Itegem, Belg
    Berichten
    275

    Re: 924 1983 | Insulating injector socket

    De kop is warm maken; wondere verichten.


  4. #14
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: 924 1983 | Insulating injector socket

    Inderdaad ik zou de motor goed warm laten draaien endan de plastiekjes terug proberen uitdraaien.


  5. #15
    Ingeschreven
    23/10/2015
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    297

    Re: 924 1983 | Insulating injector socket

    Hoe groot waren de stukjes die naar binnen zijn gevallen? Ik zou even aan de krukas draaien tot de uitlaatklep van die cilinder open is en dan spoelen met perslucht. Dan blaas je het wel weg. Je kan voordat je draad gaat tappen eerst met een staalborsteltje flink ronddraaien in het gat, daar word het alicht beter van. Beetje (keramisch) vet erbij zodat het soepel erin draait. Als het allemaal niet helpt word het idd tappen. Ik heb geen idee wat het scroefdraad is dat ze daar gebruikt hebben, meten is weten. Succes
    Porsche 924 - the car that saved Porsche

    Chef-werkplaats Houweling Automotion, kom eens langs voor een bakkie koffie


  6. #16
    Ingeschreven
    13/12/2015
    Locatie
    Oost Nederland
    Berichten
    86

    Re: 924 1983 | Insulating injector socket

    Hoi MrCarmaniac, Zeno en o.Stijn.o thanx voor reacties Ik heb zo'n endoscoop gekocht op eBay kun je in het binnenste van de motor kijken, zag toch ondanks het stofzuigen wat kleine stukjes op de overigens gesloten inlaatklep liggen, wil zaterdag een poging wagen weer met de stofzuiger en een klein verloopslangetje...als dit niets wordt probeer ik jouw tip! Oh ja met die staalborstel de draad opzuiveren klinkt ook wel OK. Ik denk dat ik dan een roterend borsteltje op mijn accuboor bevestig....
    Laatst gewijzigd door Driven; 25/11/2016 om 18:45.
    Porsche 924 Turbo, "Mal sehen was er aushält".


  7. #17
    Ingeschreven
    01/12/2016
    Berichten
    14

    Re: 924 1983 | Insulating injector socket

    Is het niet makkelijker de inlaatcollector te demonteren en dan een prop tot achter de injector te duwen?


  8. #18
    Ingeschreven
    13/12/2015
    Locatie
    Oost Nederland
    Berichten
    86

    Re: 924 1983 | Insulating injector socket

    hoi Apox, misschien is het wel een goed idee maar de stukjes zijn zo klein ik draai de krukas totdat de inlaatklep is geopend blaas de stukjes in de cylinder en hoop dat er verder niets verontrustends gebeurd.....om de hele inlaatcollector hiervoor te demonteren gaat me echt één stap te ver...als nou de koppakking defect was ofzo dan werd het een heel ander verhaal. De klepsteelrubbers mogen ook wel eens vernieuwd worden, (olieverbruik) en een grondige reiniging van de zuigerbodem was ook niet verkeerd. (allemaal met mijn op AliBaba gekochte endoscoop geconstateerd). Maar dat is dus nu niet aan de orde, binnenkort met mij uit China verkregen M24 x 1 draadtap de draad voor de cups van de injectoren opschonen en het hele zootje weer monteren, dan starten en hopen dat het ding weer als een raketje gaat.....of niet..maar dat zien we dan wel weer...greetz Driven.
    Laatst gewijzigd door Driven; 06/12/2016 om 19:33.
    Porsche 924 Turbo, "Mal sehen was er aushält".


  9. #19
    Ingeschreven
    13/12/2015
    Locatie
    Oost Nederland
    Berichten
    86

    Re: 924 1983 | Insulating injector socket

    Herstel schroefdraad insulating injector socket is niet zoals per abuis eerder vermeld M24 x 1 maar M24 x 1.5 Metrisch. Tenminste dit heb ik gemeten met een speciale tool, als er techneuten een andere mening zijn toegedaan hoor ik dat graag! http://www.werktuigbouw.nl/calculato...c-fine-iso.htm
    Porsche 924 Turbo, "Mal sehen was er aushält".


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •