Forummers,

In de winterstop mijn ruitenwissermechanisme losgehaald en schoongemaakt. Nieuw vet erin en weer netjes gemonteerd. Bij het monteren een foutje gemaakt bij de 'link' tussen de motor en mechaniek. In plaats van omhoog - omlaag, gingen de ruitenwissers omlaag - omhoog. Iets wat je pas ontdekt als de ruitenwissers erop zitten. Bij het testen hebben ze dus even vastgezeten omdat ze naar onderen wilden, waarna ik de ruitenwissers snel heb uitgezet - armen weer demonteren enz.

Enfin, dit is weer hersteld en de ruitenwissers doen het als een speer en mooi geruisloos. Alleen doen ze het nog maar op 1 stand (de snelste). Bij stand interval en handmatig doen ze vrijwel niets, of kruipen ze incidenteel over de ruit. Toevallig ook de standen waarmee ik heb getest.

Ik kan mij zo voorstellen dat het relais het niet prettig vind om wel stroom te krijgen maar dit niet kwijt te kunnen. Maw, nu defect is. Klopt mijn veronderstellingen of hebben jullie andere ideeën?

Zat al even te kijken voor relais, lijkt me vrij universeel. Kwam Porsche relais tegen voor 95eu, maar ook VW voor 15eu. Zijn die identiek? Links zijn welkom!