Pagina 2 van de 14 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 133
  1. #11
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    @MrCarmaniac Het dashboard heeft alleen hele kleine scheurtjes bij sommige van de ventilatieroosters, hooguit 2-3cm. Hoe jij jou probleem uitlegt denk ik toch niet dat het hetzelfde is, maar laat even weten of het schoonmaken heeft gewerkt, misschien is dat sowieso wel goed om te doen.

    @Jimfrey944 PM is verstuurd

    Ik ben gisteren nog even gaan rijden en ik kwam wat problemen met de verlichting tegen. Soms gaat het groot licht aan bij normaal licht, en soms niet, ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Ook doen mijn gevarenlichten het niet meer. Het knopje zelf geeft wel licht, en het lichtje op mijn dashboard gaat aan (niet knipperen, gewoon alleen aan), maar de gevarenlichten zelf gaan niet aan. De knipperlichten doen het wel nog gewoon. Is dit een probleem met een relais of iets dergelijks?


  2. #12
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Knipperlicht, haal de schakelaar even los. Als je richtingaanwijzer zelf wel knippert en je hoort het relais, zal die niet stuk zijn denk ik.

    Groot licht: even de schakelaar loshalen bij de stuurkolom. Grootlicht grijpt achter een pal beet, dat zie je denk ik wel als je het los hebt. Verder even daar alle contacten checken als je het toch los hebt!


  3. #13
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Gooi er eens 2 flesjes injectiereiniger in, dat helpt ook wel eens bij startproblemen.


  4. #14
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Goed, even een kleine update, binnenkort gaat de 924 naar de garage voor 4 nieuwe Vredestein Sportrac 5 banden. Ook heb ik gehoord van Jimfrey dat mijn startprobleem waarschijnlijk komt door een versleten o ringetje bij de pressure valve van het alom geliefde K jetronic systeem. Nu wil ik voor de zekerheid even weten of ik aan het goeie boutje ga draaien, is het die op de foto? Veel foto's op het internet zijn van net andere types lijkt het, of zit ik gewoon verkeerd te kijken?
    deze.jpg

    Verder hoop ik van het weekend ook de nieuwe raamrubbers erop te zetten, nogmaals bedankt daarvoor Jimfrey!


  5. #15
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ja daar zit het O ringetje achter.
    Let op de sim plaatjes in de dopmoer dat die er niet uit vallen.
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #16
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Goed, het verhaal wordt steeds leuker... Het boutje wat ik heb aangewezen in de afbeelding kan niet worden losgedraaid. Het metalen onderdeel eronder zit zo dicht erop dat de bout niet kan draaien, ook helpen alle leidingen eromheen ook niet echt. Moet ik nu de hele spinnekop erafhalen?

    Ik heb de raamrubber aan de bestuurderskant vervangen, maar nu zit er een klein kiertje van een paar mm tussen de rubber en het raam, hoe kan ik dit verhelpen?
    DSC_0458.jpg

    Ik probeerde ook de deurkaart eraf te halen aan de bestuurderskant om erachter te kijken, maar deze krijg ik niet los. Alle schroeven gaan er uit maar de deurhendel krijg ik met geen mogelijkheid eraf, is hier een speciale truc voor die ik nog niet ken?

    De kers op de taart is nog wel dat mijn accu zomaar compleet leeg is. Tot vorige week helemaal geen probleem mee gehad. Ik heb een vaag vermoeden dat het nog steeds de radio is, dus ik zal die zekering maar gewoon eruit trekken... Zelf heb ik geen multimeter dus moet ik even iemand zoeken die er een aan me kan lenen, dan kan ik gaan kijken wat er allemaal mis gaat. Misschien heeft het juist wel te maken met het groot licht probleem wat ik eerder aankaartte.
    Dus dit is hoe het voelt om een oldtimer te rijden


  7. #17
    Ingeschreven
    15/12/2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    430

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Onder de deurhendel zit een plastic afdek plaatje.. Daar zit nog een schroef achter.. ff eruitwippen met een schroevendraaier


  8. #18
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ook niet met een pijpsleutel ?.
    Heb je de contact sleutel er in laten zitten ?
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  9. #19
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Je kan ook gewoon zonder problemen die twee leidingen die in de weg zitten los halen van de spinner


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  10. #20
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ik heb daarnet nog even zitten knutselen, en inderdaad, nadat ik de leidingen had weggehaald, kon ik gewoon het gewenste boutje eruit halen. Waar ik echter wel achter kwam, is dat het rubbertje kleiner lijkt dan 2x4. Meer richting de 2x3. Ik heb wat fototjes toegevoegd, het rubberen ringetje ernaast is juist weer 2x5, die had ik nog liggen dus is ter indicatie. Gelukkig zie je wel dat het rubbertje versleten is, dus dan hebben we het probleem vastgesteld. Zodra iemand mij hier kan zeggen of het ringetje 2x4 of 2x3 is kan ik er een bestellen. Tot die tijd heb ik de oude er even terug in geplaatst
    DSC_0459.jpg
    DSC_0461.jpg


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •