Pagina 3 van de 14 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 133
  1. #21
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Het blijkt niet aan de accu te liggen, deze heeft heel de nacht op liggen laden maar zodra ik de sleutel omdraai... niets. Geen lampje, geen beweging in de meters, helemaal niets. Hoe kan dit nou weer?


  2. #22
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Accu heeft dus voldoende spanning en massa, maar als je de sleutel omdraait geen enkel respons? Dat zou wel eens het witte blokje kunnen zijn (gebruik de zoekfunctie maar eens). Toevallig maar niet onmogelijk.

    Had je niet ook een niet-werkende claxon met het aftermarket stuur? Kijk even of er op de claxon-knop 2 aansluitingen zitten, als er maar 1 is aangesloten heeft de claxon geen massa. Ik heb ook een aftermarket stuur erin, en heb een heel simpel massa draadje naar 1 van de boutjes. Werkt prima.


  3. #23
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Start circuit staat goed uitgelegd in haynes! (Weet ik helaas alles van). Het blokje linksvoor moet 12v signaal krijgen van het witte blokje met contact aan. Is pin 4 uit mn hoofd, check ff mijn topic daarvoor. Krijg je daar geen 12v dan is het het witte blokje. Anders check op de starter of deze signaal krijgt. En werk je terug naar het contactslot!


  4. #24
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    bedankt voor de tips! Nu weet ik alleen niet zo goed waar ik dit kan vinden in haynes, ik heb ook nog nooit met elektrische circuits gewerkt. heb je een bladzijdenummer voor mij toevallig? Hoe meet ik precies die pin door? Ik krijg al amper mijn stuur eraf


  5. #25
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Hmmm, ik heb net wel het stuur eraf gekregen, maar de beschermkap niet. Op de howto staat dat er twee schroefjes aan de onderkant zouden moeten zitten, maar deze zitten er niet bij mij. Het lijkt zelfs wel alsof het uit een deel bestaat ipv een boven en onderkant. Sowieso is ook het metalen plaatje achter het stuur heel anders dan op de foto.
    DSC_0462.jpg


  6. #26
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Kijk, dit heeft Jimfrey ooit geschreven, gaat je ongetwijfeld helpen!: https://community.924forum.nl/showthread.php?t=12139


  7. #27
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Voor mijn check, die doe je op het ontstekingskastje! Hoeft je stuur niet los. Staat op p127 van haynes, of kijk even op http://www.porsche924-944.nl/924/Tec...che_ontsteking

    Mocht je nog een wit blokje hebben liggen, martin kwam met een goede workarround, je kunt ook de stekker van het contact loshalen en daar even een ander wit blokje op zetten. Dan testen met een platte schroevendraaier!


  8. #28
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    O en die how to van jimfrey is ook super inderdaad!


  9. #29
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ik heb net een nieuw wit blokje besteld, toch niet zo duur en hopelijk is dat ook de oplossing. Ik heb de howto inderdaad gevonden, maar daar staat dus dat de kap twee schroefjes moet hebben, die ik niet heb. Gekke vraag, maar kan het misschien zo zijn dat ik een stuurstang van een VW kever heb? Toen ik op internet zocht leek het hele printplaatje achter het stuur ook veel meer op die van een kever. Ik heb uiteindelijk gevonden dat met deze specifieke stuurstang de beschermkap ook meekomt met het hele contactmechanisme door alleen die imbus los te draaien, dus dat probeer ik morgen even.

    Ik moet wel zeggen, ook al vind ik het jammer dat ik dit weekend er niet mee kan gaan rijden, vermaak ik me ook wel weer met het uitpluizen hiervan. Het is ook erg fijn dat hier zoveel kennis aanwezig is!


  10. #30
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Bekijk Berichten
    Ik heb net een nieuw wit blokje besteld, toch niet zo duur en hopelijk is dat ook de oplossing. Ik heb de howto inderdaad gevonden, maar daar staat dus dat de kap twee schroefjes moet hebben, die ik niet heb. Gekke vraag, maar kan het misschien zo zijn dat ik een stuurstang van een VW kever heb? Toen ik op internet zocht leek het hele printplaatje achter het stuur ook veel meer op die van een kever. Ik heb uiteindelijk gevonden dat met deze specifieke stuurstang de beschermkap ook meekomt met het hele contactmechanisme door alleen die imbus los te draaien, dus dat probeer ik morgen
    Als de het hele topic leest van die howto kom je je Antwoord wel tegen staat er gewoon in
    Het kan idd goed zijn dat hij uit een kever / golf komt


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •