Pagina 14 van de 14 EersteEerste ... 41011121314
Resultaten 131 tot 134 van de 134
  1. #131
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    97

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ik heb inmiddels de startmotor uit elkaar gehaald, die was erg vies van binnen maar verder geen zichtbare schade. Toen ik stroom zette op de solenoid gebeurde er helemaal niets. Als ik stroom zette op de motor zelf draaide die prachtig. Ik heb dus een nieuwe solenoid nodig. Nu vroeg ik mij af, als ik zoek naar een 924 solenoid kom ik al gauw uit bij engelse verkopers die bijna 50 euro vragen voor zo een ding. Maar toen dacht ik, het 2.0l 4cil blok is toch ook in de audi 100 gebruikt, heeft die niet heel toevallig dezelfde startmotor of solenoid? Die zijn namelijk 2 tientjes bij autodoc.


  2. #132
    Ingeschreven
    27/05/2012
    Berichten
    407

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ik heb er zelf deze startmotor in zitten https://www.autodoc.nl/as-pl/12028966


  3. #133
    Ingeschreven
    26/12/2008
    Berichten
    45

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ik heb dat (blijkbaar) geprobeerd. Degene die ik had draaide de verkeerde kant op
    ze passen, ze draaien, maar kijk even welke kant op (en een 924 draait een andere kant op tegenover een turbo)

    zie https://community.924forum.nl/showthread.php?t=43168


  4. #134
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    97

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Wow. Het is blijkbaar alweer bijna 3 jaar geleden dat ik een bericht hebt geplaatst op dit forum. Mede dankzij het feit dat ik niet meer dit account kon gebruiken en het wachtwoord resetten bij mij niet werkte. Er is in de tussentijd veel gebeurd. De laatste keer dat ik hier wat van me liet horen stond de auto stil en was ik met de startmotor bezig. In de zomer van 22 heb ik mijn vriendin ten huwelijk gevraagd en had ik dus een deadline, want trouwen móest in deze auto. Omdat ik zelf maar hobbyist was, heb ik hem bij de plaatselijke dorpsgarage gezet en gezegd dat het geen haast heb, als die maar rijdt op 1 augustus 2023. Het is ze gelukt, tenminste... gedeeltelijk.

    Op de dag voor de trouwerij heb ik de auto helemaal gepoetst. Het regende, dus ik heb een partytent over de auto gezet en mijn polijstmachine erbij gepakt. Na veel werk was de roze auto weer rood. Op de grote dag zelf gingen we eerst naar een park hier in de buurt om daar foto's te maken, waaronder een aantal foto's met de auto erbij. Die zijn supergoed gelukt. Uiteindelijk bij de trouwlocatie aangekomen werden er nog een aantal mooie foto's gemaakt en aangezien het redelijk weer was, konden we ook met wat vrienden gezellig om de auto staan. Rond half 11 's avonds hielden we ermee op, en stapte mijn vrouw en ik in de auto om naar mijn ouders' huis te rijden. Op dit moment moesten natuurlijk de lichten aan, en dit vond de auto niet zo heel leuk. De auto reed nog wel, maar veel stotteren en uiteindelijk op de helft van de rit viel die helemaal uit. Uiteindelijk gesleept tot mijn ouders huis, en sindsdien is die daar niet meer van z'n plek gekomen.

    Het lijkt erop dat de brandstofpomp het weer heeft begeven, aangezien die niet te horen is bij het starten. Rondgaan doet de motor nog wel. Ook is denk ik de dynamo kapot, waardoor de auto waarschijnlijk uitviel. Op het moment dat de lampen aangingen, ging het volt metertje naar 10...

    Helaas zal de Porsche nog even moeten wachten op reparaties, want ik ben ook nog eens even verhuist naar een mooi dorpje in de buurt van Spijkenisse. Hier hebben we een heel mooi kluishuis gekocht. Een ware drive-in woning, dus mét garage voor de Porsche. Dit is wel een van de laatste kamers die we gaan aanpakken ben ik bang, waarschijnlijk zijn we van de zomer pas klaar met de bovenste verdieping, waar we nu in feite wonen.

    Ik verheug me wel immens op het moment dat de Porsche deze garage ingeduwd wordt. Eindelijk weer de auto bij me in de buurt. Eindelijk weer klussen aan de auto, al is het maar "even tussendoor". Nooit meer het probleem dat, als je een keer een middag wil gaan klussen, dat je dan eerst een uur bezig ben met alles klaarleggen en na het klussen de auto weer op 4 wielen en afgesloten buiten moet laten staan. Als ik straks voor het eten 15 minuten tijd heb, kan ik gewoon even dat ene boutje loshalen. Ik kan niet wachten!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •