Pagina 13 van de 14 EersteEerste ... 391011121314 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 133
  1. #121
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ik heb weer een paar daagjes geklust aan de 924, maar helaas heb ik het probleem nog niet kunnen oplossen. Ik heb inmiddels de volgende dingen vervangen:
    - Nieuwe Bosch brandstofpomp
    - Nieuwe brandstoffilter
    - nieuwe rubberen pakking voor de interne brandstofpomp
    - Nieuwe Bosch injectors (met o-ringen en dat plastic kokertje wat tussen de injector en het blok zit)
    - Nieuwe NGK bougies
    en ik heb de oude benzine eruit gehaald en iets van 2 liter verse benzine erin gegooit, en de filter van de interne brandstofpomp schoongemaakt.
    Ook heb ik de interne brandstofpomp getest aan een accu, deed het gewoon goed.
    Nu heb ik, net als voordat ik al deze dingen had vervangen, nog steeds hetzelfde probleem. De motor slaat snel aan, draait een keer rond, en valt dan meteen weer uit. Voordat dit alles vervangen was heb ik het ook geprobeerd met de brandstofpomp aan de accu zodat die constant draait, maar geen effect. Ik zit een beetje met de handen in het haar. Hebben jullie nog mooie ideeën?


  2. #122
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Niet per ongeluk de leiding van je wur gewisseld met die van de koude start injector?
    937 racer


  3. #123
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ik heb zelf niet aan de wur of koude start gezeten (behalve een keer het stekkertje van de koude start eraf gehaald en terug geklikt).


  4. #124
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Al geprobeerd eens te starten met het relais van de brandstofpomp doorverbonden?


  5. #125
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Als ik mij niet vergis doet dat hetzelfde als een accu rechtstreeks op de pomp te zetten toch? Dat heb ik namelijk wel al geprobeerd, maar dat lukte niet. Ik heb het gevoel dat die of alleen loopt op de koude start injector, of alleen met behulp van de startmotor genoeg kracht kan maken voor ontsteking. Ik ga binnenkort denk ik even een brandstofdrukmeter kopen bij HBM of zo, kijken of dat wat informatie naar voren brengt.


  6. #126
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Dus gestart met draaiende pomp? Je zou de injectoren in een potje kunnen hangen en kijken wat er gebeurd met starten, of ze mee doen? Ook wat gebeurd er als je met contact En pomp aan de luchtweger weger wat optilt? Dan zou die moeten sproeien.


  7. #127
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Dank voor de tip Ronald, ik ga ff jampotjes sparen


  8. #128
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Gisteren weer een middagje geklust aan de Porsche, en er gebeuren vreemde dingen. Zoals ik al had gezegd hier heb ik al veel vervangen aan de brandstoftoevoer (nieuwe pomp, nieuwe filter, nieuwe injectors, tank leeg en schoongemaakt, filter interne pomp schoongemaakt). Nu hebben wij gisteren de 4 injectors in potjes gehangen, en de brandstof komt er zo geel als het maar kan uit, terwijl we er gewoon mooie heldere 98 in hebben gedaan 10 minuten voor het testen. Ik ben dus bang dat de leidingen en dergelijken erg vies zijn. Nu heb ik de k-jet zelf mee naar huis genomen om te gaan reviseren, net als de wur. Hij startte warm toch al slecht toen die het nog deed dus dat kan geen kwaad lijkt mij.

    De pakking setjes zijn al onderweg en ik ben inmiddels wel al begonnen met de spinnekop van de luchtweger af te halen en dergelijke. Ik zou graag, nu ik toch bezig ben, de spinnekop weer een beetje mooi willen maken, aangezien deze bruin is van de oppervlakteroest, en alle banjobouten zijn dit ook. Nu kom ik alleen erg hoge bedragen tegen voor de banjobouten en het verloopboutje wat bovenop de spinnekop zit met het kleine stukje (~10cm) brandstofleiding er aan, die bijvoorbeeld al . Op een banjobout na zijn ze niet beschadigd, alleen lelijk en verweerd. Hebben jullie misschien een idee of ik dit opnieuw kan laten verzinken of iets dergelijks? De meeste verzink bedrijven gaan mij niet helpen met mijn 5 boutjes lijkt me...


  9. #129
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Afgelopen tijd veel gedaan aan de 924. Zaterdag heb ik er nieuwe bougiekabels, een nieuwe rotor en een nieuwe kap op de distributeur. Ook is de wur er weer op gegaan en de luchtweger met spinnekop erop. En nu ging het lukken, dachten we, maar nee na 2 keer proberen te starten begaf de startmotor het. Dus die probeerde ik eraf te halen, maar om die eraf te krijgen moet natuurlijk de oliefilter eraf. Ik weet niet wie die oliefilter erop heeft gezet maar die heeft vast ergens een strongman challange gewonnen, met geen mogelijkheid kreeg ik hem eraf, zelfs niet toen ik er een schroevendraaier er doorheen jasste. Ik heb nu maar even een bestelling gedaan voor een goeie oliefiltertang, zodat we snel verder kunnen. Wel kwamen we er achter dat de spinnekop nu lekte. Waarschijnlijk omdat ik een verkeerd revisiesetje had gekocht. Ik verbaasde me al over het verschil in diameter van een van de ringetjed. Het probleem is nu alleen dat er op mijn spinnekop geen bosch onderdeelnummer meer staat. Er zit wel een aluminium plaatje aan vast met de cijfers 509557627. Verder geen merk of andere informatie, en ik kan ook geen info vinden als ik dit google, hebben jullie enig idee? Hoe kan ik anders bepalen welk revisiesetje voor mijn onderdeel goed is?


  10. #130
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Goede vraag... heb je de originele spinnekop in de auto zitten? Dan zou je bv even met Alpo (haarlem) kunnen bellen. Die zouden je vast verder kunnen helpen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •