Pagina 11 van de 14 EersteEerste ... 7891011121314 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 133
  1. #101
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ik heb niet eens 8m2, maar ik kan wel spullen kwijt in huis waar ik op dat moment niet aan bezig ben. Haynes heb ik, momentsleutel heb ik, handgereedschap heb ik, motorsteun kan ik wellicht lenen van een vriend, motortakel zou ik moeten huren/kopen, voelermaatjes zou ik moeten kopen. Ook het lager gereedschap zou ik denk moeten aanschaffen of even kijken bij de autozaak in de buurt of die zulk soort dingen verhuren.
    Zou je misschien een link kunnen vinden naar die topic waar jij het over hebt? Ik kon in mijn zoektocht niet een topic vinden van iemand die laat zien hoe het motorblok gereviseerd wordt maar misschien staat dat ergens op bladzijde 50 van een project topic of iets dergelijks.

    Wat weten jullie van de webshop http://garage.ideola.com/prod-EngineRebuildKits.html? Ik zat hier gisteren even naar te kijken en volgens mij hebben die best wel complete sets voor het motorblok en andere dingen, maar het komt wel uit Amerika dan. Daar ben ik dan ongeveer 1000 á 1500 kwijt voor onderdelen. Dit lijkt mij een erg schappelijke prijs hiervoor, of zit ik daarmee verkeerd?

    Op de site http://www.ferrari400parts.com/catal...th/22_75_28_36 staat een mooi revisiesetje voor de fuel distributor, is dit wel zelf te doen? Die warm up regulator blijf ik denk ik wel van af...


  2. #102
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Je hebt geen grote ruimte nodig als hij maar stofvrij en vochtvrij is.

    Voor de revisie heb je nauwelijks speciaal gereedschap nodig. Wellicht een zuigerveertang, tang voor klephoedjes, etc. maar dat kan je ook wel even aan je revisie bedrijf vragen.

    Ideola gaat ermee stoppen of is al gestopt, bovendien krijg je er nog invoerrechten en btw bovenop. Goedkoper is om zelf de producten lokaal te kopen, het meeste is te koop, lagerschalen kan soms wat lastig zijn.

    De injectie zou ik verder niet aanzitten, gewoon alles schoonmaken maar niet helemaal demonteren. Componenten en injectoren kan je zelf testen of ze nog goed zijn.

    De cilinderkop zou ik wegbrengen naar een revisiebedrijf.

    De motor hangt van de staat af, vaak zijn de zuigers nog goed en kan je volstaan met laten honen en nieuwe zuigerveren.

    Belangrijk is dat je alles goed merkt en sorteert, en schoon te werk gaat. Persoonlijk vind ik een spoelbak wel een uitkomst voor een motorrevisie maar het is geen must.
    937 racer


  3. #103
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Dat is goed nieuws! Weten jullie wellicht een goed revisiebedrijf in de regio zuid holland?
    Jammer om te horen van Ideola, op de homepage staat alleen dat de website in onderhoud is en de Facebook pagina is nog actief, maar je hebt gelijk over de invoerrechten. Ik zal het wel bij Nederlandse en Duitse winkels houden.

    Inderdaad ik zoek me nu al rot naar die lagerschalen, ik zal wel even wat rondmailen naar Alpo en dergelijke.

    Ik zal het wel mis hebben maar als je de cilinders laat honen moeten er toch overmaat zuigers in? Ik heb begrepen dat deze ook bijna onmogelijk zijn om te kopen. Eveneens voor de krukas.

    Zijn er nog schoonmaakmiddelen die je echt niet mag gebruiken op een motorblok? Ik was eigenlijk van plan de buitenkant mooi te maken met een staalborstel en opnieuw (zilver metallic oid) te spuiten, en de binnenkant met remreiniger schoon te maken waar nodig.


  4. #104
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Project 924....and nice driving


  5. #105
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Erg leerzaam topic! Dank je wel. Vreemd dat ik hem niet tegenkwam in mijn zoektocht. Ik zal in ieder geval niet met een hogedrukspuit in de buurt komen van het motorblok😄 (niet dat ik dit überhaupt van plan was)


  6. #106
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ik moet met enige schaamte erkennen dat in de afgelopen 2 jaar mijn 924 maar een rit heeft gehad, en dat was naar de apk en terug zo'n 1,5 jaar geleden. Daarna had ik de auto bij mijn ouders neergezet en na een paar maanden probeerde ik hem te starten, maar de brandstofpomp sloeg niet aan, de motor draaide maar geen benzine heeft vreemd genoeg niet het gewenste effect op het motorblok. Nu heb ik in de tussentijd 3 brandstofpompen gekocht, en ze zijn alledrie verkeerd. De eerste twee waren met een banjofitting, die de mijne niet heeft, en de derde had bovenop wel de goeie fitting, een normale schroeffitting, maar de onderste nippel die in de brandstofleiding wordt gedrukt, was 15mm ipv de 12mm van de oude pomp. Kan een van jullie mij loodsen naar er eentje die 100% zeker past? Op autodoc staat een originele Bosch, maar ook daar staan geen maten bij en die kost 120eu. Misschien dat jullie nog een goedkopere weten? Is het trouwens mogelijk om het stukje brandstofslang van de tank naar de pomp te vervangen zonder dat de brandsstoftank leeg moet?


  7. #107
    Ingeschreven
    16/08/2015
    Berichten
    96

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Ik heb inmiddels een goede, werkende Bosch brandstofpomp gemonteerd. Na montage deed alles het zoals voorheen, en ik heb een rondje om het dorp gereden. Net toen ik de afslag terug mijn wijk in wilde rijden viel de motor uit. Gelukkig had ik mijn pa achter me aan rijden met een sleepkabel achterin, dus die heeft met het laatste stukje geholpen. Ik heb samen met een vriend wat getroubleshoot, maar we hebben het probleem niet kunnen vinden. De auto wil alleen aanslaan zolang de startmotor draait, als je de sleutel terug doet naar de normale "aan/rijden" stand slaat de motor af.
    De monteur bij mijn pa op z'n werk zei dat het voor 90% zou kunnen liggen aan oude benzine, de benzine die nu in de tank zit, zit er namelijk al meer dan 2,5 jaar in. Het idee was dat als de auto het deed, dat ik dan een stuk ging rijden zodat ik niet meer dan 10 liter benzine in de tank zou hebben, zodat ik daarna de tank kon legen en de nieuwe brandstofslang tussen de tank en de pomp kon vervangen, deze heb ik namelijk ook nieuw. Nu dacht ik dat deze slang gewoon aan een nippel bevestigd werd maar op de tekeningen op bijvoorbeeld rosepassion kwam ik erachter dat er nog een 2de, interne brandstofpomp in de tank zit en dat deze richting de 750 euro kost (!), in hun tekening heet het onderdeel "dompelpomp". Dit is natuurlijk een belachelijk bedrag voor een extra pomp en ik vroeg mij af of jullie ideeën hebben. Heeft iemand van jullie zo een pomp wel eens gereviseerd o.i.d.?


  8. #108
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Die interne tankpomp wordt vaak vervangen door een filter van de 944 ("strainer"), zelf geen ervaring mee, maar zie het op sociale media vaak voorbij komen.
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  9. #109
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: De 924 Medley van Dominic

    Maar als de interne pomp gewoon werkt, waarom vervangen? If it ain't broken.....
    Klopt, dat er workarrounds zijn voor de interne pomp, zie ik ook wel eens voorbijkomen. Even zoeken, is vast een beschrijving van te vinden hier of link naar de oplossing. Ook op het Engelse forum is er wat over te vinden dacht ik.

    Maar als je nu met oude benzine hebt rondgereden, zit die zooi dus overal.....Check ook even je benzinepomp relais! Als je aangeeft dat de motor alleen wil lopen met de startmotor aan. Kan het zijn dat je relais het begeven heeft. (kun je doorverbinden)
    Project 924....and nice driving


  10. #110
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: De 924 Medley van Dominic

    De pomp kan je idd vervangen voor alleen een nippel met filter uit de 944 of 928
    Je zal er bij normaal gebruik geen last van hebben
    Als hij er niet meer is


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •