Pagina 8 van de 8 EersteEerste ... 45678
Resultaten 71 tot 79 van de 79

Onderwerp: 924erbij Project

  1. #71
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924erbij Project

    Mooi hoor, staat goed zo'n frisse kleur op de 924! Had je nog plannen met de velgen of houd je ze wit? En persoonlijk zou ik die voorste kentekenplaat wat hoger monteren om de lijnen wat beter uit te laten komen.

    En qua ontsteking, houd in dat je de verdeler moet vervangen door die van een later type. Je kunt ook 123 ignition installeren zie http://www.123ignition-conversions.n...n-conversions/


  2. #72

    Re: 924erbij Project

    Ik heb mij contactpuntjes vervangen door een module van het merk pertronix. Niet van de goedkoopste, maar werkt heel goed.

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  3. #73
    Ingeschreven
    12/03/2016
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    129

    Re: 924erbij Project

    De kleur is niet standaard maar ik ben er best tevreden mee.
    De velgen blijven wit, heb een tweede set liggen die ik binnenkort laat ontlakken, stralen en wit poedercoaten.
    Ben er alleen nog niet uit welke banden ik er op zal zetten - waarschijnlijk zal ik toch wel voor 185/70 gaan. Tips zijn welkom!

    Die nummerplaat, tja... daar heb je wel een punt, heb ik ook al naar zitten kijken. Ik heb een plannetje met de bumper... ik ben er nog niet uit.

    Bedankt voor de tip van de 123 ignition.

    Mvg.,
    Franc.
    924 - Nr. 1743
    Boxster S 550 Spyder - Nr. 1052/1953
    Cayman S Sport - Nr. 141/700


  4. #74
    Ingeschreven
    12/03/2016
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    129

    Re: 924erbij Project

    Tussentijdse update.

    De 924 staat nu bij P&P, Peter belde mij vanochtend met een tegenvallertje.
    2 nokken op de nokkenas en 2 kleppen beschadigd. Ben ff gaan kijken en het was inderdaad duidelijk te zien.
    Dus nieuwe nokkenas en nieuwe kleppen. Tja, beter op deze manier er achter komen als tijdens het rijden...

    Wel al gedaan:
    - remmen achter volledig vernieuwd
    - remschijven en blokken voor vernieuwd
    - nieuwe originele schakelpook en manchet gemonteerd
    - dwarsbalk voor vervangen
    - nieuwe rubbers voor de dynamo
    - nieuw "wiel" voor op dynamo
    - nieuwe distributieriem,
    - nog een bijna lekke slang ontdekt, vervangen
    - nieuwe bougies
    - en wat klein spul

    Volgende update volgende week, dan zal alles wat noodzakelijk was hopelijk gedaan zijn.
    924 - Nr. 1743
    Boxster S 550 Spyder - Nr. 1052/1953
    Cayman S Sport - Nr. 141/700


  5. #75
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924erbij Project

    Hmm, herkenbaar. Toen ik mijne net had ik een zelfde ontdekking. Kijk ook even je oliesproeileiding na, eventueel vervangen - dit wil nog wel eens de oorzaak zijn van gebrekkige smering. Weet uit ervaring ook dat 'ie na vervangen vd nokkenas en toebehoren een stuk rustiger loopt.

    Bij remschijven ook de wiellagers meegepakt? En er zijn leuke alternatieven voor de originele nokkenas, ter overweging...


  6. #76

    Re: 924erbij Project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Hmm, herkenbaar. Toen ik mijne net had ik een zelfde ontdekking. Kijk ook even je oliesproeileiding na, eventueel vervangen - dit wil nog wel eens de oorzaak zijn van gebrekkige smering. Weet uit ervaring ook dat 'ie na vervangen vd nokkenas en toebehoren een stuk rustiger loopt.

    Bij remschijven ook de wiellagers meegepakt? En er zijn leuke alternatieven voor de originele nokkenas, ter overweging...
    Thijsch,

    Je spreekt over alternatieven voor de nokkenas. Wat is de kostprijs hiervan ongeveer? Vervang je spruitstuk dan ook, alsook aanpassen uitlaat?

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  7. #77
    Ingeschreven
    15/12/2013
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    430

    Re: 924erbij Project

    Ik heb nog een goede olie leiding en nokkenas "over" mag weg voor de zelfde prijs als eerdere onderdelen


  8. #78
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924erbij Project

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen Pauwels Bekijk Berichten
    Thijsch,

    Je spreekt over alternatieven voor de nokkenas. Wat is de kostprijs hiervan ongeveer? Vervang je spruitstuk dan ook, alsook aanpassen uitlaat?

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels
    Hoeft niet, kan wel. Het vermogen van de 924 serieus vergroten kan door meerdere dingen (uitlaat, ontsteking, injectie, intake, nokkenas) aan te passen. Alleen de nokkenas vervangen door een scherper exemplaar maakt al verschil en is 1 van de meest effectieve manieren op het vermogen een klein beetje (5-10 pk) te vergroten, met afhankelijk van het type nokkenas een andere vermogenscurve.

    http://www.newman-cams.co.uk/

    http://garage.ideola.com/top-DL-Inte...4Profiles.html

    http://www.dbilas-shop.com/Products/...2785_2786.html

    Bij dbilas doen ze ook regrinds! Scheelt in prijs.


  9. #79
    Ingeschreven
    12/03/2016
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    129

    Re: 924erbij Project

    Leuke optie zo'n snelle nokkenas.
    Maar toch wel prijzig voor 5 - 10 pk meer.

    Mijn 924 uit 1976 ga ik wat "rustiger" behandelen.
    D.w.z. geen trackdays en dus ook geen tuning (afgezien van een luchtfilter en een uitlaat).
    Wel wil ik 'm een wat "sportief" uiterlijk geven (sportstuurtje, kuipstoeltje, rolbeugeltje, stickers en wat klein spul), just for the looks, for the fun.

    Als ik een keer echt hard wil neem ik de Cayman (300 + pk).
    924 - Nr. 1743
    Boxster S 550 Spyder - Nr. 1052/1953
    Cayman S Sport - Nr. 141/700


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •