Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 31

Onderwerp: Porsche Museum

  1. #21
    Ingeschreven
    03/11/2009
    Locatie
    Gemert
    Berichten
    99

    Re: Porsche Museum

    Probeer een museum bezoek altijd te combineren met een fabrieksbezoek. Doe je in de ochtend de tour door de fabriek en in de middag wandel je door het museum (of net andersom). Lunchen kun je tevens doen op de BG van het museum, kost geen "drol". Heerlijke 911 burger met friet.
    Porsche 924 50 Jahre 1981
    Porsche 996 Turbo 2001
    Porsche 996 GT3MK1 1999
    Ex Porsche 993 Targa


  2. #22
    Ingeschreven
    18/11/2007
    Berichten
    364

    Re: Porsche Museum

    En vergeet niet het mercedes museum. Is zeker ook de moeite waard. Daarnaast is ook een zeer mooie dierentuin. Je kan jezelf en je fam best vermaken daar.
    En idd het restaurant is zeker goed.


  3. #23
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Porsche Museum

    Ik ben van het weekend naar het museum geweest. Ondanks dat ik de afgelopen paar jaar al 2x eerder geweest was, voegt de transaxle expositie echt wel wat toe. Ik had verwacht dat er een paar autootjes in het hoekje bij gezet zouden zijn, maar er is echt heel veel aandacht aan besteed. Een groot deel van het museum staat in het thema van de transaxle modellen, compleet met het bijbehorende artwork aan de muren en de achtergronden achter de modellen en de geschiedenis ervan (en filmpjes: de testrijders gingen echt idioot hard door de bochten met die eerste 924jes). Mocht je nog tijd hebben om te gaan voordat de expositie is afgelopen is het zeker een aanrader!

    De dag erna zijn we overigens nog naar Neckarsulm gereden (zo'n 50 km noordelijk van Stuttgart), waar de 924's daadwerkelijk van de band gerold zijn. Het (vermoedelijke) fabrieksterrein waar de 924's gebouwd werden is inmiddels een gigantisch Audi fabriekscomplex waar nog steeds auto's geproduceerd worden. Jammer genoeg stonden nergens meer NSU bordjes of iets wat zou aangeven welk gebouw of welke poort onze auto's precies uit kwamen, maar een aantal van de fabriekpanden gaven nog zeker een 'jaren 80-vibe' af dus al met al toch wel redelijk zeker dat ik de auto echt even 'terug naar het begin' heb gebracht. Toch wel speciaal dus!


  4. #24
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Porsche Museum

    Vriendin gaat toch niet mee maar samen met een vriend wil ik begin oktober naar het Porsche museum. Lees veel over milieu stickers en begrijp dat mijn auto (924S MY 87) er eigenlijk eentje moet hebben voor de regio Stuttgart maar buiten de boot valt. Hoe hebben jullie dat gedaan?
    Heb de vraag overigens aan het museum gesteld maar die verwijzen naar de dealer....
    924S '87


  5. #25
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Porsche Museum

    Ik had eigenlijk gedacht dat het museum nog buiten de milieuzone zou liggen, het is namelijk in een industriegebied (nou ja, het Porsche terrein) aan de snelweg... Ik had dus geen sticker


  6. #26
    Ingeschreven
    25/10/2012
    Locatie
    Wolfsburg (Duitsland)
    Berichten
    181

    Re: Porsche Museum

    Ik was 2 weken geleden nog bij het museum, de milieuzone geld alleen voor het stadscentrum van Stuttgart. Voor het bereiken van het Porsche museum en de fabrieken is geen sticker nodig
    Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.


  7. #27
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Porsche Museum

    30 jaar en ouder mag met kopie kentekenbewijs achter de ruit overal in de milieuzone staan. Rijdend wordt er sowieso vrijwel niet op gecontroleerd.


  8. #28
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: Porsche Museum

    Dank jongens, ik vermoedde al dat het niet zo'n vaart zou lopen. Maar jullie argumenten zijn als je héél precies bent niet altijd juist:

    De regio Stuttgart is een van de grootste milieuzones in Duitsland en Zuffenhausen valt daaronder. Formeel moet je dus een sticker hebben als je van de snelweg afgaat. http://gis.uba.de/website/umweltzonen/index.html
    Mijn auto is bijna 30, hij is in nov. '86 aanbetaald en in jan. '87 op de weg gezet. Net niet oud genoeg dus en verschillende sites hebben het over een vrijstelling voor europees geregistreerde auto's van 30 jaar en ouder. Iets met H platen en andere gekkigheid. Voor Nederlandse auto's geldt een vrijstelling van auto's van '78 en ouder (te bewijzen met een kopie kenteken achter de ruit). http://www.anwb.nl/auto/nieuws-en-ti...ntra-duitsland

    Voor het geval je dacht dat Nederlandse wetgeving vaag kon zijn, de Duitsers kunnen er ook wat van
    Ook daar is zoiets moeilijk te handhaven, gewoon rijden dus....
    924S '87


  9. #29
    Ingeschreven
    25/10/2012
    Locatie
    Wolfsburg (Duitsland)
    Berichten
    181

    Re: Porsche Museum

    Hmm heel apart. Voor zover ik weet moet verplicht met verkeersborden worden aangegeven dat je een milieuzone inrijd, en deze borden heb ik niet gezien rond het museum/de fabriek. In bijvoorbeeld Osnabruck of Hannover staan ze heel duidelijk.
    Porsche 924 2.0 N/A 1981 - lowered 25mm - Bilstein B6 Shocks - 26,8 & 18mm 944 turbo anti-roll bars - 944 5 lug vented disc brakes.


  10. #30
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Porsche Museum

    Fcam, je interpreteert de tekst in mijn optiek verkeerd. Er geldt geen andere grens voor Nederlandse auto's dan andere Europese klassiekers. 30 jaar is de grens, en daar zit je automatisch overheen met blauwe (cq "klassieke") platen - of je toont het aan dmv kopie kentekenpapieren. Ik heb het zelf dit jaar nog zo gedaan in Duitsland, geen enkel probleem.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •