Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
  1. #1

    924 1976 | Warme start

    Geachte,

    Nu de Porsche gezien het mooie weertje vaker begint buiten te komen ervaar ik meer en meer problemen bij warme start. Accumulator kan het niet zijn. Er zitten 2 nieuwe alsook alle leidingen zijn vernieuwd.

    Ik krijg de auto dan alleen maar gestart als ik contact omdraai en vol gas geef. Klinkt wat idioot want auto start dan met 4000 toeren, maar is enige manier om er bij warme start leven in te krijgen.

    Kan dit kwaad? Heeft dit gevolgen? Wat kan mogelijks een andere oorzaak zijn?

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  2. #2
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 1976 | Warme start

    Hier staat veel info over het warme start probleem: https://community.924forum.nl/showthread.php?t=339


  3. #3
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    De oude pre 77 kwamen met deze kwaal uit de fabriek en er staat zelfs in de ducumentatie starten met gaspedaal compleet ingetrapt
    Als het zich voor doet
    Er is natuurlijk wel het een en ander aan modificaties gekomen
    Waardoor de benzine niet te snel terug loopt in de tank
    Als je meet (even uit mijn hoofd )moet hij na 10 min nog op 1,7 bar staan en na 20 nog rond 1,5 bar
    Kan het rubbertje zijn van de overdruk Valve
    Wat heb je allemaal aan leiding vervangen
    Kan het zijn dat je de terugslag klep na de pomp ook heb verwijdert ?


    Sent from my iPhone using Forum Runner
    Laatst gewijzigd door jimfrey944; 16/04/2016 om 23:14.


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  4. #4

    Re: 924 1976 | Warme start

    Jimfrey,

    1 van de 2 accumulators was lek. Heb beide vervangen. Op dat moment zat nog brandstof in de tank. Alle flexibel leidingen tussen brandstofpomp en accumulators zijn vervangen gezien die allemaal hun beste tijd gehad hebben. Welke modificaties zijn hier dan allemaal voor?

    Het kan ook zijn mijn injecteurs lek zijn? Hierdoor is er ook een verliespunt qua druk waardoor die ook moeilijker start? Of is dit een verkeerde redenering?

    Mvg,
    Jeroen


  5. #5
    Ingeschreven
    17/02/2008
    Locatie
    Tuk / Steenwijk
    Berichten
    6.043

    Re: 924 1976 | Warme start

    Verkeerd ,wie zal dat zeggen .maar hoogst onwarschijnlijk . Meten is weten zou ik zo zeggen .
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.


  6. #6
    Ingeschreven
    23/02/2008
    Berichten
    952

    Re: 924 1976 | Warme start

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen Pauwels Bekijk Berichten
    Jimfrey,

    1 van de 2 accumulators was lek. Heb beide vervangen. Op dat moment zat nog brandstof in de tank. Alle flexibel leidingen tussen brandstofpomp en accumulators zijn vervangen gezien die allemaal hun beste tijd gehad hebben. Welke modificaties zijn hier dan allemaal voor?

    Het kan ook zijn mijn injecteurs lek zijn? Hierdoor is er ook een verliespunt qua druk waardoor die ook moeilijker start? Of is dit een verkeerde redenering?

    Mvg,
    Jeroen
    Zoals M.B.H. ook zegt, eerst druk gaan meten voordat je conclusies trekt en onderdelen vervangt. Anders kun je de halve auto vervangen terwijl de oorzaak één klein goedkoop onnozel onderdeeltje kan zijn.


  7. #7

    Re: 924 1976 | Warme start

    Dan weet ik wat me te doen staat komend weekend! Nog een domme vraag, mijn gas keert niet 100% terug naar stationair en blijft hangen aan
    +- 1800 toeren. ik kijk en inderdaad gasklep keert niet helemaal meer terug, veer is min of meer dood zeker. was aan het kijken en denken. toen zat ik in de auto zelf en trok de pedaal naar me toe, auto kwam ook mooi terug op +- 1100 toeren. Kan de veer onder het gaspedaal vervangen worden? indien ja, heeft iemand dat liggen voor mij?

    Thx!

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  8. #8
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: 924 1976 | Warme start

    Soms helpt beetje wd40 ook goed op oude auto's


  9. #9
    Ingeschreven
    19/06/2015
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    102

    Re: 924 1976 | Warme start

    WD40 rules,

    Alle problemen in de wereld zijn op te lossen met twee dingen.
    Wanneer het beweegt en het zou dit NIET moeten doen: Ducktape
    Wanneer het vast zit en het zou WEL moeten bewegen: WD40

    Groet Robin


  10. #10
    Ingeschreven
    13/12/2015
    Locatie
    Oost Nederland
    Berichten
    86

    Re: 924 1976 | Warme start

    dag Jeroen, heb precies hetzelfde probleem bij mijn Porsche 924 XK b.j. '76. Ik kan de koude start injector handmatig activeren om zo bij de warme start te zorgen voor extra benzine. Op de foto's van het interieur zie je een rode knop op de plaats van de asbak. Ik heb het nog niet vaak gebruikt maar het werkt, de kunst is niet te veel benzine te geven want anders verzuipt de motor. Greetz Driven. Oh, ja Jeroen, je kunt hier geen domme vragen stellen op het Porsche forum!
    Laatst gewijzigd door Driven; 24/04/2016 om 10:38.
    Porsche 924 Turbo, "Mal sehen was er aushält".


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •