Resultaten 1 tot 7 van de 7
  1. #1
    Ingeschreven
    11/09/2014
    Locatie
    Geel, BE
    Berichten
    52

    924s 1988 | watertemperatuur 924S

    Ik heb vorige week de thermostaat van mijn 924S vervangen omdat mijn motor niet op temperatuur kwam. Na het vervangen heb ik enkele ritjes gemaakt, maar ik merk dat de temperatuur redelijk hoog oploopt, zonder eigenlijk ooit te overhitten. Is dit normaal? Ik ben gewend van mijn modernere daily auto's dat de meter netjes blijft staan in het midden van de schaal. Bij de 924S schommelt die tussen het middelste streepje en het volgende. Hij komt dus redelijk dicht bij het rode gebied, maar zonder er in te gaan. De ritjes die ik heb gedaan omvatten secundaire wegen en autosnelwegen (en files).

    Een vriend van mij vertelde al dat dit goed mogelijk was. Oudere wagens zouden de effectieve temperatuur meten, moderne een indicatie.


  2. #2
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: 924s 1988 | watertemperatuur 924S

    Draait je koelfan wel op volle snelheid?


  3. #3
    Ingeschreven
    19/06/2015
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    102

    Re: 924s 1988 | watertemperatuur 924S

    Hoi Goosse,

    De 924S van mij doe dat ook wanneer de temperatuurmeter op 3/4 staat komt de ventilator in en wanneer hij op ongeveer 1/3 staat slaat hij weer af.
    Tijdens "normaal" rijden blijft hij redelijk netjes halverwege staan.
    Groet Robin


  4. #4
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: 924s 1988 | watertemperatuur 924S

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goosse Bekijk Berichten
    Ik heb vorige week de thermostaat van mijn 924S vervangen omdat mijn motor niet op temperatuur kwam. Na het vervangen heb ik enkele ritjes gemaakt, maar ik merk dat de temperatuur redelijk hoog oploopt, zonder eigenlijk ooit te overhitten. Is dit normaal? Ik ben gewend van mijn modernere daily auto's dat de meter netjes blijft staan in het midden van de schaal. Bij de 924S schommelt die tussen het middelste streepje en het volgende. Hij komt dus redelijk dicht bij het rode gebied, maar zonder er in te gaan. De ritjes die ik heb gedaan omvatten secundaire wegen en autosnelwegen (en files).

    Een vriend van mij vertelde al dat dit goed mogelijk was. Oudere wagens zouden de effectieve temperatuur meten, moderne een indicatie.
    Heb precies het tegenovergestelde. Altijd een metertje gehad die standaard op driekwart stond. Nooit oververhitting gehad ook al heb ik wel eens zitten zweten in een file op een warme dag (letterlijk en figuurlijk dus). Bij dit soort gelegenheden schakelde de fan naar verloop van tijd niet meer uit en had ik het idee dat de boel maar net koel genoeg bleef.
    Vorig jaar had ik een lekje aan de grote slang op de waterpomp en van de gelegenheid gebruik gemaakt om meteen een nieuwe thermostaat te monteren. Nadien viel me meteen op dat de meter keurig in het midden bleef staan en beter te volgen (af te lezen) is als de temperatuur oploopt en de fan inschakelt. De merken weet ik niet meer behalve dat de oude van Frans fabrikaat was en de nieuwe van Duitse (bij Alpo besteld). Ik vermoed dat beide bij dezelfde temperatuur open gaan maar dat de nieuwe een grotere doorgang geeft aan de vloeistof.
    Kijk voor de zekerheid ook even naar het kabeltje van de temp sensor op het blok dat het metertje signaal geeft. Dat is een knullig kabelschoentje dat makkelijk schoon te maken is. Ik heb deze voorzien van een stukje krimpkous.
    924S '87


  5. #5
    Ingeschreven
    11/09/2014
    Locatie
    Geel, BE
    Berichten
    52

    Re: 924s 1988 | watertemperatuur 924S

    bedankt voor de info al. Hoe weet ik precies of de fan wel op volle toeren draait? Wanneer ik de motor afzet na een ritje, hoor ik de fan nog nadraaien, dus die werkt wel. Ik heb nu een Gates thermostaat die schakelt op 82°C


  6. #6
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: 924s 1988 | watertemperatuur 924S

    De fan wordt aangestuurd door een thermoswitch in de radiator. Ik weet zo niet op welke wijze de twee snelheden van de fan getest kan worden.
    924S '87


  7. #7
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Als hij volop draait en je zet de motor af dan moet hij langzamer gaan draaien
    Zit ook nog geschakeld via contact

    Sent from my iPhone using Forum Runner


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •