Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
  1. #1
    Ingeschreven
    07/06/2011
    Locatie
    Gent, België
    Berichten
    19

    924 1985 | Motorolielampje brandt bij stationair toerental

    Hallo iedereen!

    Mijn porsche 924 was een week geleden niet in gang te krijgen ondanks dat er geen problemen waren met de startmotor, batterij of benzinepomp. Hij is dan getakeld geweest naar een garage maar eenmaal daar schoot hij weer zonder probleem in gang. De garagist heeft niks gevonden wat het geweest zou kunnen zijn.
    Ik heb hem net terug opgehaald en nu gaat het motorolielampje branden als de motor stationair draait. Het motoroliepeil staat normaal en bij gas geven verdwijnt het signaal.
    Zouden die twee problemen verbonden zijn met elkaar? En iemand een idee aan het wat het zou kunnen liggen?

    Alvast bedankt!!


  2. #2
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.683

    Re: 924 1985 | Motorolielampje brandt bij stationair toerental

    Oliepomp kapot of vastgelopen geweest? Hoe is het met de oliedruk volgend het metertje? Wellicht alleen kapotte sensor?


  3. #3
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: 924 1985 | Motorolielampje brandt bij stationair toerental

    Ik heb dat ook al eens voor gehad... auto wou niets meer doen dag nadien starten die direct .. mijn batterij was kapot en da kabels van de startmotor die volledige kabelboom was rot..


  4. #4
    Ingeschreven
    07/06/2011
    Locatie
    Gent, België
    Berichten
    19

    Re: 924 1985 | Motorolielampje brandt bij stationair toerental

    Met een koude motor blijft het signaal weg en staat de oliedruk op 6. Naargelang de motor warmer wordt begint het signaal af en toe te flikkeren tot het bij stationair draaien de hele tijd aan blijft bij een oliedruk rond de 2.
    Met de oliepomp tot nu toe geen problemen gehad denk ik. Ik heb alleszins geen startproblemen meer gehad.


  5. #5
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1985 | Motorolielampje brandt bij stationair toerental

    Kan ook louter toeval zijn dat de 2 problemen zich na elkaar openbaren. De meter geeft ook niet altijd de daadwerkelijke druk aan. Zou je massapunten en de stekkers van de oliedruksensor even schoonmaken en kijken wat 'ie dan doet. Bij mij geeft 'ie altijd wat minder aan op het moment dat ik de verlichting aan heb, om een voorbeeld te noemen. Een te laag peil of te dunne olie kunnen het olielampje ook doen laten flikkeren.

    Mocht het probleem aanhoudend zijn zou je kunnen opteren voor een wat dikkere olie wanneer de motor warm is. Druk van 6 bij koude motor, en 2 bij warm is verder prima.


  6. #6
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533
    Te dunne olie kan zijn
    Kan ook zijn dat bijvoorbeeld het boogje bij het nokkenas sproeiers is afgebroken dat zorgd voor iets minder druk
    Ook is het mogelijk dat de pomp aan zijn eind is
    Ik vind 2 bar bedrijf en 0 bar stationair niet echt hoog
    Zou er iig niet mee rijden voor het probleem is opgelost

    Sent from my iPhone using Forum Runner


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  7. #7
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: 924 1985 | Motorolielampje brandt bij stationair toerental

    Waar zie jij 0 bar jimfrey? Typfoutje? 2 bar bedrijfsdruk zou ik ook geen meter mee rijden.

    Wat voor druk heb je op 4000 toeren?


  8. #8
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1985 | Motorolielampje brandt bij stationair toerental

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Waar zie jij 0 bar jimfrey? Typfoutje? 2 bar bedrijfsdruk zou ik ook geen meter mee rijden.

    Wat voor druk heb je op 4000 toeren?
    0 bazeer ik op het fijt dat het lampje gaat branden dan is je druk zo laag als bijna helemaal niets 0 dus


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  9. #9
    Ingeschreven
    07/06/2011
    Locatie
    Gent, België
    Berichten
    19

    Re: 924 1985 | Motorolielampje brandt bij stationair toerental

    Dank jullie voor de reacties! Tot nu toe ben ik er mee blijven rijden en geen verdere problemen gehad tot vandaag. En nu kwam het allemaal tesamen. Eerst hing men uitlaat er bijna af. Dat is met sjortouw en improvisatie voorlopig opgelost. Wanneer ik echter op mijn bestemming arriveerde begon er een waterachtige vloeistof te lekken vanonder de motorkap. Een redelijke hoeveelheid is eruit gelopen. Ik heb mijn waterreservoir gecheckt en er zit nog water in. Geen idee waar het lek zit. Dit water is waarschijnlijk afkomstig van het koelingssysteem? Als er nog water zit in het reservoir, zou ik er nog mee rijden richting een garage of laten takelen?
    En op de koop toe krijg ik mijn koffer niet meer open. Hij heeft er echt geen zin meer in!


  10. #10
    Ingeschreven
    02/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.533

    Re: 924 1985 | Motorolielampje brandt bij stationair toerental

    Ik zij vorigemaand al dat ik er niet meer mee zou rijden als ik jou was
    Dat is nu niet verandert


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •