Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
  1. #1
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Porsche Classic Days 18 juni

    Porsche Classic Day 2016

    Op zaterdag 18 juni 2016 wordt de eerste editie van de Porsche Classic Day georganiseerd. Het evenement vindt plaats op de PON-campus, de oudste importeur van Porsche ter wereld. Bij de Porsche Classic Day staat één ding centraal: genieten van klassieke Porsches. Dat begint met het Concours d'élégance dat in samenwerking met de officiële Nederlandse Porsche Clubs wordt georganiseerd. Bij dit concours zijn klassiekers van het merk te bewonderen.

    De dag wordt geleid door Mark Koense. Mark Koense werkte in de Formule 1 voordat hij met Jan Lammers furore maakte in de sportwagenracerij met Racing for Holland en betrokken raakte bij het Ferrari-team Barron Racing. Naast uitgever en hoofdredacteur van RTL GP Magazine adviseert Mark als expert op het gebied van historische racewagens tal van collectioneurs.

    Finish Porsche Classic Challenge
    De Pon Campus is tijdens de dag ook het passende decor voor de aankomst van de Porsche Classic Challenge, een rally voor klassieke Porsches, die drie dagen eerder van start is gegaan bij de Porsche fabriek in Leipzig. Er komen maar liefst 140, veelal luchtgekoelde Porsches aan.

    40 jaar transaxle
    in 1976 kwam de Porsche 924 op de markt, de eerste Porsche die werd geconstueerd volgens het transaxle-principe: motor voorin en aandrijving en versnellingsbak achterin. Ook de 944 en de 968, de opvolgers van de 924 en 928 met zijn achtcilinder motor maken gebruik van deze opzet die voor een optimale gewichtsverdeling en daarmee voor een uitgebalanceerd en dynamisch weggedrag zorgt. Ter ere van het Porsche transaxle jubileum is er op de Porsche Classic Day een speciale expositie ter ere van deze modellen.

    Tevens is Gijs van Lennep aanwezig als Special Guest. In 1971 won Gijs samen met Helmut Marko de Le Mans. De start van de 24 uur van Le Mans wordt live tijdens het evenement uitgezonden. Porsche haalde bij deze legendarische 24-uursrace vorig jaar een 1-2-overwinning en gaat dit jaar voor een herhaling van dat klinkende resultaat.

    Locatie
    Pon
    Zuiderinslag 8
    3833 BP Leusden

    Openingstijden terrein
    Het programma begint om 11.00 uur. Vanaf 10.30 uur is het terrein geopend.

    Inschrijven kan hier: https://www.porscheclassicday.nl/

    Ik heb mijn ticket al in m'n inbox, weet nog niet 100% zeker of ik ga.
    Laatst gewijzigd door Thijsch; 08/06/2016 om 10:57.


  2. #2
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Porsche Classic Days 18 juni

    Wel heel erg leuk om heen te gaan! Misschien dat ik wel ga.


  3. #3
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Porsche Classic Days 18 juni

    Ik zit er ook aan te denken hier heen te gaan, lijkt me wel gaaf!


  4. #4
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Porsche Classic Days 18 juni

    Ik wilde me vandaag inschrijven maar helaas niet meer mogelijk.... Jammer, maar helaas... wie weet kan t alsnog want aanmeldingen wil nog niet zeggen dat men komt natuurlijk. Ik heb mail gestuurd.


  5. #5
    Ingeschreven
    28/02/2016
    Locatie
    Katwijk
    Berichten
    250

    Re: Porsche Classic Days 18 juni

    En weer mail terug ontvangen! Het schijnt dat er ook nog een groot evenement naast het PON terrein wordt gehouden met 10000 bezoekers.... Dus vandaar de inschrijvingsstop en de reeds 1000 ingeschrijvingen. Ik kan evt. gokken en me melden bij de last-minute balie op het terrein, maar met een groot evenement ernaast maak ik me ernstig zorgen om parkeermogelijkheden danwel niet enorme files..... Ik zie er toch maar van af denk ik....


  6. #6
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: Porsche Classic Days 18 juni

    Lekkere planning dan van de dames en heren van Pon...


  7. #7
    Ingeschreven
    29/04/2013
    Locatie
    030
    Berichten
    914

    Re: Porsche Classic Days 18 juni

    Nog meer mensen present vandaag? Ronald en ik zijn er einde v/d ochtend!


  8. #8
    Ingeschreven
    12/03/2016
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    129

    Re: Porsche Classic Days 18 juni

    Sorry, moet deze helaas voorbij laten gaan.

    (Had met de 924 willen komen maar de reparaties lopen wat uit. Hopelijk is 'ie volgende week klaar).
    924 - Nr. 1743
    Boxster S 550 Spyder - Nr. 1052/1953
    Cayman S Sport - Nr. 141/700


  9. #9
    Ingeschreven
    02/06/2011
    Berichten
    1.261

    Re: Porsche Classic Days 18 juni

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thijsch Bekijk Berichten
    Nog meer mensen present vandaag? Ronald en ik zijn er einde v/d ochtend!
    Helaas niet
    Maak je veel foto's?


  10. #10
    Ingeschreven
    23/02/2010
    Locatie
    Ouderkerk a/d Amstel
    Berichten
    910

    Re: Porsche Classic Days 18 juni

    Ik ben er wel even geweest. Leuk en professioneel opgezet evenement, had alleen misschien leuk geweest als er wat meer stands etc van externe partijen waren geweest. Wel een hoop mooie auto's gezien! Thijsch zijn auto nog wel zien staan volgens mij maar niet in persoon tegen gekomen, wel nog even met Laurens staan praten.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •