Pagina 8 van de 13 EersteEerste ... 456789101112 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 127

Onderwerp: 1976 jeroen pauwels

  1. #71
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Ik heb dit. En ik heb geen enkel probleem met het babelen ofzo denk ook niet dat een spruitstuk meer lawaai maakt hoor.


  2. #72

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Stijn,

    Jij hebt dus ook een volledig open uitlaat met spaghetti? Het ziet er gewoon ook allemaal veel cooler uit met die gekronkelde uitlaat! Nu was ik even aan het vrezen, want ik woon in het stad, en m'n auto is nu al niet bepaald stil dat het nog luider zou gaan worden. Nu, voor mij persoonlijk zou dit helemaal geen probleem zijn, maar ik wil mijn nieuwe buren te vriend houden.

    Nu, in mijn optiek past het helemaal. Ik zou de Porsche doodgraag een soort van gentlemens racer look geven, uiteraard met oog op het bewaren van de authentieke en periodecorrecte elementen. Een race uitlaat past mooi binnen mijn gewilde look.

    Heb je geluidmateriaal van jouw auto Stijn?

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  3. #73

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Geachte,

    Vandaag toch nog vlug een paar kleine zaken in orde gebracht met de winter voor de deur.

    - kruiskoppeling in de stuurkolom voor een veeeeeeel betere. Ekndelijk geen speling meer!
    - alternator opnieuw vastgezet. Linker beugel (die dichtst tegen de motor) was los doorgebroken. Vervangen voor een ander exemplaar. Eindelijk geen piepende v-riem meer bij koude start.
    - uitlaat overal mooi vast gehangen. Zon straight pipe trilt wel aanzienlijk meer als een gedempte versie. Op tijd en stond alle boutjes mooi weer vast zetten!

    Nu kunnen we probleemloos de winter door en genieten op de mooie droge dagen. Zoals steeds probeer ik 1 keer per week een mooi toertje te maken om de motor en mijn autootje in topstaat te houden!

    Ondertussen is er ook een nieuwe lijst van upgrades in de maak!

    Aan iedereen alvast een zorgeloze en knutselrijke winter toegewenst!

    Een prettige avond,
    Jeroen Pauwels


  4. #74
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.677

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Klinkt goed Jeroen! Genieten van die P. Ben wel benieuwd naar je to do lijstje met upgrades!


  5. #75

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Geachte,

    Tijd om nog vlug enkele onderhoudswerkzaamheden uit te voeren aan de P. Hierbij zou ik m'n remschijven moeten vervangen.

    Hebben jullie suggesties welke schijven ik kan steken? Ze moeten wel aan de originele maten voldoen. Welke merken hebben jullie zoal zitten?

    Ik dacht aan ATE of Bosch. Komt niet op een euro meer of minder, de kwaliteit primeert. Maken geperforeerde schijven voordeel?

    Graag jullie suggesties.

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  6. #76
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Denk niet dat geperforeerde schijven veel nut hebben als je niet op circuit gaat rijden... en betaal je wel nog stukje duurder toch?


  7. #77

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Stijn,

    De meerprijs is eerder bijzaak. Belangrijk is dat ze ook op de openbare weg bruikbaar zijn. De wagen zal vroeg of laat toch een racy transformatie (weliswaar beschaafd) ondergaan. Ik ben er nog niet helemaal aan uit. Eerst de auto op de perfecte hoogte krijgen.

    Dank voor de input.

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  8. #78
    Ingeschreven
    18/01/2008
    Berichten
    270

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Praten we hier over massieve schijven of geventileerde? Massief dacht ik toch?
    In geval van massieve schijven zou ik geperforeerde/gegroefde afraden: trekken nog sneller krom.
    Die gozer die in dezelfde schuur deed sleutelen als 'Dude-lange'


  9. #79

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Sjon,

    Ik heb het hier inderdaad over massieve schijven (zelfde als de originele) anders moeten ook de klauwen etc aangepast worden en met de Belgische keuring is hier geen beginnen aan. Dan is de keuze rap gemaakt. Gewone massieve schijven zelfde diameter, maar dan wel van goeie kwaliteit.

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  10. #80

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Geachte,

    Graag had ik nog jullie advies/tips gekregen inzake een halve kooi (ook wel rolbeugel genoemd) in combinatie met 4 punten gordels.

    Graag had ik een rolbeugel geïnstalleerd net voor de achterbank (dus recht naar boven via de b-stijl langs het plafond) en in de hoeken dan nog eens bevestigen met een punt op de wielkast (ergens ter hoogte van het scharnierpunt van de achterbank)

    Het standaard interieur zou ik graag laten zitten om om het er allemaal origineel te doen uitzien. De beugel zelf zou met wat maatwerk nipt moeten passen. Hoe bevestig ik dan best de 4 punt gordels? De heupriemen kunnen perfect worden gemonteerd op de punten voorzien voor de oorspronkelijke gordels, maar wat met de schouderriemen? Bevestig ik die dan best op de punten voorzien in het zitvlak van de achterbank?

    Zitten hier leden die ervaring hebben met dergelijke ''setup''? Eventueel fotomateriaal?

    alvast bedankt voor de info!

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •