Pagina 9 van de 13 EersteEerste ... 5678910111213 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 127

Onderwerp: 1976 jeroen pauwels

  1. #81
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Dit is een hele kooi maar het idee is vergelijkbaar met een halve kooi, dan heb je alleen het gedeelte achter de stoelen en dan zonder de kruizen. Een dwarsverbinding is wel noodzakelijk voor de gordels zoals je ziet.


    rolkooiin - Copy.JPG
    937 racer


  2. #82

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Geachte,

    Dankjewel voor het beeldmateriaal! Een dwarsbuis is inderdaad noodzakelijk, maar dit komt ook alleen de carrosseriestijfheid van de auto ten goede. Nog 1 vraagje, mag je de gordels zo bevestigen aan de kooi? Ik dacht dat je hier bepaalde “ankerpunten” in de kas van de auto zelf voor moest gebruiken.

    Nogmaals dank voor de info.

    Met vrindelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  3. #83
    Ingeschreven
    30/12/2007
    Berichten
    2.956

    Re: 1976 jeroen pauwels

    de gordels sla je om de buis met een soort gesp worden de geborgd.
    937 racer


  4. #84

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Geachte,

    Ik ben er nog steeds niet aan uit hoe ik de auto een klein beetje zou verlagen. De meest voorkomende versie is gewoon de torsie een tandje zakken, maar dan zou de auto te laag komen naar mijn zin. Dan zakt hij +-6 cm?

    Misschien een gekke vraag, ik meen de setup al te hebben tegengekomen bij oude race auto’s. Kan je de torsiebar niet gewoon verwijderen en een kwalitatieve schroefset in de plaats steken van de achterste schokdemper? Of kunnen de bestaande bevestigingspunten dit niet aan? Indien dit wel zou kunnen. Blijft de auto dan straatlegaal conform Belgische wetgeving? Welke dempers zouden hiervoor geschikt zijn?

    De auto zou achteraan 4 cm moeten zakken om perfect te zijn.

    Dank voor jullie tips/feedback

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  5. #85
    Ingeschreven
    08/12/2009
    Locatie
    Lille
    Berichten
    119

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen Pauwels Bekijk Berichten
    ...Indien dit wel zou kunnen. Blijft de auto dan straatlegaal conform Belgische wetgeving? ...
    Helaas, legaal de baan op lukt dan niet meer.
    Misquotation is, in fact, the pride and privilege of the learned. A widely- read man never quotes accurately, for the rather obvious reason that he has read too widely.


  6. #86

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Geachte,

    Dat ze niet langer straatlegaal zou zijn had ik me wel al kunnen inbeelden. Maar, zou dergelijke setup überhaupt mogelijk, en veilig zijn? Gezien ze er zo mee racen moet het wel tegen een stootje kunnen dan? Gezien de body van 76 is, zou ik toch “vrij makkelijk” de torsie moeten kunnen terugplaatsen + gewone schokdempers steken, zodat de achterophanging terug gaat naar standaard? Of zie ik dit helemaal verkeerd?

    Stel dat het mogelijk zou zijn. Kan ik dan via deze week de achterkant 3 à 4cm zakken ten aanzien van standaard? Welke verstelbare veren zouden in aanmerking komen?

    Dankjewel voor de tips.

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  7. #87
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Je kan de torsie echt wel per cm regelen hoor! Is niet direct 6 cm!


  8. #88

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Stijn,

    Dat denk ik ook hoor, maar ik ik moet toegeven dat het mij slechts tot de technische kant van de zaken beperkt, mede door gebrek aan plaats en het juiste gereedschap. En, er is niemand die me kan garanderen zwart op wit dat ze dit kunnen regelen voor me.

    Raar maar waar ... Ik zou niet liever hebben dan via torsie, want dan moet ik me geen zorgen maken voor een eventuele wederombouw.

    Iemand suggesties?

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  9. #89
    Ingeschreven
    04/07/2011
    Locatie
    Geraardsbergen (belgie)
    Berichten
    879

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Ik heb mijn wagen zo verlaagt wel 3 keer opnieuw mogen herbeginnen tegen in de gewenste hoogte had! Van waar benje ergens?


  10. #90

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Stijn,

    Ik ben van Brugge =)

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •