Pagina 13 van de 13 EersteEerste ... 3910111213
Resultaten 121 tot 127 van de 127

Onderwerp: 1976 jeroen pauwels

  1. #121

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jimfrey944 Bekijk Berichten
    Nee dat gaat niet lukken de torsie zorgt achter voor de rijhoogte
    Jimfrey,

    Gewoon informatief he, ben geen expert ter zake en probeer de auto gewoon door en door te snappen =) Hoe komt het dan dat latere bouwjaren toch minimaal regelbaar zijn dmv regelbouten op de veerplaten?

    Een andere vraag, werkt de weerstand van de torsie in 2 richtingen? Kan je bv de auto zakken met 1 tand en terug omhoog schroeven dmv van de schroefset? Of trekt de torsie de auto ook naar beneden?

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  2. #122
    Ingeschreven
    30/06/2009
    Locatie
    De Liemers
    Berichten
    340

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Als ik me niet vergis is het gebruikelijk om de torsiestangen te verwijderen als er coilover veren worden geplaatst.
    Het is zeker geen makkelijke materie maar op deze site wordt het een en ander goed uitgelegd, de schematische tekeningen maken veel duidelijk. Het lukt me niet om een directe link naar de juiste page te copy pasten dus in stappen: http://clarks-garage.com/ > garage shop manual (in menu links) > brakes and suspension > Torsion Bar Removing, Replacing, and Reindexing
    924S '87


  3. #123

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Fcam,

    Dankjewel voor jouw feedback. Ik zet nogmaals alle opties op een rijtje. Heb nog even tijd om op te zoeken. De upgrades moeten plaatsvinden deze winter.

    Alle verdere upgrades zullen uiteraard hier vermeld worden =)

    Prettige avond,
    Jeroen Pauwels


  4. #124
    Ingeschreven
    03/01/2008
    Locatie
    spanbroek
    Berichten
    4.531

    Re: 1976 jeroen pauwels

    als je de torsi los haalt verspringt hij maar halve cm de andere kant op
    de afstelling op e veerplaten is niet voor het veranderen van de rij hoogte
    en de afstelling is ook maar minimaal
    dacht uit mijn hoofd dat je bij de oudere as deze speling niet heb


    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve


  5. #125

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Geachte,

    In tijden van Corona hebben we iets meer tijd om na te denken en een en ander te bekijken.

    De auto had na aanschaf, nu ongeveer 5 jaar geleden, een en ander nodig om weer rijklaar gemaakt te worden. De originele vitessebak klonk een beetje als een koffiemolen ...

    Gezien mijn kennis toen nog beperkt was heb ik een andere bak gekocht voor de 924. een 5-bak ipv de originele 4-bak ... Tot ik die wou plaatsen kwam ik tot de vaststelling dat de 5-bak aanzienlijk groter is als de 4-bak. Wat een miserie (de boite hangt op amper 1cm van de uitsparing voor het reservewiel)! Nu, moeilijk gaat ook. De 5-bak hangt er onder en draait op zich vrij soepel, schakelt mooi.

    Na intensief gebruik begint de 5-bak redelijk nat te staan op diverse plaatsen. Lekt nog niet.

    De '76 op zich is een vrij zeldzame auto. Ik plan een versnellingsbakrevisie. Nu, ik heb nog nooit met een 4-bak gereden (ik had m'n rijbewijs nog niet op moment van aankoop).

    mijn vraag, gezien het een zeldzame wagen is, reviseer ik de oorspronkelijke 4-bak of reviseer ik een 5-bak?

    Welke is jullie opinie inzake keuze voor versnellingsbak?

    Dank voor jullie antwoorden.

    Met vriendelijke groeten,
    Jeroen Pauwels


  6. #126
    Ingeschreven
    31/08/2014
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.676

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Tsja Jeroen.... das een kwestie van smaak en de vraag hoeveel waarde hecht je zelf aan originaliteit? Je hebt in ieder geval met een 4 en 5 bak kunnen rijden, dus qua eigenschappen weet je wat je kiest!

    Ik zou voor origineel gaan, indien mogelijk. Maar het is aan jou!


  7. #127
    Ingeschreven
    10/08/2014
    Locatie
    berkel en rodenrijs
    Berichten
    161

    Re: 1976 jeroen pauwels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcam Bekijk Berichten
    Als ik me niet vergis is het gebruikelijk om de torsiestangen te verwijderen als er coilover veren worden geplaatst.
    Het is zeker geen makkelijke materie maar op deze site wordt het een en ander goed uitgelegd, de schematische tekeningen maken veel duidelijk. Het lukt me niet om een directe link naar de juiste page te copy pasten dus in stappen: http://clarks-garage.com/ > garage shop manual (in menu links) > brakes and suspension > Torsion Bar Removing, Replacing, and Reindexing
    Ik zou de torsie staven zeker niet verwijderen,
    de bevestigings punten van de schokbrekers zijn niet gemaakt om het volledige gewicht van de auto te dragen.

    Het wordt wel gedaan alleen dit is vaak voor situatie waar bij de coilovers vaak versteld moeten worden
    het is in dat geval makkelijker om de staven er uit te laten omdat het dan makkelijker af te stellen is.

    Groet
    Joran
    Porsche 924/931/944/951/928/930 1980
    Porsche 987c 2007


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •