Pagina 4 van de 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 tot 35 van de 35
  1. #31
    Ingeschreven
    28/05/2007
    Berichten
    5.361

    Re: Lees zelf maar even.....

    Ik zou het CO eens laten afstellen. Bij mij stond het op 3,2%, heb het op 1,3 laten zetten en nu is de3 benzinestank weg. Als bonus loopt-ie zuiniger.

    Bij een koude start wordt er meer brandstof ingespoten, lijkt me logisch dat-ie dan meer stinkt. Maar het kan inderdaad ook een lek(je) zijn.


  2. #32
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Lees zelf maar even.....

    Ik zou dan toch denken aan een kleine lekkage in het laatst gedeelte, of een lekkende injector. De injectors zitten geklemt in rubber ringen. Deze worden hard en zijn gemakkelijk te vervangen. Als je de injectors los haalt zou ik ze gelijk reinigen.
    Dat kun je zelf doen in een bakje remolie. Nog beter ultrasone laten reinigen. Ik betaalde daar 20 euro voor.


  3. #33
    Ingeschreven
    06/05/2008
    Berichten
    124

    Re: Lees zelf maar even.....

    Hij is onlangs APK gekeurd met daarbij een grote beurt en toen zijn ook die ringen vervangen en hij rijdt inderdaad nu een stuk zuiniger. De CO is toen ook afgesteld naar 3.Ik denk dat er een rubberdop ontbreekt in het schutbord. Iets anders krijg ik momenteel niet verzonnen. Ik ga toch nog maar eens kijken waar hij nu precies ruikt. Hier zegd men dat de brandstofleiding het zou kunnen zijn??? Ik betwijfel dit.


  4. #34
    Ingeschreven
    28/01/2008
    Berichten
    640

    Re: Lees zelf maar even.....

    Een lekke brandstof leinding zou wel een APK afkeurpunt moeten zijn. Maar je weet niet of dat tijdens de APK al het geval was. De leiding komt de motorruimte in en gaat dan eerst naar de inductor. Ik zou vanaf dat punt eerst gaan zoeken. Kan me voorstellen dat als hij stilstaat er wat gaat lekken. Als hij dan loopt stopt dat lekken door de stroming in de leiding.


  5. #35

    Re: Lees zelf maar even.....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ReMo
    Een lekke brandstof leinding zou wel een APK afkeurpunt moeten zijn. Maar je weet niet of dat tijdens de APK al het geval was.
    Een lekkende brandstof leiding is zo wie zo een afkeur punt ! Ook als men ziet ( de keurmeester) dat dit er aan zit te komen wordt je er al opgewezen! (vaak ook al afkeur)

    Bert


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •